Hardlopen en gewicht

Alles over eten en drinken, recepten, afvallen, Atkins, tips ed.
Plaats reactie
Frisian Runner
Lid
Lid

di 22-03-2022 23:10

Dag Allemaal,

Hier nieuw op het forum 33 jaar oud en fanatiek hardloper uit het noorden van het land.

Train 3 a 4x per week (40 km) met de nodige aanvullende krachttrainingen.

Waar ik de laatste tijd tegen aanloop is dat ik vrij gemakkelijk in gewicht aankom (te bedenken dat ik ooit begon met hardlopen 3xper week 5 km om af te vallen wat lukte;)) Mijn conditie is prima loop al bijna 15 jaar en zonder echte lichamelijke ongemakken basisniveau rustig is 12 per uur 5:00 per km en train zo geleidelijk aan meer snelheid voor een 10 in 42 min

Eetpatroon ansich is best wel te vergelijken met gemiddeld 5 broodjes de warme maaltijden eet ik vaak wel flink en s.avonds biertje of borreltje en soms snack

Gewicht is nu 86 kg bij 1.80 en vetpercentage rond de 19%

Wat denken jullie zit hem dit toch in dat ene biertje In de avond of toch teveel eten bij de maaltijden? Weet wel dat ik in ieder geval minder eet dan 10 jaar terug toen ik nog veel vruchtensappen dronk, geregeld wel eens tussen de middag iets ongezonds of bijv savonet nog 2 broodjes (deed ik bijna dagelijks) bij dezelfde activiteit zelfs iets minder dan
Hens
Benefactor
Benefactor

wo 23-03-2022 10:42

Ligt ook aan hoeveel km's je maakt elke week. Nog steeds 3 x 5?
Vermoedelijk eet je nog te veel, Je BMI ligt al boven de 25, wat voor niemand goed is. Als het één biertje is, dan is het dat in ieder geval niet.

"an sich" schrijf je van elkaar, net zoals "op zich"
Frisian Runner
Lid
Lid

wo 23-03-2022 14:03

Nee nou kijk ik kan het wel overboosten loop nu 40 per week en af en toe half uurtje kracht. Ga ik naar de 50/60 wat ik af en toe doe dan merk ik dat wel in gewicht maar dan is het wel bizar dat ik toch niet extreem veel eet dat dat daar tegen over moet staan.

Zal de maaltijden nog eens overzien en wellicht wat meer beweging tussendoor (wandelen, fietsen) gewoon als ontspanning

Storendste is dat ik het vooral rond de onderbuik vasthoud en tailleomvang wel goed is (93 cm) haha en dan wel vrolijk met best wel goede conditie rondlopen🤪

Wilde ff wat back up
Hens
Benefactor
Benefactor

do 24-03-2022 14:42

Met 40km/week moet je absoluut een fatsoenlijk gewicht kunnen houden. Meer bewegen hoeft dus niet, het probleem zit 'm aan de innamekant. Enige uitweg die ik nog zie is dat je een heel statisch beroep hebt en echt letterlijk de hele dag op je achterste zit, niet op hoeft te staan voor koffie of een afdrukje uit de printer.
Frisian Runner
Lid
Lid

do 24-03-2022 18:35

Eet inderdaad wel stevig op de maaltijden bijv 2 borden macaroni en denk dat ik om en om ga doen wat betreft alcohol ook af en toe dag niet wellicht dat mijn lichaam daardoor ook in een verbrandingswarme modus zit.

Op zich loop ik op werk ook best wel veel, door onregelmatigheid werk ik wel veel late diensten dus zou ook kunnen dat het 5/6x in de week om 9:00 opstaan in mijn nadeel werkt…

Ben eigenlijk alles beetje bij langs gegaan van wat is er door de tijd verandert.
Plaats reactie