Wat hebben jullie gegeten vandaag

Alles over eten en drinken, recepten, afvallen, Atkins, tips ed.
kouketer
Mister Chat'n'Run 2006
Mister Chat'n'Run 2006
Contacteer:

vr 19-08-2005 21:14

Henkie schreef:Na de training van vandaag stonden de aardappeltjes al op Henkie te wachten, samen met een portie stoomgroente en een stuk verse worst heerlijk........en nu vanavond lekker op de bank met een paar lekkere glaasjes :B: genieten van het begin van de vakantie....... 8)
Deze Henkie doet ook mee! Het eten spreekt mij wel aan en mijn vakantie is nu ook begonnen!! :P 8)

Henkie uut Grunn :wink:
PR-lijst
DW67H6G
"dij t haardst runt is t eerst achter de poest..."
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

vr 19-08-2005 21:45

Macaroni met spekjes, rode paprika, ui, en roomkaas, vers gemalen peper en rode wijn. Snel, makkelijk, en best lekker.

Geen salade tot groot verdriet van mijn jongste zoon, die liep zich tijdens het koken al met de gang van zaken te bemoeien :wink:

groeten
Ton
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
Christopher
Lid
Lid
Contacteer:

vr 19-08-2005 23:43

Nog een paar jaar en hij neemt het kookroer over :D

Vandaag een snelle jelle (toepasselijk stukje ontbijtkoek voor een loper), 2 croissants, 2 soepjes, 1,5 bbq worst, spinazie, 2 koffiebroodjes (na het lopen) en een slok aminozuren. Qua drank: 3 grote koffie (ontbijt) en water en yoghurtdrank. Na het lopen; halve liter water, 2 koffie, glas water, blik cola, halve liter christine le duc (of hoe heet dat bubbeltjesdrankie). Nu een biertje, of 2, 3.
Christopher
Lid
Lid
Contacteer:

zo 21-08-2005 0:10

Vandaag, eigenlijk gisteren, maar gisteren was vandaag ook gisteren, dus tik maar vandaag:
snelle Jelle, 2 eierkoeken, 2 soep, 2 cola, 3 koffie, 1/2 liter water, 4 haringen, zelfbouwijsje (citroen, aantal kcals vielen me wel mee), drop, jus van Bea, halve meloen, 2 kale perziken (o ja nectarines).
Morgen/vandaag; kip gevuld met rivierkreeftjes uit de Allerhande.
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

zo 21-08-2005 20:57

Vandaag heel saai maar soms toch lekker: gekookte aardappelen, karbonades (uien meebakken, lekkere jus bij produceren), en worteltjes

Gisteren goulash met zilvervliesrijst en doperwtjes, recept op aanvraag :wink:

groeten
Ton
Schema 2010 Weblog
Rupert
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 21-08-2005 21:54

In gezelschap van vrienden hebben wij vandaag Ajam panggang uiteraard met rijst gegeten.
Behalve de gebruikelijke ingrediënten hebben we ketjap manis bijgevoegd en maar 1 theelepel knoflookpoeder en voor de liefhebbers 2 theelepels sambal oelek.
Selamat Makan.
Het kan mij niet schelen wat je doet,
het gaat mij er om wie je bent.
Christopher
Lid
Lid
Contacteer:

zo 21-08-2005 23:01

Wel interessante tips: ben wel geïnteresseerd in de recepten van die gulyás (originele spelling, uitspraak, harde g, klemtoon eerste lettergreep: goe-jaasj) en die ajam panggang.

Dit gegeten overigens: http://www.ah.nl/allerhande/kookclub/re ... 172&page=0 met puree i.p.v. rijst
BjornAVAalsmeer
Lid
Lid
Contacteer:

ma 22-08-2005 13:51

oh jee... wat gezond allemaal :

Afgelopen weekend eh ... nasi - heel veel bier - friet , lekkerbekje , - heel veel bier - kibbeling - heel veel bier - chinees - heel veel bier -

Lange leve de Kermis Wesepe !!

Nu nog maar 2 weken tot aan de Halve Marathon vd Haarlemmermeer dus ga ik extra opletten wat ik eet.

Vandaag nog een overgangsdag met een goede brunch en vanaf morgen op een strak schema.
Bjorn Paree / AV AALSMEER
www.runoutofhell.nl

Speeding isn't allways a crime (Joan vd Akker)

To give anything less than your best is to sacrifice the Gift (Steve Prefontaine)
Hetty
Lid
Lid

ma 22-08-2005 15:06

Hallo

Ik wil nu toch echt iets gaan afvallen. Dus rustig aan gaan doen met het eten. Makkelijk is het niet om dat ik van 53 kg naar 50 kg wil. En ik op zich niet veel snoep enzo. Maar die paar koekjes en toetjes moeten er toch echt vanaf. Hooguit een koekje bij de koffie s'avonds. Dus als jullie nog afval tips hebben.

Mijn eten voor vandaag:

2 crackers s'morgens
3 bruine boterhammen tussen de middag met komkommer en hutekase.
Verder fruit tussendoor
Vanavond: rijst, broccoli en gehaktballetjes en dan in de magentron.
Dan een beetje kwark vanavond naar het hardlopen
En een koekJE bij de koffie!

Groetjes Hetty
innik
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 22-08-2005 15:29

Net gegeten i.v.m. vroege training: stamppot raapstelen met een gehaktballetje.
dijkloper
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

ma 22-08-2005 16:52

Mijn jongste zoon (16) staat op dit moment te koken! Als ik goed ben geinformeerd worden het gekookte aardappels met bloemkool en een balletje gehakt.
BV sinds september 2006. DN2ASR1
gadget
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 22-08-2005 17:55

Maartje kookte vandaag...Het werd een rijstsalade met noten, perzik en salami... mjammie.. lekker buiten in het zonnetje gegeten.. met toe een kopje koffie, en chocladevla met slagroom.

recept is te vinden in het zonder fratsen receptenboek...

Maarten
One, two, Tri
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

ma 22-08-2005 20:41

Chris, here come's the goe-jaasj :wink:

500 gram rundvlees in stukkies (datgene wat bij de Appie "soepvlees" heet
plm 1 kg uien, grof gesneden
2 a 3 paprika's rood en groen
1 bakje champignons (250gram is dat dacht ik, volgens het originele recept moeten er twee bakjes in, maar Angelique houdt niet van champignons)
knoflook naar behoefte (ik doe 4 tot 6 grote tenen)

Bovenstaande achtereenvolgens in een flinke braadpan in boter bakken, goed door elkaar husselen, zodat alle ingredienten in dezelfde mate profiteren van de warmte. Als alles een beetje glazig begint te zien ga je er vocht bij doen

Wat ik standaard doe is iets meer dan een liter kokend water met twee runderbouillonblokjes. Als ik er in de winkel aan denk koop ik een paar flesjes Westmalle dubbel, één bij het vlees, de rest gewoon van genieten. Soms gaat er ook wel eens een flinke scheut rode wijn in, maar zowel bier als wijn zijn optioneel, zonder smaakt het ook (overigens nooit beide tegelijk, ik denk dat dat een vreemde smaaksensatie geeft)

Op dat moment gaat er ook nog in:
2 laurierbladeren, wat kruidnagels, een flinke scheut ketjap, tomatenketchup (uh, 'n paar eetlepels ofzo, ik doe alles op gevoel, meet bijna niets af), sambal oelek, en paprikapoeder (1 eetlepel volgens het recept)

optioneel: een verkruimelde plak ontbijtkoek en een lepel stroop (beide zelf verzonnen)

Nog optioneler: ergens gelezen, 'n uur voor het klaar is een snee brood besmeerd met mosterd in de pan leggen

Dit geheel nog een uurtje of 2-3 laten stoven. Of dat nu wel of niet moet koken, ik weet het niet. Ik heb wel eens een stuk in de volkskeuken gelezen waar beweerd werd dat stoofvlees juist niet aan de kook mag zijn

Zijn er hier nog stoofexperts???

groeten
Ton
Schema 2010 Weblog
Christopher
Lid
Lid
Contacteer:

ma 22-08-2005 23:45

Thanx. Is dit de soepversie? Dit is wel de rijke westen versie van gulyás :wink: Ui, rundvlees gaan in de oostblokversie er ook wel in. Paprika ook wel, alleen is Hongaarse paprika wat anders (het woord paprika is overigens Hongaar, uitspraak pò-prie-kò). Hongaarse paprika is qua sterkte vergelijkbaar met spaanse peper. Verder flikkeren ze er aardappelen in en soms bruine bonen, maar dan heb je de bruine bonen goulash (die naam ben ik vergeten).
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

di 23-08-2005 8:39

Christopher schreef:Thanx. Is dit de soepversie?
Op het laatst de saus binden, was ik vergeten te melden :wink:

groeten
Ton
Schema 2010 Weblog
Plaats reactie