Wat hebben jullie gegeten vandaag

Alles over eten en drinken, recepten, afvallen, Atkins, tips ed.
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

di 23-08-2005 11:23

Gisteren heb ik mijn zoon geleerd hoe een gezonde pastasaus te maken met veel verse groenten en verse tomaten. Hij gaat binnenkort op kamers en dan is dit wel handig. Hoewel ik toch bang ben dat het potten pastasaus zal gaan worden.

Vandaag komt zijn vriendin eten en dat wil ik kalfsoesters op tonijnmayonaise maken. Met gebakken aardappeltjes en sperziebonen.

Ik laat nog wel weten of het lekker was.
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

di 23-08-2005 16:54

Het was vrij simpel vandaag. Groenten met pasta en kabeljauw. Ook niet teveel. En ook heel vroeg al (half 5). Dat vind ik een nadeel van savonds trainen. Je moet vroeg eten en je kan ook niet teveel eten. Helaas is een baantraining bijna wel verplicht om in de avonduren te doen. je kunt tenslotte niet altijd op de baan wanneer je dat zou willen.

Paul
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

di 23-08-2005 18:42

evelyne schreef:Vandaag komt zijn vriendin eten en dat wil ik kalfsoesters op tonijnmayonaise maken. Met gebakken aardappeltjes en sperziebonen.

Ik laat nog wel weten of het lekker was.
Het was superlekker, dus wil ik jullie bij deze graag het recept geven.

Citroen raspen en de rasp samen met wat olie , peper en zout op een bordje door elkaar roeren.
Kalfsoesters doormidden snijden en hierdoor wentelen
Blik tonijn op olijfolie met olie in hoge mengkom doen. Hierbij 2 eetlepels magere fritesaus ( friteslijn), 1 tak peterselie, 2 ansjovisfiletjes en de uitgeperste citroen. Dit alles met de bamix zo fijn mogelijk maken.
Kalfsoester grillen in grillpan paar minuten tot rose. Op bordje lepel tonijnmayo leggen, hierop kalfsoester, hierop 1 ansjovisfiletje en bestrooien met gehaktje peterselie, zout en peper.
Hetty
Lid
Lid

di 23-08-2005 19:03

MM klinkt super lekker! GA het zeker een keer uitproberen!

Gr Hetty
Giesje
Lid
Lid
Contacteer:

di 23-08-2005 19:09

Hetty schreef:Hallo

Ik wil nu toch echt iets gaan afvallen. Dus rustig aan gaan doen met het eten. Makkelijk is het niet om dat ik van 53 kg naar 50 kg wil. En ik op zich niet veel snoep enzo. Maar die paar koekjes en toetjes moeten er toch echt vanaf. Hooguit een koekje bij de koffie s'avonds. Dus als jullie nog afval tips hebben.

Groetjes Hetty
Sjesus Hetty 8O , mag ik weten hoe groot jij bent?
Ik zal je er niet mee lastig vallen dat je echt niet te zwaar bent, dat zal iedereel wel al tegen je zeggen.

Wij hebben vanavond aardappelschotel met veel groenten en varkensvleesblokjes, dit omdat we nog een half varken van een collega in de diepvries hebben liggen, (persoonlijk vind ik het lekkerder met kipfilet) en aardappel anders met knoflook en tuinkruiden.
Lekker en makkelijk :D
Giesje
Lid
Lid
Contacteer:

di 23-08-2005 19:14

evelyne schreef: Het was superlekker, dus wil ik jullie bij deze graag het recept geven.

Citroen raspen en de rasp samen met wat olie , peper en zout op een bordje door elkaar roeren.
Kalfsoesters doormidden snijden en hierdoor wentelen
Blik tonijn op olijfolie met olie in hoge mengkom doen. Hierbij 2 eetlepels magere fritesaus ( friteslijn), 1 tak peterselie, 2 ansjovisfiletjes en de uitgeperste citroen. Dit alles met de bamix zo fijn mogelijk maken.
Kalfsoester grillen in grillpan paar minuten tot rose. Op bordje lepel tonijnmayo leggen, hierop kalfsoester, hierop 1 ansjovisfiletje en bestrooien met gehaktje peterselie, zout en peper.
Evelyne,

Dit lijkt wel heel erg op het Italiaanse gerecht "Vitello tonato"
Nog een tip voor de afwerking:
een paar kappertjes erover strooien, erg lekker!
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

di 23-08-2005 19:21

Giesje schreef:Dit lijkt wel heel erg op het Italiaanse gerecht "Vitello tonato"
Nog een tip voor de afwerking:
een paar kappertjes erover strooien, erg lekker!
Ja dat dacht ik ook al, kwam me zo bekend voor.

En die kappertjes stonden idd in het recept, maar tussen haakjes. Ik had er geen, en heb ze nog nooit gehad, was bang iets te bederven.
Tja wat de boer(in) niet kent...
Giesje
Lid
Lid
Contacteer:

di 23-08-2005 19:28

evelyne schreef: Ja dat dacht ik ook al, kwam me zo bekend voor.

En die kappertjes stonden idd in het recept, maar tussen haakjes. Ik had er geen, en heb ze nog nooit gehad, was bang iets te bederven.
Tja wat de boer(in) niet kent...
:lol: Gi,Gi
Je moet alles ´n keertje proberen in het leven.....
(maar ja, ik heb een Italiaanse moeder, anders had ik het misschien ook niet gekend en niet geprobeerd :wink: )
Henkie
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 23-08-2005 20:12

Vandaag stond er pasta met geroerbakte kip, broccoli en paprika op het menu, simpel snel klaar maar o zo lekker........ :D
Hetty
Lid
Lid

di 23-08-2005 22:02

Giesje schreef: Sjesus Hetty 8O , mag ik weten hoe groot jij bent?
Ik zal je er niet mee lastig vallen dat je echt niet te zwaar bent, dat zal iedereel wel al tegen je zeggen.
Hallo

Je kan beter vragen hoe klein ik ben, :) IK ben 1,55. En het klopt ik ben ook niet veel te zwaar maar ik wil er gewoon iets van af hebben. Heb ook altijd wat minder gewogen maar er komt toch elke keer iets bij zodat ik nu op 53 zit en dat vind ik gewoon net te veel!

Groetjes Hetty
Giesje
Lid
Lid
Contacteer:

wo 24-08-2005 6:47

Hetty schreef: Hallo

Je kan beter vragen hoe klein ik ben, :) IK ben 1,55. En het klopt ik ben ook niet veel te zwaar maar ik wil er gewoon iets van af hebben. Heb ook altijd wat minder gewogen maar er komt toch elke keer iets bij zodat ik nu op 53 zit en dat vind ik gewoon net te veel!

Groetjes Hetty
Klein maar dapper :!:
(Ik ben zelf amper 8 cm groter dan jij, maar weeg ietsje meer :oops: )
Het gaat er uiteindelijk om waar je jezelf het beste bij voelt!
Hetty
Lid
Lid

wo 24-08-2005 9:38

Giesje schreef:
Klein maar dapper :!:
(Ik ben zelf amper 8 cm groter dan jij, maar weeg ietsje meer :oops: )
Het gaat er uiteindelijk om waar je jezelf het beste bij voelt!
Daar gaat het zeker om! Ik ben ook niet zo streng in het lijnen dat ik mezelf alles ontzeg! Gister kreeg ik op mijn werk nog een stukje taart. Dat eet ik dan ook met smaak op! Moet kunnen af en toe!

Groetjes Hetty
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

wo 24-08-2005 22:03

Vanavond hadden we regenboogforelfilet uit de diepvries, gemarineerd panklaar in alufolie. Hoef je alleen maar in de oven te schuiven.
Alleen toen het klaar was moet je het nog helemaal fileren, kop en vel eraf en de graat eruit.
Erbij gekookte aardappels zonder jus, gekookte worteltjes en doperwtjes en salade.
En zelfgemaakte heldere champignonsoep.
UnixIt
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

do 25-08-2005 14:37

Help: ik heb 1 rode en 1 gele paprika en een broccoli (en rijst of pasta) in huis; is er iemand met een creative geest die mij een tip kan geven om er iets leuks van te maken (voor 2 personen)?

Vega, geen vega, wokken, bakken, fruiten, stomen; alles is prima, maar ik ben benieuwd naar jullie creativiteit!
Ralph aka UnixIt

UnixIt's Perimeter
You never know until you tri!
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

do 25-08-2005 14:51

Wokken natuurlijk.
Samen met kip, of pijnboompitjes, roerbakken, zeezout en peper erbij, en helemaal op 't eind wat ketjap of japanse soyasaus of zo iets.
Ook lekker zijn cashewnoten erbij ( evt. ipv kip).
Je kunt ook vis erdoor doen, maar dan wel voorzichtig zijn met roerbakken.
Of garnalen.
Plaats reactie