Wat doet koffie met je????

Alles over eten en drinken, recepten, afvallen, Atkins, tips ed.
gadget
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 20-01-2004 22:38

paganpaul schreef:Googlen op 'melk ongezond' brengt inderdaad de nodige sites aan het licht die dit claimen.
Maar http://www.bio.uu.nl/~wbu/persberichten/Melk.html tracht e.e.a. weer te ontzenuwen. Ik verwacht dus dat de waarheid in het midden ligt, net als zovaak...

Paul
Melk is inderdaad een gecompliceerd goedje waar de meningen ook flink over uiteenlopen. Als je gewoon lekker gevarieerd eet zal je vast nergens last van krijgen.

Ben overigens met je eens dat de waarheid erug vaak in het midden ligt.

Maarten
One, two, Tri
DeHaagseRègâh
Lid
Lid
Contacteer:

di 20-01-2004 23:01

Hebben jullie ook wel eens van gehoord dat ideale sportdrank eigenlijk gewoon cola is?
Moet je wel even de prik ervan af laten gaan.

Het wordt al jaren door triathleten gebruikt. Er zit natuurlijk suiker in en cafeine. De ideale opkikker dus. Beter dan al die vieze sportdrankrotzooi. Voor sommigen tenminste.
You do what you can for as long as you can, and when you finally can't, you do the next best thing. You back up but you don't give up. Chuck Yeager
http://www.dehaagseregah.nl
Ilse
Lid
Lid

wo 21-01-2004 7:39

Cola zonder koolzuur dan wel. Ik weet wel dat er de gouden regel onder trekkers is, vooral in tropische landen: flesje (jaja in veel landen heb je nog van die hele mooie flesjes!) cola per dag en je gaat uitdroging ed tegen. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het zeer goed werkt. Na een week verplichte tentrust op een grasveldje ergens in west afrika, door een forse voedselvergiftiging ben ik van de ORS overgestapt op cola. En ja hoor Ilse was weer op de been. Ook ben ik het meer gaan drinken toen ik richting een uitdroging aan het gaan was en ik voelde me al snel stukken beter.

Er staat altijd een stuk hierover in de Lonely Planet
gadget
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 21-01-2004 10:10

Ilse schreef:Cola zonder koolzuur dan wel. Ik weet wel dat er de gouden regel onder trekkers is, vooral in tropische landen: flesje (jaja in veel landen heb je nog van die hele mooie flesjes!) cola per dag en je gaat uitdroging ed tegen. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het zeer goed werkt. Na een week verplichte tentrust op een grasveldje ergens in west afrika, door een forse voedselvergiftiging ben ik van de ORS overgestapt op cola. En ja hoor Ilse was weer op de been. Ook ben ik het meer gaan drinken toen ik richting een uitdroging aan het gaan was en ik voelde me al snel stukken beter.

Er staat altijd een stuk hierover in de Lonely Planet
Cola werkt inderdaad prima als je maag en darmen van streek zijn. Raar maar waar, op de middelbare school moesten we bij scheikunden bepalen hoeveel fosforzuur er Cola zit je kijkt er dan toch weer wat anders tegenaan.

Gisteren heb ik overigens een koffie experiment gedaan. Met belachelijk veel koffie op gaan hardlopen (of eigenlijk de baan rondstuiteren). En inderdaad had ik een gemiddelde hartslag van 175 ongeveer 5 slagen/min sneller dan met vergelijkbare trainingen en daardoor gaf de harslag meter een lager percentage vet aan wat verbrand zou zijn.

Vrijdag ga ik ongeveer hetzelfde lopen zonder koffie.

Maarten
Maarten
One, two, Tri
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

wo 21-01-2004 10:25

Onderzoeken in laboratoria hebben duidelijk aangetoond dat cafeïne het volhouden van een lichamelijke inspanning verlengt. Dit prestatiebevorderende effect kan aanzienlijk zijn. Cafeïne-inname heeft ook een positief effect op de training. Gebleken is dat een atleet een zware inspanning langer kan volhouden. Ook laten sommige studies zien dat snelheid en het maximale vermogen verbeteren bij cafeïne-inname.

bron: http://www.runnersweb.nl/runnersweb/show/id=2646
paganpaul
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 21-01-2004 10:53

DeHaagseRègâh schreef:Beter dan al die vieze sportdrankrotzooi.
Ik heb altijd een flesje Roosvicee of Kevan Cevitam in de koelkast. Verdunnen met water en klaar. Natuurlijke suikers, koolhydraten en ik kan nog uit verschillende smaken kiezen ook. :)

Paul uut Kuuk
Listenwhenjohnn
Lid
Lid

wo 21-01-2004 11:12

Onderzoek in verschillende laberatoria over de gehele wereld heeft aangetoond dat als je overal op gaat letten, je helemaal gek wordt en voor je het weet je helemaal niets meer durft te eten en drinken.
Ik eet waar ik trek in heb en drink als ik dorst heb. Daarbij loop ik veel en zie hier....ik van gewoon af en voel mij geweldig.
Schijnt met mijn metabodinges te maken te hebben die verbeterd als je geregeld aan duursport doet ofzo, "schijnt onderzoek uit te wijzen."
Hebben jullie niet ook "soms" het idee dat alles een beetje OVERonderzocht wordt.

De tips zijn geweldig hoor maar het lijkt wel of niemand durft te zeggen:
"dat vind ik,"(behalve Ilse dan :) )in plaats daarbij allerlei onderzoeken aan vast te knopen.

Persoonlijk vind ik ervaringen van lopers beter dan welk onderzoek dan ook in welk laboratorium dan ook!

Maar goed that's me!
Readyousoon, John Hagenaar
gadget
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 21-01-2004 11:13

paganpaul schreef:
DeHaagseRègâh schreef:Beter dan al die vieze sportdrankrotzooi.
Ik heb altijd een flesje Roosvicee of Kevan Cevitam in de koelkast. Verdunnen met water en klaar. Natuurlijke suikers, koolhydraten en ik kan nog uit verschillende smaken kiezen ook. :)

Paul uut Kuuk
Ik gebruik vaak gewoon appelsap of sinasappelsap, moet je ook een beetje verdunnen om tot een isotone oplossing te komen.

Maarten
One, two, Tri
PastaRunner
Lid
Lid
Contacteer:

wo 21-01-2004 19:33

Koffie doet veel voor mij, leef erop/ervan...alles.
Maakt me niet uit, goed of slecht. Ik heb het echt nodig.
Thuis altijd "Boerenkoffie" of zoals wij het noemen "Toebroek".
Heerlijk...

P.R.
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

wo 21-01-2004 19:57

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Eééééééééééééééénendertig koppies koffieieieieieieiei!!!

Koffie, koffie, lekker bakkiebakkiebakkiebakkiebakkiebakkiebakkiebakkie koffie!
Afbeelding
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
NiekJrun
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 21-01-2004 19:57

Hi Maarten uit Huizen,

Wat betrefd melk, ben ik het er helemaal mee eens dat dit geen betrouwbaar voedingsmiddel is voor je kalk' huishouding' .
Mijn 3 kinders hadden toen ze klein waren een melkallergie, waar we gelukkig snel achterkwamen, mijn vrouw bleek het ook te hebben. Jarenlang hebben we soja melk gebruikt. Nu ze ervoverheen gegroeid zijn gebruiken we alleen nog karnemelk, yogurt en wat vla. Zoete melk komt hier nauwelijks in huis. Ik gebruik koffiemelk, maar weinig en dan Becel chloresterol verlagend of ook van Alpro sojamelk ( maar die is nogal smaak afwijkend)

Al met al ben ik ook ervan overtuigd dat je met een gevarieerd voedingspatroon genoeg kalk binnen krijgt. En niet te veel koffie. :)

Loop ze
Nico
PS ik heb 1 x vanuit Almere buiten een vice versa parcours gelopen naar Huizen; het is te doen! +/- 30km
gadget
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 21-01-2004 20:44

NiekJrun schreef:Hi Maarten uit Huizen,

Al met al ben ik ook ervan overtuigd dat je met een gevarieerd voedingspatroon genoeg kalk binnen krijgt. En niet te veel koffie. :)

Loop ze
Nico
PS ik heb 1 x vanuit Almere buiten een vice versa parcours gelopen naar Huizen; het is te doen! +/- 30km

Niet teveel koffie mmmmm daar ga ik het mee afleggen. sorry botten. mijn cafeine verslaving gaat voor :lol:

Maarten

tjeetje van almere naar huizen kom je wel twee keer een akelige brug tegen.
One, two, Tri
Dippides
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 21-01-2004 21:24

Listenwhenjohnnysays schreef:Onderzoek in verschillende laberatoria over de gehele wereld heeft aangetoond dat als je overal op gaat letten, je helemaal gek wordt en voor je het weet je helemaal niets meer durft te eten en drinken.
Ik eet waar ik trek in heb en drink als ik dorst heb. Daarbij loop ik veel en zie hier....ik van gewoon af en voel mij geweldig.
Ik ben altijd zeer geinteresseerd in alles wat wetenschappers hebben te vertellen en zeker ook als het over hardlopen gaat. Maar bij al dat gedoe over eten en drinken, dit niet goed, dat niet goed, drink dit, eet dat. Je wordt er niet goed van. Als ik 's morgens ga trainen eet ik een banaan en drink en glas PRIK. Ik doe nooit aan pasta stapelen. (Is geloof ik ook al achterhaald verklaard.) De avond voor mijn marathon dronk ik drie flesjes bier. Het ontbijt op de dag zelf drie bruine boterhammen met ham en kaas. Ik geloof gewoon niet dat het met andere inname beter had gegaan.
Listenwhenjohnnysays schreef:Persoonlijk vind ik ervaringen van lopers beter dan welk onderzoek dan ook in welk laboratorium dan ook!
Zeker weten.

Bas.
Bas "Slowfoot" Prins
PastaRunner
Lid
Lid
Contacteer:

do 22-01-2004 8:11

Ik doe nooit aan pasta stapelen. (Is geloof ik ook al achterhaald verklaard.

Bas,

Alhoewel het met deze topic niets te maken heeft, is deze opmerking van jou nieuw voor mij.
Kun je die onderbouwen ?
Gr.

P.R.
remco
Lid
Lid

do 22-01-2004 11:26

het is al eerder genoemd hier, maar ik drink zeker geen koffie voor het leveren van een duurprestatie omdat het, in ieder geval bij mij, erg vochtafdrijvend werkt en ik verwacht daardoor eigenlijk een prestatiedaling, zeker op de langere afstand.
Plaats reactie