gelletjes

Alles over eten en drinken, recepten, afvallen, Atkins, tips ed.
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

za 03-09-2011 18:42

Als je de wedstrijd van morgen ècht als een training ziet, kun je ook rustig na een kilometer of 10 dat SIS-gelletje innemen. Bijvoorbeeld vlak voor de drankpost zodat je er nog wat achteraan kunt drinken. (niet echt noodzakelijk)
Je kunt 'm in je hand houden, in je kontzakje stoppen, onder een polszweetbandje lukt ook wel en eventueel bij je sok instoppen. (wel risico van verliezen.)
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
HennyV
Lid
Lid
Contacteer:

za 03-09-2011 18:43

Sterrekind schreef:Mijn trainster zei me vandaag dat ze bij elke HM minimaal 1 gelletje neemt en nog een cafeïne shot. Nu heb ik voor het eerst gelletjes aangeschaft en zie er een beetje tegen op om die morgen al te gebruiken (aangezien ik niet weet hoe mijn maag erop reageert). Het is SIS orange. En ik weet ook niet hoe ik hem dan mee zou moeten nemen... (ben ik vergeten te vragen :oops: )
Ik zou morgen het experiment niet aangaan. Je moet echt tijdens een training kijken hoe je lijf reageert op gels. Zoals Chiel schreef, je maag moet het er wel mee eens zijn. Dat geldt ook voor het knabbelen aan Maggi blokjes en de cafeïneshots. Eerst proberen, want je maag kan er aardig van overstuur raken.
Een veilige variant is om een drinkfles met water en limonadesiroop te maken (evt Roosvicee). Die mag aan de zoete kant zijn, maar nog wel drinkbaar uiteraard 8) . Verder zorgen dat je 's morgens goed carbo's ingenomen hebt en genoeg drinken vooraf en tijdens.
No pain, no gain

Ik ben een enthousiast amateur en geen professional. Waardeer mijn input op die manier en vraag in voorkomende gevallen advies bij een professional of gediplomeerd deskundige!
Sterrekind
Lid
Lid
Contacteer:

za 03-09-2011 18:48

Naar wie moet ik nou luisteren :lol:

Beiden is wat voor te zeggen. Maar ik denk dat ik ondanks dat ik morgen als training zie, het toch 'wedstrijd-achtig' zal aanvoelen. En als ik dan moet uitstappen door mijn maag vind ik dat toch zonde. Evengoed bedankt Bertus! Henny, ik neem hem morgen dus niet en probeer hem van de week wel uit.
Thanx guys!
Zoeoeoeoeffffff, loopschoentjes aan, trisuit aan, fiets stand-by en gáán!
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

za 03-09-2011 18:52

Sterrekind schreef:Naar wie moet ik nou luisteren :lol:
Daarom zei ik al:
Als je de wedstrijd morgen ècht als een training ziet..
Sterrekind
Lid
Lid
Contacteer:

za 03-09-2011 19:01

Waar. Iksnap'em! :idea:
helterec
Lid
Lid
Contacteer:

za 03-09-2011 20:01

NIET EXPERIMENTEREN MORGEN MARLIES.
Sterrekind
Lid
Lid
Contacteer:

za 03-09-2011 20:04

ZOALS IK AL ZEI ZAL IK DAT DUS OOK NIET GAAN DOEN! :wink:
helterec
Lid
Lid
Contacteer:

za 03-09-2011 20:31

ook last van de caps-lock :wink: ?
Sterrekind
Lid
Lid
Contacteer:

za 03-09-2011 20:47

JA :lol:
Robisrunning
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

zo 04-09-2011 5:48

boco schreef:Als je de wedstrijd van morgen ècht als een training ziet, kun je ook rustig na een kilometer of 10 dat SIS-gelletje innemen. Bijvoorbeeld vlak voor de drankpost zodat je er nog wat achteraan kunt drinken. (niet echt noodzakelijk)
Je kunt 'm in je hand houden, in je kontzakje stoppen, onder een polszweetbandje lukt ook wel en eventueel bij je sok instoppen. (wel risico van verliezen.)
Gelletjes kunnen ook bederven en op de plaatsen die jij aangeeft, heerst je lichaamstemperatuur. Daarom wordt geadviseerd om ze vrij aan een belt of in een tasje te dragen. Rinus Running heeft al eens eerder een paar videotips over het handig meenemen van gels op zijn blog gezet.
The trail is the thing, not the end of the trail.
If you travel too fast you miss all you are travelling for.... ;-€

Weblog
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

zo 04-09-2011 7:51

Gelletjes die bederven tijdens het lopen?
Sterk verhaal Rob (-;

Maar er zijn natuurlijk meer mogelijkheden om ze mee te nemen.
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 04-09-2011 8:03

dat lijkt me ook stug.

andere vraag: heb nog 2 gelletjes van powerbar (zwarte bes met caffeine; lekker!) die houdbaar zijn tot 07/'11.
ik zou ze vandaag gebruiken tijdens m'n mountainbikewedstrijd, maar die heb ik wijselijk gecancelled.

hoe lang zou ik die nog kunnen gebruiken en heeft vanaf nu in de koelkast bewaren nog zin?
10361820382159406440852219646

Lefty rulez!

GasGeben!
Hens
Benefactor
Benefactor

ma 05-09-2011 23:20

Ik weet niet wanneer je die gels gekocht hebt, maar gezien de hoeveelheid suiker in zo'n gel lijkt het me beresterk dat die erg snel bederven. Suiker is een bekend oeroud en beproefd inmaakproduct.
Daarnaast: het overgrote deel van de producten kun je al heel snel nog tot de helft langer bewaren en daarna zonder problemen gebruiken, dan wat er op de verpakking staat.
Je zou er eentje kunnen proberen, bij het ontbijt of als tussendoortje bijv., dan ruik en/of merk je vanzelf hoe de vlag erbij hangt.
Hans43
Lid
Lid
Contacteer:

di 06-09-2011 6:23

Afgelopen weekend heb ik tijdens een duurloop een gel van powerbar genuttigd. Deze was volgens de verpakking al 7 maanden over datum. De gel was onderin wat harder geworden of ingedikt waardoor het wat lastiger uit de verpakking te knijpen was. De werking was zoals ik gewend ben. Het spul was ook zeker niet bedorven. Overigens dit soort experimenten zou ik nooit in een wedstrijd doen.
zwem/fiets/loop
qmark
Lid
Lid

ma 11-04-2016 10:30

Hans43 schreef:Overigens dit soort experimenten zou ik nooit in een wedstrijd doen.
Ik wel dus :lol:

Bij het opruimen kwam ik nog 3 oude SIS isotonic gelletjes tegen, de soort dus die je zonder water kan nuttigen. Maart 2015 stond erop....
Gisteren tijdens de Rotterdam Marathon meegenomen en 2 ervan gegeten. Was prima te doen, geen last van mijn maag gekregen.
De houdbaarheidsdatum heeft, zoals met zoveel producten, meer met voorraadbeheer te maken dan met daadwerkelijk bederf.

De derde gel ben ik verloren en in plaats daarvan heb ik bij de plas een gelletje aangepakt die daar werden uitgedeeld.
Ook al zoiets dat overal wordt afgeraden (niets doen tijdens de marathon wat je niet in de training uitgeprobeerd hebt).
Dat was wel zo'n ultra-zoete kleffe drab dus ik was blij met het bekertje water erna :)
"Een vraagteken is een vermoeid uitroepteken" (vrij naar Stanislaw Jerzy Lec)
Plaats reactie