Eiwit/herstel drankjes na de training... de ervaringen

Alles over eten en drinken, recepten, afvallen, Atkins, tips ed.
Gebruikersavatar
DavidTC
Lid
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 13-06-2011 1:00

do 23-02-2012 15:43

ik eet na het lopen wel eens een blikje tonijn voor de eiwitten. maar erg sporadisch dus kan niet zeggen of het helpt. doet iemand dit ook?
ik wil wel graag eiwitten binnenkrijgen maar wil niet teveel calorien binnenkrijgen. dat houd me een beetje tegen om shakes te gaan nemen, maar misschien moet ik het binnenkort toch maar eens proberen. neem nu vaak gewoon een extra boterham ofzo
Gebruikersavatar
tarwetijger
Lid
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: za 04-02-2012 1:00
Contacteer:

do 23-02-2012 18:46

Kwark is ook mega goed. Een bak kwark (Franse magere kwark) van 500 gr. heeft o,1 gr. vet (te verwaarlozen dus!!) en maar liefst 40 tot 50 gr. eiwit. Dit is afhankelijk van het merk en waar je het koopt.
Gebruikersavatar
bootloader
Lid
Lid
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 12-07-2009 1:00

do 23-02-2012 19:25

Heeft de C1000 dat ook? (en wat kost dat ongeveer?)
ChatnRunner
Lid
Lid
Berichten: 2934
Lid geworden op: ma 13-03-2006 1:00
Contacteer:

do 23-02-2012 19:40

Ding dong !!

De C1000 vetarme en eiwitrijke stracciatella kwark, een volle beker à 450 gram, kost vandaag slechts € 1,29 !!

Ding dong !!


Afbeelding
Gebruikersavatar
Tante_Bep
Lid
Lid
Berichten: 362
Lid geworden op: do 08-09-2011 1:00

vr 24-02-2012 11:45

De Zaanse Hoeve 500 gram magere kwark bij de AH, volgens mij 69 cent.

500 gram bevat:

45 gram eiwitten
30 gram koolhydraten
1 gram vet

Zelf een vers banaantje erdoor snijden.
Klaar is kees.


Groet Tante Bep
Als je denkt dat je moe bent, moet je stoppen met denken.
Gebruikersavatar
Tante_Bep
Lid
Lid
Berichten: 362
Lid geworden op: do 08-09-2011 1:00

vr 24-02-2012 11:49

DavidTC schreef:ik eet na het lopen wel eens een blikje tonijn voor de eiwitten. maar erg sporadisch dus kan niet zeggen of het helpt. doet iemand dit ook?
ik wil wel graag eiwitten binnenkrijgen maar wil niet teveel calorien binnenkrijgen. dat houd me een beetje tegen om shakes te gaan nemen, maar misschien moet ik het binnenkort toch maar eens proberen. neem nu vaak gewoon een extra boterham ofzo
Tonijn is een perfecte eiwitbron
Ik eet het ook wel eens na een krachttraining.
Milieu technisch is het echter af te raden.
Tonijnen staan op de lijst van de vis die je niet moet eten omdat ze dreigen uit te sterven.
Makreel of sardientjes is een goed alternatief.

Groet Tante_Bep
Als je denkt dat je moe bent, moet je stoppen met denken.
ChatnRunner
Lid
Lid
Berichten: 2934
Lid geworden op: ma 13-03-2006 1:00
Contacteer:

vr 24-02-2012 12:44

Wat ik het nadeel van veel ingeblikte vis vind is dat het zo zout is.
Sardientjes en tonijn associeer ik automatisch met een zoute smaak.
Eigenlijk jammer ..
Gebruikersavatar
bootloader
Lid
Lid
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 12-07-2009 1:00

vr 24-02-2012 14:25

ChatnRunner schreef:Ding dong !!

De C1000 vetarme en eiwitrijke stracciatella kwark, een volle beker à 450 gram, kost vandaag slechts € 1,29 !!

Ding dong !!


Afbeelding
Bedankt voor de tip. Helaas is het wel vrij duur, want in de aanbieding 1,29 per bakje betalen is zeer decadent voor een student. Groot inslaan heeft ook geen zin bij zuivelproducten gezien de beperkte houdbaarheid.

Verder vraag ik me af of het bovengenoemde C1000 huismerk of het A-merk Danio dat zelfs 1,69 kost even goed zijn dan bijvoorbeeld die veel goedkopere Zaanse Hoeve die Tante_Bep aanhaalt.

Hoe vaak en hoe veel zou je die kwark eigenlijk moeten eten? Heeft het ook nog nadelen?
Gebruikersavatar
Hens
Benefactor
Benefactor
Berichten: 6551
Lid geworden op: wo 05-11-2003 1:00
Locatie: Nijmegen

vr 24-02-2012 23:39

Kijk eerst eens hoeveel eiwit je nu met je normale voedingspatroon binnen krijgt. Volgens het Voedingscentrum is 0,8 gr per kilo lichaamsgewicht voldoende. Volgens de Belgen moet daar nog een correctiefactor bij vanwege de opneembaarheid van eiwitten. Zij komen dan uit op ong. 1,1 gr/kilo lichaamsgewicht. Dat zou genoeg moeten zijn voor 97,5 % van de bevolking
Zit je daar boven, dan is aanvullen dus niet meer nodig.
Vermoedelijk is er bij jou geen probleem en hoeft er dus ook niks opgelost te worden. :D
Gebruikersavatar
Hagerty
Lid
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 23-03-2020 1:00

ma 23-03-2020 16:46

Veel mensen zijn op zoek naar iets en ik was geen uitzondering, Ik heb geprobeerd om een goede sport voeding te vinden voor een zeer lange tijd, als u geïnteresseerd bent, Ik raad u aan om uw aandacht te besteden aan deze blog want hier vindt u de beste, in vergelijking met analogen, sport voeding
Gebruikersavatar
Hens
Benefactor
Benefactor
Berichten: 6551
Lid geworden op: wo 05-11-2003 1:00
Locatie: Nijmegen

di 24-03-2020 0:27

Dat is geen blog, maar gewoon spam! :evil:
Gebruikersavatar
MasterRunner
Lid
Lid
Berichten: 4919
Lid geworden op: di 23-11-2004 1:00

di 24-03-2020 21:06

Meer eiwit KAN nodig zijn om bijv spieropbouw te bevorderen, maar ga niet zomaar heel veel meer eten, vooral als je mss wel redelijk sport maar niet op een hoger niveau dan wel veel meer dan ca 4-5x per week traint...

In mijn "top" tijd nam ik na de training wat eiwit (*) in mijn sportdrank, een aantal van die kleine schepjes, en eerst pas na een tip v/d trainster.
Op dat moment deed ik 5 loop- en 2 krachttrainingen per week.

Eigenlijk heb ik verder vooral goed warm gegeten, in principe bijna altijd "met de pot mee", dan krijg je als je thuis goed kookt, veel vers spul, eigenlijk het meeste al binnen wat noodzakelijk is.

Ivm mijn chronische ijzer tekort heb iswm een sport dietiste van Papendal destijds mijn voeding over 2 weken in kaart gebracht.
Eiwit/koolhydraten/vet was ~15% / 69% / 16%
Mijn vet gehalte was ca 13-14% maar das erg persoonlijk, dus pas op.
En dat vond ze prima, er is niks aan mijn voedingspatroon veranderd.
Mijn ijzertekort kon hier ook niet mee verklaard worden dus ik ben in die intensieve tijd op een onderhoudsdosis ferrofumaraat gezet.

De laatste jaren is dat niet meer nodig, zo diep en intensief kun je nl niet meer trainen als je M60++ bent dus raakt het ijzer veel minder uitgeput.
Af en toe laat ik het nog checken (Hb+Ferrtine) maar die is dan wel goed in tegenstelling tot vroeger. Ik voel me nu gelukkig er fit bij.

Wielrenners hebben vast meer nodig, maar daar heb ik geen ervaring mee, doe je dat erbij... ga dan toch advies zeker inwinnen. Als je het met normale voeding je het niet redt kan het daar aanliggen maar er kan ook iets anders achter zitten. Voor mijn ijzer tekort ging ik ook eerst door de medische molen om mogelijk verborgen zaken uit te sluiten.

(*)Protifar van Nutricia bijv op https://www.hulpmiddelwereld.nl/nutrici ... iwitpoeder
Met mate gebruiken!
Deze keuze: Tis voor een gecontroleerd gebruik, dus ik weet zeker dat het een goede bron is.
Plaats reactie