Eiwit/herstel drankjes na de training... de ervaringen

Alles over eten en drinken, recepten, afvallen, Atkins, tips ed.
EnerGize
Lid
Lid
Contacteer:

do 26-01-2012 12:36

Iedereen bedankt voor de aanvulling, ik kan het nu tenminste plaatsen.

Bertus, volgens recentelijke geheime en nog niet gepubliceerde onderzoeken kom je eerst 10 kilo aan :roll: .

Staat ergens op internet dus dan is het waar toch :evil: .

(disclaimer, voordat het serieus wordt genomen het is niet echt zo 8O )
Sinds ik ren met mijn benen merk ik dat ik vooral hardloop met mijn hoofd.
Saartjuh
Lid
Lid

do 26-01-2012 13:26

Bij hardlopen verbrandt je alles op een natuurlijke manier, is het dan ook niet logisch dat je dit op een natuurlijke manier aanvult i.p.v. al die rommel ? Wat moet een diabeet dan doen om aan te vullen of te herstellen ? Ook zo'n kunstmatige shake of poeder ? En als het iemand helpt oke hoor, maar het lijkt mij vooral geldklopperij. Probeer eens zelf een mixje (blender heb je er zo uit als die poederprijzen zie) te maken, gewoon met vers spul er in.
Tempo al tempo !
gadget
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

do 26-01-2012 13:56

Saartjuh schreef: Probeer eens zelf een mixje (blender heb je er zo uit als die poederprijzen zie) te maken, gewoon met vers spul er in.
Daar had ik dit Topic nou precies voor bedoeld.. het uitwisselen van ervaringen met drank voor herstel..

Dus kom maar op met je recept voor iets lekkers dan ga ik dat zeker eens proberen :D

Nou is de Whey ook niet zo kunstmatig als het lijkt hoor..het is gewoon het gedroogde overblijfsel van de kaasmakerij. Daarbij wordt er een smaakje aan toegevoegd omdat het anders niet te drinken is :?
One, two, Tri
tOOter
Lid
Lid
Contacteer:

do 26-01-2012 16:47

Ik hou het nog steeds bij chocolademelk en krentenbollen. :)
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

do 26-01-2012 17:18

Saartjuh schreef:Bij hardlopen verbrandt je alles op een natuurlijke manier, is het dan ook niet logisch dat je dit op een natuurlijke manier aanvult i.p.v. al die rommel ? ... Probeer eens zelf een mixje (blender heb je er zo uit als die poederprijzen zie) te maken, gewoon met vers spul er in.
Ik lees bij de beschrijving van het poeder o.a. :
-100% Aspartaam en Cyclamaat vrij
-Vet- en koolhydraatarm
-Natuurlijke eiwitten -het allerbeste productieproces

Ik denk niet dat me dat op een 'natuurlijker' manier lukt met veel kip, kaas, melk en eieren eten. Maar sta zeker open voor alternatieven die eenzelfde resultaat leveren.

De pot is voldoende voor 80 porties heb ik gelezen.
Op welke manier lukt het me om voor ongeveer dezelfde prijs - maar liever goedkoper natuurlijk - en met behulp van een blender, evenveel natuurlijke eiwitten in 80 porties te krijgen?
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
bootloader
Lid
Lid

di 21-02-2012 13:20

Voor de chocolademelk aanhangers is er ook nog de mogelijkheid om deze te mengen met magere melk. Ongeveer in een verhouding van 2:1 meende ik, dat wordt bij het schaatsen althans wel vaak gedaan. Dan heb je een minder plakkerige / zoette drank.
Tante_Bep
Lid
Lid

di 21-02-2012 13:22

tarwetijger schreef:Ik doe naast hardlopen ook aan krachttraining. Ik nuttig elke dag een whey proteine shake! Als ik die dag getraind heb is dat altijd na de training en anders meestal in de ochtend. Je vult op deze manier je eventuele tekorten van eiwitten aan. Het is gewoon zeer persoonlijk; wat wil je...?? Ik wil spiermassa aankomen. Wil je dat niet (zoals de meeste hardlopers :D) dan moet je het ook niet zo frequent gebruiken. Onderzoeken tonen aan dat het prima spul is voor je spieren. Ook voor je herstel. Ik ben van mening dat elke sporter profijt heeft van zo'n shake.
Er zit meer in dan alleen eiwitten!!!
:d: :d:
Als je denkt dat je moe bent, moet je stoppen met denken.
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

di 21-02-2012 13:51

boco schreef:De pot is voldoende voor 80 porties heb ik gelezen.
Op welke manier lukt het me om voor ongeveer dezelfde prijs - maar liever goedkoper natuurlijk - en met behulp van een blender, evenveel natuurlijke eiwitten in 80 porties te krijgen?
Helaas is hier totnutoe nog geen antwoord op gekomen.
Ik hou me daarom voorlopig nog maar vast aan de dagelijkse portie Whey eiwitten uit de grote pot. Bevalt me wel goed. (-;
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

di 21-02-2012 19:32

boco schreef:
boco schreef:De pot is voldoende voor 80 porties heb ik gelezen.
Helaas is hier totnutoe nog geen antwoord op gekomen.
Ik hou me daarom voorlopig nog maar vast aan de dagelijkse portie Whey eiwitten uit de grote pot. Bevalt me wel goed. (-;
Heb je een lekker smaakje uitgezocht? Ik vind de banaan de beste :D
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
Petra40
Miss Chat'n'Run 2008
Miss Chat'n'Run 2008
Contacteer:

di 21-02-2012 20:16

De kokos en de citroen zijn ook erg lekker! Worden zelfs een beetje milkshake- achtig. Jammie. Aardbei, vanille en choco zijn ook goed te doen.
You never regret a workout!
jarnos
Lid
Lid
Contacteer:

di 21-02-2012 20:36

De kokos is idd erg goed! Ik ben bezig aan mijn tweede bus,heb nu de cookies and cream,maar die zou ik niet meer bestellen...(heb hierna nog een bus kokos,hadden ze verkeerd opgestuurd en mocht ik houden voor de helft van het geld :P )

Ik loop nog maar een maand of drie,maar zeker in het begin merkte ik zeer zeker dat de pijn in mijn spieren veel minder scherp was,bijkomend voordeel in mijn geval is dat het gewoon goed flink vult en ik dus veel minder tot geen trek meer heb tussen de maaltijden in.
(ik eet gewoon 3 keer op een dag,geen tijd/zin om vaker te eten)
Kan iemand zeggen hoe ik hier iets neerzet?
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

di 21-02-2012 21:51

loopgek schreef: Heb je een lekker smaakje uitgezocht? Ik vind de banaan de beste :D
Yep; pisang it is! :wink:
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

wo 22-02-2012 19:20

Als je even terugleest kun je zien dat een aantal van ons het juist over die zaak heeft en daar bestelt. :wink:
DavidTC
Lid
Lid

do 23-02-2012 15:43

ik eet na het lopen wel eens een blikje tonijn voor de eiwitten. maar erg sporadisch dus kan niet zeggen of het helpt. doet iemand dit ook?
ik wil wel graag eiwitten binnenkrijgen maar wil niet teveel calorien binnenkrijgen. dat houd me een beetje tegen om shakes te gaan nemen, maar misschien moet ik het binnenkort toch maar eens proberen. neem nu vaak gewoon een extra boterham ofzo
bootloader
Lid
Lid

do 23-02-2012 19:25

Heeft de C1000 dat ook? (en wat kost dat ongeveer?)
Plaats reactie