Eiwit/herstel drankjes na de training... de ervaringen

Alles over eten en drinken, recepten, afvallen, Atkins, tips ed.
gadget
Benefactor
Benefactor
Berichten: 3593
Lid geworden op: do 13-11-2003 1:00
Locatie: Huizen
Contacteer:

di 24-01-2012 21:19

hmmm dat kan ik ook wel eens proberen..
One, two, Tri
Gebruikersavatar
mdo
Lid
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: di 10-08-2010 1:00
Locatie: Flakkee
Contacteer:

wo 25-01-2012 21:33

Heb het idee dat met een eiwitshake na het trainen, ik niet de hele dag trek/honger heb, en dan ook niet zoveel snack (zeker in periodes dat er voor mijn doen best veel km's gelopen worden).
Shake: poeder met ong 300 - 400 ml magere yoghurt, met een staafmixer flink opkloppen (lijkt dan wel wat op een milkshake, maakt het erg lekker!)) .
Het niet de hele dag trek hebben ligt wellicht niet aan de shake an sich, misschien hebben een paar boterhammen hetzelfde effect.
marc
Gebruikersavatar
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Berichten: 18841
Lid geworden op: di 11-11-2003 1:00
Contacteer:

wo 25-01-2012 22:27

mdo schreef:Shake: poeder met ong 300 - 400 ml magere yoghurt,
En welk merk eiwitpoeder gebruik je daarbij?
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
loopgek
Lid
Lid
Berichten: 3973
Lid geworden op: vr 09-01-2004 1:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

wo 25-01-2012 22:51

boco schreef:
mdo schreef:Shake: poeder met ong 300 - 400 ml magere yoghurt,
En welk merk eiwitpoeder gebruik je daarbij?
Ik ben niet mdo ... :oops:
Maar ik gebruik het huismerk van de body en fitshop als ik eiwitten wil eten of shaken. Goed (denk ik) en goede prijs. Zonder verzendkosten en met gratis shakefles.
http://www.bodyenfitshop.nl/whey-protei ... perfection

Ik roer het ook door magere yoghurt, gaat prima, en yoghurt met bananensmaak vind ik erg lekker :P
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
Gebruikersavatar
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Berichten: 18841
Lid geworden op: di 11-11-2003 1:00
Contacteer:

wo 25-01-2012 22:56

loopgek schreef: http://www.bodyenfitshop.nl/whey-protei ... perfection
Ik roer het ook door magere yoghurt, gaat prima, en yoghurt met bananensmaak vind ik erg lekker :P
OK; ik denk dat ik daar maar wat van ga bestellen.
Jij leeft tenslotte ook nog. (-;

PS
Je krijgt toch geen kromme tenen van dat spul hè?

:twisted:
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Gebruikersavatar
mdo
Lid
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: di 10-08-2010 1:00
Locatie: Flakkee
Contacteer:

wo 25-01-2012 22:59

boco schreef:
mdo schreef:Shake: poeder met ong 300 - 400 ml magere yoghurt,
En welk merk eiwitpoeder gebruik je daarbij?
Ik heb nu 'Vincentio protein drink', qua prijs wel aardig volgens mij met 2+1gratis. Ook doe ik er vaak een banaan of kiwi door.
http://duursport.info/product.php?produ ... 254&page=1
loopgek
Lid
Lid
Berichten: 3973
Lid geworden op: vr 09-01-2004 1:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

wo 25-01-2012 23:00

boco schreef: Je krijgt toch geen kromme tenen van dat spul hè?

:twisted:
AAAARRGGGHHH

zou dat het zijn?

:twisted:
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
loopgek
Lid
Lid
Berichten: 3973
Lid geworden op: vr 09-01-2004 1:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

wo 25-01-2012 23:03

mdo schreef:
boco schreef:
mdo schreef:Shake: poeder met ong 300 - 400 ml magere yoghurt,
En welk merk eiwitpoeder gebruik je daarbij?
Ik heb nu 'Vincentio protein drink', qua prijs wel aardig volgens mij met 2+1gratis. Ook doe ik er vaak een banaan of kiwi door.
http://duursport.info/product.php?produ ... 254&page=1
Ondanks de 3e gratis is ie flink duurder dan de mijne :roll:
Probeer het eens zou ik zeggen!

(dan ga ik kijken of ik wat bonus kan krijgen wegens reclame werk :wink: )
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
Gebruikersavatar
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Berichten: 9073
Lid geworden op: ma 10-11-2003 1:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

do 26-01-2012 0:07

loopgek schreef:....van de body en fitshop....
Daar bestel ik ook al enkele jaren mijn poeier, chocoladesmaak, erg lekker. Maar voor de meeste lopers hier zal het wss teveel calorien en vetten bevatten, enkel geschikt voor het type "Dolf Jansen-loper" die een klein beetje spiermassa wil kweken, de leptosome types zeg maar ;-)
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
Gebruikersavatar
mattiman
Lid
Lid
Berichten: 804
Lid geworden op: ma 18-10-2010 1:00
Contacteer:

do 26-01-2012 7:54

Voor mij geen poedertjes. Doe maar een boterham met kaas, bak yoghurt of goede biefstuk.
Gebruikersavatar
EnerGize
Lid
Lid
Berichten: 180
Lid geworden op: do 05-05-2011 1:00
Locatie: Huizen
Contacteer:

do 26-01-2012 9:26

mattiman schreef:Voor mij geen poedertjes. Doe maar een boterham met kaas, bak yoghurt of goede biefstuk.
:d: .

Misschien een beetje onnozele :?: in een lopend topic maar waarom al die extra eiwitten? Krijg je via bekende voedingsmiddelen zoals kwark en zo te weinig binnen? Kan het wel plaatsen bij krachttraining maar grote sterke spieren is toch niet iets voor een hardloper?
Sinds ik ren met mijn benen merk ik dat ik vooral hardloop met mijn hoofd.
gadget
Benefactor
Benefactor
Berichten: 3593
Lid geworden op: do 13-11-2003 1:00
Locatie: Huizen
Contacteer:

do 26-01-2012 9:43

EnerGize schreef:Misschien een beetje onnozele :?:
Nee hoor, ik vind 'm niet onnozel
EnerGize schreef: in een lopend topic maar waarom al die extra eiwitten? Krijg je via bekende voedingsmiddelen zoals kwark en zo te weinig binnen? Kan het wel plaatsen bij krachttraining maar grote sterke spieren is toch niet iets voor een hardloper?
Het doel is ook niet grote sterke spieren maar herstel van de training.

Hoewel kracht bij het hardlopen volgens mij wel flink wordt onderschat.
grote sterke spieren is dan misschien niet nodig maar een sterke romp kan echt geen kwaad. Het is natuurlijk ook een beetje afhankelijk van de afstand. een 100m loper heeft meer behoefte aan kracht dan een mrathonloper. De mila zit daar dan weer tussenin.


Maarten
One, two, Tri
gadget
Benefactor
Benefactor
Berichten: 3593
Lid geworden op: do 13-11-2003 1:00
Locatie: Huizen
Contacteer:

do 26-01-2012 10:58

mattiman schreef:Voor mij geen poedertjes. Doe maar een boterham met kaas, bak yoghurt of goede biefstuk.
Natuurlijk kan dat ook. Wat ik mij overigens wel afvraag is hoe het zit met de timing. Koolhydraten worden volgens mij wel redelijk snel opgenomen maar eiwitten zullen volgens mij toch echt moeten wachten tot ze de maag zijn gepasseerd.
Dan zou ik verwachten dat vloeibaar voedsel sneller wordt opgenomen dan vast voedsel.

Een boterham met kaas na de training heb ik zelf overigens totaal geen behoefte aan. Ik probeer altijd eerst mn vocht weer op peil te krijgen en heb altijd ongelofelijke behoefte aan zoet en vet. Als ik dan aan zoetigheid begin blijf ik de hele avond "grazen"..


Maarten
One, two, Tri
Gebruikersavatar
Tante_Bep
Lid
Lid
Berichten: 362
Lid geworden op: do 08-09-2011 1:00

do 26-01-2012 11:38

gadget schreef:
mattiman schreef:Voor mij geen poedertjes. Doe maar een boterham met kaas, bak yoghurt of goede biefstuk.
Natuurlijk kan dat ook. Wat ik mij overigens wel afvraag is hoe het zit met de timing. Koolhydraten worden volgens mij wel redelijk snel opgenomen maar eiwitten zullen volgens mij toch echt moeten wachten tot ze de maag zijn gepasseerd.
Dan zou ik verwachten dat vloeibaar voedsel sneller wordt opgenomen dan vast voedsel.

Een boterham met kaas na de training heb ik zelf overigens totaal geen behoefte aan. Ik probeer altijd eerst mn vocht weer op peil te krijgen en heb altijd ongelofelijke behoefte aan zoet en vet. Als ik dan aan zoetigheid begin blijf ik de hele avond "grazen"..


Maarten
Als je koolhydraten inneemt in combinatie met eiwitten dan schijnen de koolhydraten sneller te worden opgenomen door de spieren. Tevens zorgen de eiwitten voor het herstel van beschadigde spieren. Een goede hersteldrank bestaat uit een combinatie van koolhydraten en eiwitten in de verhouding van 8:3 voor duursporters.
Eiwitten moeten eerst worden verteerd in de maag en zullen dus langzamer worden opgenomen dan snelle suikers.
Daarom zitten in goede hersteldranken eiwit hydrolysaten. Dit zijn enzymatisch in stukken geknipte eiwitten die veel sneller de darmwand passeren.
Een voorbeeld hiervan is Peptopro.
Peptopro wordt al door verschillende merken sportdrank aan hun hersteldrank toegevoegd.

'Gewone' eiwitten geven een verzadigd gevoel. Daardoor zal je niet zo snel weer honger krijgen.
Tevens zorgen bepaalde aminozuren (de basisstructuur van eiwitten) voor een gelijkmatige insulinespiegel in het bloed.

(Dat is ook een beetje de truuk van de poedertjes van sportvasten.nl. Daar zitten aminozuren in waardoor je insulinespiegel een beetje constant blijft en je je niet zo snel 'flauw' voelt.) :wink:

Groet Tante_Bep
Gebruikersavatar
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Berichten: 18841
Lid geworden op: di 11-11-2003 1:00
Contacteer:

do 26-01-2012 12:18

EnerGize schreef: ... waarom al die extra eiwitten? Krijg je via bekende voedingsmiddelen zoals kwark en zo te weinig binnen?
Als marathonloper/ultraloper loop ik ca. 3.000 km. per jaar hard. Een extra aanvulling met eiwitten om het herstelproces van de spieren te ondersteunen is dan welkom. Ik merk nu na de sportvastenkuur en m'n veranderde eetpatroon dat het meer tijd kost voordat m'n spieren hersteld zijn.
Ik wil wel eens ervaren of het innemen van extra eiwitten daar ondersteuning biedt. Zo niet, dan neem ik aan dat het in elk geval niet schadelijk is. Ben dan alleen het geld kwijt. :wink:
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Plaats reactie