Hersenschudding

Blessures, revalidatie, voorkomen van blessures, alternatieve programma's en andere fysieke aangelegenheden
helterec
Lid
Lid
Contacteer:

do 29-09-2011 20:11

Balen Marlies! Beterschap en kijk naar de adviezen maar.....elke geval is er een op zich natuurlijk....KIJK GOED UIT :wink: !!
Sterrekind
Lid
Lid
Contacteer:

do 29-09-2011 20:43

Hey allemaal!

Bedankt voor alle reacties! Tof van jullie! Ik ga morgen wat uitgebreider op in,ben nu erg moe.

Welterusten en nogmaals bedankt, Marlies
Zoeoeoeoeffffff, loopschoentjes aan, trisuit aan, fiets stand-by en gáán!
gadget
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

do 29-09-2011 20:43

Balen Marlies,

Ik zou de marathon even aan de kant zetten. Ik weet uit ervaring dat dat vreselijk balen is maar met een hersenschudding een marathon voorbereiden ,laat staan lopen lijkt me geen goed plan. Maar goed... Dat zou ik doen..

Veel succes en beterschap..

Maarten

Ps mijn beslissing om de marathon in 2004 niet te lopen was de beste beslissing kwa hardlopen ooit.. het werd een heerlijke marathon in 2005.
One, two, Tri
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

do 29-09-2011 21:01

Jeetje da's pech.
Wij en jij hebben geen glazen bol.
Leef van dag tot dag, en als het mee zit dan zit het mee!
En zit het tegen, wees dan verstandig.

Sterkte!
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
pcmaal
Lid
Lid
Contacteer:

do 29-09-2011 21:08

Marlies

Balen! Adviezen zijn genoeg gegeven maar ik hoop dat je in je achterhoofd houdt dat je
één lichaam hebt en de Amsterdam marathon volgend jaar en de jaren erop er ook nog is
vul voor mij voor Amsterdam Rotterdam in en je hebt het zinnetje dat ik tigg keer tegen mezelf heb en heb moeten zeggen toen ik herstelde van een cholera besmetting en de marathon toen de marathon heb gelaten

Sterkte
Maarten
HennyV
Lid
Lid
Contacteer:

do 29-09-2011 21:24

Vervelend voor je Marlies. Even rustig aan doen en pas zodra je je weer OK voelt gaan hardlopen. En niet al gaan hardlopen om je OK te gaan voelen (dat is een andere volgorde).

De klappen die je maakt met het hardlopen dreunen ook door in je hoofd. Normaal voel je daar niet zoveel van, maar als je misselijk of ziek bent, des te beter.

Dus afwachten hoe snel je weer hersteld bent. Een geruststellende gedachte: Je conditie is niet zo maar weg, dat duurt echt een periode.
No pain, no gain

Ik ben een enthousiast amateur en geen professional. Waardeer mijn input op die manier en vraag in voorkomende gevallen advies bij een professional of gediplomeerd deskundige!
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

do 29-09-2011 21:34

Mijn hersenschuddingen dateren al uit een grijs verleden en toen moest je inderdaad heel lang plat op bed, ik weet niet wat wijsheid is maar ik zou in ieder geval heel rustig aan doen komende tijd!

Net als Jean Antoin (spel ik dat goed ultatoineke?) heb ik ooit een kopstoot utgedeeld aan een stoeprand en moest toen met lichte hersenschudding maar liefst drie weken plat.
Waarschijnlijk was dat uit voorzorg want ik kwam net uit het ziekenhuis waar ik bijna 6 weken vertoefd had wegens een kopstoot tegen een Ford Transit busje.

Wees er voorzichtig mee, zeker met het oog op evt. chronische klachten zoals Ptaurus aangaf!
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
Hens
Benefactor
Benefactor

do 29-09-2011 22:54

Tjeempie Marlies, wat doe je nou weer, een beetje Hollandse meid valt niet van d'r fiets!
Zal ook wel een heel verhaal achter schuilen.

Ik sluit me graag aan bij alle adviezen, doe het ajb rustig aan. Zeker met een hersenschudding denk je dat je al snel dat je van alles weer kunt, maar dat blijkt achteraf dan toch vaak vies tegen te vallen. Heb zelf een paar lichte achter de rug en daar (denk ik misschien) lang hoofdpijnen aan overgehouden.
Collega van me die te snel weer begon na een zware hersenschudding maakte ook allerlei en veel rare foutjes. In elke zin die ze schreef bijv. zat ineens minstens 1 spelfout.
Ik zou, net als Maarten, Amsterdam inruilen voor Rotterdam (of Apeldoorn bijv?) en zuinig zijn op je lichaam.
De kater komt later als je nu niet heel erg aardig bent voor jezelf. Doe het anders maar voor onze gemoedsrust. :wink:
Hans43
Lid
Lid
Contacteer:

vr 30-09-2011 6:23

Gatverdamme Marlies, wat een pech. Sterkte en beterschap. Nu even niet gaan trainen. Herstel is op dit moment echt het belangrijkste.
zwem/fiets/loop
Ultratoineke
Lid
Lid

vr 30-09-2011 11:24

DRUM schreef:Net als Jean Antoin (spel ik dat goed ultatoineke?)
Helemaal goed gespeld :D
qmark
Lid
Lid

vr 30-09-2011 12:13

Ultratoineke schreef:
DRUM schreef:Net als Jean Antoin (spel ik dat goed ultatoineke?)
Helemaal goed gespeld :D
@drum: Ik mis een 'r' :wink:
"Een vraagteken is een vermoeid uitroepteken" (vrij naar Stanislaw Jerzy Lec)
Sterrekind
Lid
Lid
Contacteer:

vr 30-09-2011 18:04

Hey allemaal,

Nogmaals bedankt voor de tips. Voorlopig geen trainen en (halve) marathons voor mij. Ik baal wel enorm en voel me hondsberoerd, maar een goede reden om verplicht rust te nemen.

Hoe een Hollandse meid van haar fiets kan lazeren? Simpel door tegen een stoeprand o.i.d. te rijden. Ik kan het me niet goed herinneren. Gewoon stom.

Gek genoeg heb ik juist nu meer dan ooit de behoefte om te trainen. Maar een wandeling maken lukt nog niet eens, ben ik te moe voor en te duizelig. Morgen weer een nieuwe poging en anders maar niet. Morgen had ik eigenlijk een vergadering voor moeten zitten, vreselijk was het om het af te zeggen. Ik twijfel nog wel, maar als ik het verhaal lees van de fouten die je kunt gaan maken... Dat is ook niet de bedoeling!

Lopen zal wel weer gaan komen wanneer mijn lichaam het aankan.

Nogmaals bedankt voor de tips, ik zal ze nog eens allemaal lezen.

Groetjes, Marlies
Zoeoeoeoeffffff, loopschoentjes aan, trisuit aan, fiets stand-by en gáán!
tOOter
Lid
Lid
Contacteer:

vr 30-09-2011 18:14

Marlies, 8O wat heb je nu weer??
Hou je koest, hè. Ik ken je (nog) niet persoonlijk, maar ik gok zo van een afstand dat je een mens bent van het type 'stuiterbal'. Mij zeer bekend overigens ...

Maarre ... nu effies niet doen hoor! Mijn zusje heeft ook eens een serieuze hersenschudding opgelopen bij een snowboardongeluk. Ze heeft er door een niet tijdige onderkenning nog járen erg veel last van gehad: ernstige hoofdpijnen, concentratieverlies, daardoor mislukte opleiding.
Echt .. het is het niet waard. Beter nu uitgebreid herstellen, die tijd krijg je dubbel en dwars (maar wel in fitte toestand) weer terug.

Sterkte en beterschap!!
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

za 01-10-2011 8:36

Ik lees zojuist een artikel in de krant, waarin staat dat recente studies aantonen dat omega-vetzuren niet alleen belangrijk zijn in babyvoeding voor de ontwikkeling van de hersenen en ogen, maar ook helpen bij hersenschuddingen en bij herstel na hersenletsel.
Dus ik zou lekker veel vette vis gaan eten, en als je hier niet van houdt, van die omega 3 pilletjes. Er schijnen zelfs omega-6 pilletjes zijn voor vegetariers.
jleeuwer
Lid
Lid

za 01-10-2011 8:50

Je moet je ook niet zo enorm vasthouden aan je wedstrijdplanning. Het is goed en leuk om naar een halve marathon toe te werken, maar je kunt nooit garanderen dat dat lukt voor 1 exacte datum. Ik weet het, het is niet makkelijk, maar het is toch een kwestie van loslaten wanneer dat moet, en hard trainen wanneer dat kan.

Succes!
Plaats reactie