blaren op voorkant teen

Blessures, revalidatie, voorkomen van blessures, alternatieve programma's en andere fysieke aangelegenheden
Holenmens
Lid
Lid

za 24-09-2016 8:21

boco schreef:Je gaat ervan uit dat Vaseline geen soelaas zal bieden.
Ik weet (vrijwel) zeker van wel, maar je moet het wel doen om die eenvoudige oplossing te ervaren. 😉
Als vwrijving het probleem is wel, maar als het door de druk op de voorkant van de teen komf niet. Gaat dan ook wel samen met een blauwe teennagel. Dan helpt smeren niet helaas. Ik heb ook wel dat spul van Wooly geprobeerd. Is wat dikker en blijft langer zitten.
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

za 24-09-2016 11:21

Hmm..
Zou het zo kunnen zijn dat je bij elke stap je schoen zo 'schuivend' neerzet dat je voet elke keer in de schoen naar voren schuift? Ik heb dat wel een paar keer bij lopers gezien (en gehoord tijdens het lopen) De schoen wordt bij het neerkomen laag, schuivend over de ondergrond geplaatst. Ik kan me voorstellen dat daardoor de voet in de schoen bij elke stap iets naar voren schuift met de genoemde blaren vóór op de tenen als resultaat.
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Holenmens
Lid
Lid

wo 28-09-2016 20:48

boco schreef:Hmm..
Zou het zo kunnen zijn dat je bij elke stap je schoen zo 'schuivend' neerzet dat je voet elke keer in de schoen naar voren schuift? Ik heb dat wel een paar keer bij lopers gezien (en gehoord tijdens het lopen) De schoen wordt bij het neerkomen laag, schuivend over de ondergrond geplaatst. Ik kan me voorstellen dat daardoor de voet in de schoen bij elke stap iets naar voren schuift met de genoemde blaren vóór op de tenen als resultaat.
Dat zal bij sommigen ongetwijfeld zo zijn, bij mij is het altijd 1 en dezelfde teen, die naast mijn grote teen. Als het door schuiven zou komen zou mijn grote teen het eerst aan de beurt zijn. Ook de manier waarop de nagel vaak blauw word duidt op verschillende gesprongen bloedvaatjes. Er zal wel geen pasklaar universeel antwoord zijn zoals zo vaak met dit soort dingen.
Hens
Benefactor
Benefactor

vr 30-09-2016 21:59

Misschien eens aan je trainer vragen of hij iets in je looppatroon ziet, anders vrees ik een gang naar de podopeut.
Plaats reactie