Binnenband knie...

Blessures, revalidatie, voorkomen van blessures, alternatieve programma's en andere fysieke aangelegenheden
Plaats reactie
abik
Lid
Lid

zo 09-11-2014 21:15

Ik heb al enige tijd, sinds half oktober last van een pijntje aan de binnenkant van mijn knie, sinds ik ontdekt heb dat het met het zwemmen van schoolslag te maken kan hebben ben ik daarmee gestopt, hoewel ik van de achtertuin van mijn vriendin zo de wittenburgervaart in kan springen. Voorzichtig hardlopen gaat nog wel, door de stad fietsen gaat ook prima, maar echt trainen durf ik niet. Vandaag bij het wandelen met mijn ouders voelde ik de knie vooral bij het voorwaarts bewegen van mijn onderbeen, terwijl ik wel weer prima de trap op en af kom.
Is niet echt een hardloopblessure, maar lekker trainen is er natuurlijk niet bij.
Iemand ervaring met een dergelijke blessure? Begint onderhand wel vervelend te worden. Het zijn vooral buitenwaartse krachten op mijn onderbeen die last geven, zodat ik de standaard van mijn fiets niet op de normale manier uit moet klappen.
Go lightly. Eat heavy.
Jan-Jasper
Lid
Lid

zo 09-11-2014 21:47

Misschien een idee om eens bij een fysio langs te gaan? Afspraak heb je meestal binnen een paar dagen en mag buiten de huisarts om.
Jan-Jasper heet in het echt Jan-Jasper
abik
Lid
Lid

zo 09-11-2014 22:43

Uiteraard, maar ben benieuwd of er hier ook mensen ervaring met een dergelijk ongemak hebben.
Go lightly. Eat heavy.
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

ma 10-11-2014 1:10

Jazeker heb ik ervaring en ben er ook nog niet van af helaas.
Ik vrees dat de pijn van de binnenmeniscus komt. Daar zullen wat beschadigingen zijn verwacht ik.
Op YouTube vind je wel wat filmpjes van een operatie waarbij loszittend materiaal wordt verwijderd.
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

ma 10-11-2014 8:13

Ik heb het ook gehad. Zo'n knappende knie die vooral op schoolslag reageerde. Is overgegaan door niet meer te zwemmen en al heel lang geen last meer van.
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
abik
Lid
Lid

ma 10-11-2014 11:00

Binnenmeniscus klinkt best eng, binnenband knie iets minder, wel vervelend, een dik jaar geleden kon ik zomaar ongetraind onbeperkt schoolslag zwemmen.... Denk dat het zwemmen in de wittenburgervaart de boel nogal verergert heeft, wilde een beetje iceman worden, niet helemaal, maar gewoon wat getrainder tegen koude....Kan mij voorstellen dat koud zwemmen belastender is. Ondertussen is de geringste zijwaartse kracht pijnlijk, terwijl ik trap op trap af helemaal niks voel. Afspraak met vervanger van huisarts gemaakt, huisarts in opleiding. Volgens assistente iemand met verstand van knieen.
Als de boel hersteld is onmiddelijk zwemles nemen om te leren crawlen.
Go lightly. Eat heavy.
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

ma 10-11-2014 20:06

Voorlopig maar niet even een stoel of steen met de binnenkant van je voet opzij schuiven....AUUUU!
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
abik
Lid
Lid

wo 12-11-2014 10:53

Precies, maar kniebuigingen op het bewuste been kan weer wel. Vanmorgen naar de dokter geweest, ze wist niet precies wat het was, maarin ieder geval geen meniscus of kraakbeen, en ik mocht wel voorzichtig sporten....
Go lightly. Eat heavy.
Plaats reactie