definitief afzwaaien

Blessures, revalidatie, voorkomen van blessures, alternatieve programma's en andere fysieke aangelegenheden
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

vr 12-06-2015 0:40

Beste lopers,

De oude rotten kunnen mij vast nog herinneren. Lang heb ik niets van mij laten horen, omdat het hardlopen geen rol meer speelde in mijn leven. Toch wilde ik altijd nog wel een keer de tiende marathon gaan lopen. Daar kan echter dan deze week geen sprake meer van zijn. Ik moet definitief afzwaaien. Afgelopen week lag ik plots in het ziekenhuis met hartproblemen. Ik ga dus nu een traject in dat de achterliggende problemen eventueel moet gaan oplossen. Voorlopig is er nog geen sprake van zware operaties en beschouw ik het nog als een lichte aandoening. Wel dik aan de medicijnen nu.

Hardlopen is niet meer aan de orde. Mensen die mij op FB volgen weten dat ik gelukkig een andere passie heb gevonden in de modellen fotografie. En zoals met alles ga ik daar ook volledig voor. Mijn huis is inmiddels omgebouwd tot studio en ik woon dus nu in mijn studio.

Je bent uiteraard welkom op mijn tijdlijn om dat op de voet te volgen. Ik ben nu hardloper af en dat wilde ik bij deze aan het forum laten weten.

Het ga jullie goed.

Paul
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

FaceBook: https://www.facebook.com/euclides314
Patrick_Dhaenens
Lid
Lid
Contacteer:

vr 12-06-2015 7:16

@ptaurus

Blijven bewegen hartsgrondig aanbevolen. Wie het kleine niet eert, was het grote niet weerd. Dank voor het nieuws en succes met het VERloop van de andere activiteiten.
Instructeur Looptechniek + Webmaster www.barefootrunning.buurtwijzer.be (+ info kinderschoenen)
Een gepassioneerde wetenschapper die sociaal beweegt ...
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

vr 12-06-2015 8:06

Je hebt al de tijd op CnR een leven van uitersten gehad. En dat kleurde CnR , dat vond ik mooi, en gaf leuke discussie. Jammer dat het lopen echt niet meer lijkt te gaan lukken.
Sterkte met je gezondheid en geniet van de fotografie!

JanWillem
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

vr 12-06-2015 9:02

Het ga je goed ga je volgen op FB.
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

vr 12-06-2015 18:18

Hoop dat je vlot zult herstellen van je hartproblemen Paul!
Lopen is slechts een (aangename) bijzaak. 😉
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
virago750
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

vr 12-06-2015 23:01

Paul. Heel jammer dat het zo moet zijn. Vaak veel genoten van jouw inbreng op CnR en hoop dat we je nog geregeld hier zullen terugzien. Het Beste.

Jan
Neem me zoals ik ben.
gzomer
Lid
Lid
Contacteer:

za 13-06-2015 9:14

Vervelend om te lezen over je gezondheidsproblemen. Sterkte gewenst daarmee!

FWIW: ik heb erg genoten van je haat-liefde verhouding met hardlopen en de eerlijke, soms rauwe, manier waarop je daar verslag van deed.
Success and failure are the same; the only difference is success keeps you up and running.
max09
Lid
Lid
Contacteer:

za 13-06-2015 10:47

Wat akelig Paul. Je weet dat je me kunt mailen als je vragen hebt he? Zoals je misschien nog herinnert heb ik ook hart/longproblemen.

Als je dus wilt 'sparren' of vragen hebt, dan weet je me te vinden

Fijn dat fotografie bevalt. Mij ook :-) Won laatst nog een prijs. Kan ik ook veel in kwijt.

Het ga je goed, zal ons gekke loopje samen in Capelle niet snel vergeten Jouw gezicht toen je ontdekte dat ik geen man was :-)
http://www.runpower.nl

Wie zijn bestemming kent, vindt de weg - Lao Tse
MasterRunner
Lid
Lid

za 13-06-2015 14:52

Sterkte Paul.
PS: toen mijn vader op zijn 58e een infarct kreeg, moest hij juist gaan sporten, eerst onder begeleiding in een groep met een fysio. Dus met professionele begeleiding zijn hartproblemen en sporten niet altijd van elkaar uitgesloten; eea over te laten aan de cardioloog en de fysio voor een verantwoorde aanpak. Dus bespreekbaar maken wat mogelijk of zelf nodig is.
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

za 13-06-2015 14:55

Dank voor de support
Soms zit het mee in het leven en soms zit het tegen.
Na jaren stress door studie (naast het werk) en wat privé zaken was ik tot rust gekomen. De master titel was binnen en de privé problemen opgelost. Sommige zeggen dat het een bekend fenomeen is dat mensen dan juist dit soort problemen krijgen.

In elk geval moet ik 16 juli terug voor nader onderzoek (nu dus aan de medicijnen). Dat er iets moet gebeuren is duidelijk, want het staat vast dat het hart niet meer in orde is. Er is nog niet sprake van waanzinnige operaties, maar ik verdiep me er expres maar niet al teveel in.

Of ik echt nooit meer de loopschoenen aan kan trekken weet ik niet 100% zeker, maar het zal nooit meer prestatiegericht zijn. Voorlopig is dat niet mijn eerste zorg.

(misschien komt de HS verhoging wel doordat er tegenwoordig meer vrouwen dan ooit bij mij thuis komen ;-) vanwege de fotoshoots)

Groet en loopse
(ik blijf zoals ik tot nu toe ook wel deed de berichten op het forum zijdelings volgen)

Paul

EDIT: ik ga in elk geval vanaf maandag wel weer rustig bewegen, dwz een beetje fietsen e.d. in de sportschool, het is me niet verboden op dit moment)
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

FaceBook: https://www.facebook.com/euclides314
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 13-06-2015 17:35

ik hoop dat de schade meevalt, paul!

en dat je je rol van Heintje D. mag blijven houden, want zoveel actie is er natuurlijk niet de laatste jaren op CnR ;-)
10361820382159406440852219646

Lefty rulez!

GasGeben!
Rutger
Benefactor
Benefactor

za 13-06-2015 19:08

Sterkte Paul! Ik vond je bijdragen altijd nuttig, controversieel, wetenschappelijk, uitgesproken, leuk/niet leuk etc. Maar het was altijd een genoegen om te lezen en bracht leven in de brouwerij.
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

za 13-06-2015 19:26

ptaurus schreef: (misschien komt de HS verhoging wel doordat er tegenwoordig meer vrouwen dan ooit bij mij thuis komen ;-) vanwege de fotoshoots)
;-)
een hoop mooie jongedames over de vloer inderdaad, mooi dat je een nieuwe hobby hebt waar je je energie in kwijt kunt

Op FB volg ik je al lang en dat blijf ik doen natuurlijk!
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

za 13-06-2015 22:56

Ik ben altijd fan geweest van jou trainings arbeid......
DikkieDick
Lid
Lid
Contacteer:

zo 14-06-2015 16:56

Balen dat het hardlopen niet meer gaat, maar misschien op een rustig(er) tempo in de toekomst.
En ik volg je idd op Facebook. Leuke jongedames over de vloer. ;-)
Plaats reactie