definitief afzwaaien

Blessures, revalidatie, voorkomen van blessures, alternatieve programma's en andere fysieke aangelegenheden
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

zo 14-06-2015 19:30

Je zult het wel niet geloven, maar ik denk regelmatig aan hoe het met jou zal gaan, omdat je al lang niets meer gepost had.

Sterkte met je nieuwe passie en met je gezondheid.
Runnerd
Lid
Lid

ma 15-06-2015 8:08

Sterkte! En succes. :)
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

zo 19-07-2015 0:53

Inmiddels zijn de onderzoekjes geweest en is er ook een verklaring voor mijn problemen die pakweg 2-2,5 jaar geleden zich openbaarden. Toen ging het lopen eigenlijk steeds minder en had ik meer en meer moeite om te gaan trainen en als ik dan trainde om op enig niveau te trainen. Dat ging niet meer. Dat resulteerde in op en af met trainen en steeds minder plezier krijgen in het hardlopen. Op een zeker moment was zelfs 55 min op een 10 km bijna niet meer haalbaar.

Nog een paar keer geprobeerd om in de sportschool de hardloopdraad weer op te pikken, maar herinner me een breekpunt toen ik na 2 maanden nog in staat was om 30 min met 10 km/h te lopen.

Er is nu een aanzet tot een lekende hartklep geconstateerd. Nog niet heel erg, maar funest voor hardlopen. Goed ik mag sporten en alles doen, maar dat zal nooit meer op niveau zijn. Dat is alleen maar bewegen om te bewegen. Het is dus echt afgelopen met hardlopen. De medische oorzaak is bekend en ik hoef niet meer te hopen ooit nog echt serieus te kunnen lopen.

Goed er zijn ergere dingen, maar het is toch even slikken als je dat hoort. De loopsport heeft me veel gebracht. Goede en slechte dingen. Ik ging er na mijn 37ste weer vol voor en ik heb mezelf nooit vergeven dat ik de beste sportjaren in mijn leven verknald heb. Mijn doelen op loopgebied heb ik helaas nooit gehaald en zal ik ook nooit meer halen.

Het ga jullie goed.

Paul
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

FaceBook: https://www.facebook.com/euclides314
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 19-07-2015 14:50

Dat lijkt inderdaad een heftige boodschap om te moeten verwerken. Is een operatie op termijn geen oplossing? Schrale troost is dat je nu een duidelijk aanwijsbare reden hebt waarom dat het lopen niet wilde de afgelopen jaren.
Sterkte ermee!
Afbeelding
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

zo 19-07-2015 16:41

Voorlopig is het allemaal heel minimaal en komt ook voor op latere leeftijd bij 90% van de bevolking. Het is in mijn geval alleen iets vroeger dan gebruikelijk. Maar ik ga volgende week sowieso even contact opnemen met de cardioloog, want ik voel me eigenlijk nog steeds niet echt in orde (met de medicijnen). Ik ben m.i. veel te snel moe en heb teveel kleine pijntjes in de borstzone.

Ik wil heb daarom nu een aantal vragen op papier gezet die ik wil stellen om ze niet te vergeten dit is er eentje van.
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

max09
Lid
Lid
Contacteer:

zo 19-07-2015 16:46

Ik had vanmiddag al gereageerd maar het bericht weer verwijderd. Is dit naar voren gebracht als de verklaring? Mag je niet meer lopen dan? Ik heb zelf twee lekkende hartkleppen (onder andere). Het hangt allemaal af van welke klep er lekt en in welke mate. Bij mij is het progressief, op dit moment ook nog niet heftig. Ik weet natuurlijk niet wat er bij jou aan de hand is, maar een minimaal lekkende klep betekent eigenlijk nooit een loop verbod. Vind je het lopen simpelweg minder leuk als je niet knetter hard meer kunt? is dat ook een probleem? Dat mag natuurlijk :-) Maar laat een lichamelijk probleem niet te snel het sporten in de weg staan, tenzij je er geen zin meer in hebt natuurlijk (en dat mag ook).

Vragen opschrijven is altijd goed, want als je er eenmaal zit, dan vergeet je snel dingen te vragen.

Heb je ook al eens een hele goede sportkeuring gehad of advies gevraagd bij een SMA met de dingen die je nu weet?
http://www.runpower.nl

Wie zijn bestemming kent, vindt de weg - Lao Tse
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

zo 19-07-2015 17:45

Ik mag alles doen. Dat heb ik gevraagd. De enige medicijnen die ik moet blijven slikken zijn de bloedverdunners. Bèta blokkers zou eventueel ook mogen. Geeft een minimaal risico extra op complicaties. Voorlopig blijf ik die toch nog even slikken.

Op dit moment wil ik gewoon weer iets aan bewegen gaan doen. Hardlopen kan een klein onderdeel zijn, maar zeker geen doel op zich meer.

Ik heb nog geen keuringen laten doen. Dat is misschien wel verstandig. Goed idee.

evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

ma 20-07-2015 8:21

Poehei, ik weet niet wat ik hier van moet denken. Laat je iig goed informeren, en vraag goed om je heen. Ik lees hier al een paar reakties die me leren dat je niet alles gewoon aan moet nemen, maar door moet vragen.
Succes ermee.
Runnerd
Lid
Lid

ma 20-07-2015 9:56

Paul,

Veel sterkte er mee, het lijkt me allemaal vrij heftig.
ik hoop dat je je route vindt, dat je een manier vindt om te doen wat goed voor je voelt.

Beterschap, sterkte, hou ons op de hoogte als je daar behoefte aan hebt of een luisterend oor. :)

Jan
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

ma 20-07-2015 12:18

Al de hele morgen speelt iets door mijn hoofd sinds ik dit bericht van jou las. Ergens klopt er iets niet, dus ik zoeken en zoeken.
Dit schreef je in 2013:

Dit neem ik ook ter harte, maar ik ben in verleden als tot 3x toe bij een cardioloog geweest voor soortgelijke klachten. Ik heb daar op fietsen gezeten, allerlei foto's gemaakt, metingen verricht, met kastjes gelopen, 80000 hartfilmpjes laten maken en elke keer weer was de conclusie:

Niks te vinden, uitmuntende conditie, sporthart, hoge bloeddruk (maar daar ben ik voor onder controle bij internist), dus mijnheer het was prettig met u te spreken en tot ziens maar weer.

Paul

Hoe is het mogelijk dat dit nu niet eerder is gevonden. 8O
zandloper
Lid
Lid

ma 20-07-2015 12:43

@evelyne Omdat dingen tijd nodig hebben om te ontwikkelen en apparatuur ed pas in een bepaald stadium pas 'afwijkingen' detecteert (of diegene die dit beoordeelt). Naast menselijke en of lab cq apparatuurafwijkingen. Mensen voelen zich vaak veel eerder beroerd dan dat aangetoond kan worden...helaas...En voor de duidelijkheid...genoeg mensen die volgens allerlei technieken 'enorme' afwijkingen hebben en nergens last van hebben.

@ptaurus succes met het vinden van je weg hierin en het ermee omgaan.
BlankeKeniaan
Lid
Lid
Contacteer:

ma 20-07-2015 16:54

ptaurus schreef:Ik ging er na mijn 37ste weer vol voor en ik heb mezelf nooit vergeven dat ik de beste sportjaren in mijn leven verknald heb. Mijn doelen op loopgebied heb ik helaas nooit gehaald en zal ik ook nooit meer halen.
9 marathons en de snelste in 3:15, meen ik? Niks mis mee.
Als je eerder was begonnen dan hadden er misschien snellere tijden en meer marathons in gezeten... Zou kunnen. Maar zo is het niet gelopen...
Ik ben op mijn 29e begonnen en langzaam steeds fanatieker, maar ik zal nooit de tijden lopen die ik had gelopen als ik op mijn 12e was begonnen.
Maar ja, wat doe je eraan? Een topper was ik toch nooit geworden.
Uiteindelijk als ik kijk waarom ik echt loop is omdat ik het leuk vind. En dan niet zomaar hobbelen, maar wel alles uit mijn huidige mogelijkheden halen, ervoor trainen, wedstrijden vol lopen, soms helemaal stuk gaan (wat op het moment zelf niet altijd leuk is), maar achteraf wel blij, trots, tevreden, maar soms ook teleurgesteld afhankelijk van het resultaat. Dat is mijn benadering. Maar uiteindelijk gaat het (mij) om het plezier en naar mijn zin hebben in wat ik doe (alhoewel dat besef niet altijd de boventoon voert).
Ik hoop dat je in je nieuwe hobby net zo'n plezier en uitdaging vindt als in het lopen (en misschien ook plezier in het toch nog af en toe lopen).

Zou leuk zijn als je ook in de toekomst wat van je laat horen en je mening blijft ventileren. Maar als je daar minder zin in hebt kan ik dat ook begrijpen. Kan je opmerkingen altijd (meestal?) wel waarderen (ik zie ook wel eens dat je reacties geeft in de FB hardlopen-groep). Sowieso hebben wiskundigen of andere (uiteraard iets meer inferieure) beta-wetenschappers altijd wel mijn respect :wink:
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

ma 20-07-2015 20:23

BlankeKeniaan schreef: Als je eerder was begonnen dan hadden er misschien snellere tijden en meer marathons in gezeten... Zou kunnen.
Hij was al ooit eerder begonnen ;-) en met 16.40 op de 5000m had er zeker wel wat meer dan 3.15 ingezeten.

Misschien waren afstanden van 15-21km wel meer jouw ding Paul dan die marathon?
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
Plaats reactie