Restant hematoom lies...

Blessures, revalidatie, voorkomen van blessures, alternatieve programma's en andere fysieke aangelegenheden
Plaats reactie
leksruns
Lid
Lid

ma 11-01-2016 15:13

Ben een 2 weken terug na lange mtbtocht, op de gewone weg ongelukkig gevallen waarbij het stuur dwars kwam te staan en ik met mijn volle gewicht er met mijn lies bovenop ben gevallen.

Ben niet kleinzerig maar moest ~5 minuten blijven liggen, vervolgens nog 20min bijkomen en toen 20 lange km teruggefietst naar huis...

De eerste dag heb ik het geijsd. Daarna paar dagen niks, pijnstillers (was nieuwjaar toch beetje gefeest en gedronken), periode daarna warm gehouden met kruik/warm bad/douchen, veel drinken, insmeren arnica zalf.

Wat nu resteert (een 2 weken later) zal 1/5 zijn van het originele hematoom, maar is een hard ei aan de onderkant van mijn lies, tegen been en balzak aan. De laatste paar dagen zie ik weinig verschil in formaat, gevoelsmatig gaat het wel steeds beter. Stevig hoesten is vrijwel niet meer pijnlijk/gevoelig bv., beweging gaat vooruit.

Ik zie mij binnen een week wel weer rustig hardlopen, maar sportief fietsen (wat mijn voornaamste sport is) niet aangezien het zadel precies op dat punt druk uitoefent en dat is niet prettig.

Kan ik nog wat doen om het proces te bespoedigen. Ben tussendoor wel naar de huisarts geweest om een liesbreuk uit te sluiten.
leksruns
Lid
Lid

ma 11-01-2016 15:21

loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

ma 11-01-2016 18:44

leksruns schreef:Ok hoax http://www.volkskrant.nl/archief/arnica ... t~a731979/, prullebak... :x
Zalf werkt lokaler. Dus misschien werkt dat wel in tegenstelling tot pilletjes/druppels arnica zoals in het artikel.

http://www.volkskrant.nl/archief/arnica ... t~a731979/
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
Juliette
Lid
Lid

ma 11-01-2016 21:03

Ik vermoed alleen pijnstillers (via de mond). Nare val zeg!
Plaats reactie