achillespees ontsteking

Blessures, revalidatie, voorkomen van blessures, alternatieve programma's en andere fysieke aangelegenheden
Pussycat
Lid
Lid
Contacteer:

za 13-08-2016 20:25

Bij mij gaat het op en af met de achillespees. Ik heb dagen dan doet het eccht zeer en oop andere dagen valt het mee.

Nu heb ik mij een foamrol gekocht om mijn kuiten te masseren in begin was het verdomd pijnlijk maar nu gaat het steeds beter.
Trapoefeningen en vooral met een voet is pijnlijk dit laat ik dan ook heb namelijk het gevoel dat dit alles erger maakt.
Sinds 3 weken heb ik last van mijn achillespees en ben benieuwd hoe lang het nig duurt.
Pussycat
Lid
Lid
Contacteer:

vr 16-09-2016 20:57

Ik heb nog steeds last van mijn achillespees. Denk dat het nog tot eind van dit jaar duurt voordat ik aan hardlopen kan denken. Dan kan ik weer van voor of aan beginnen.

Gelukkig heb ik mijn racefiets nog en met fietsen merk ik niks.
Pussycat
Lid
Lid
Contacteer:

za 06-05-2017 21:53

Nou het heeft een tijdje geduurd maar mijn achillespees problemen zijn gelukkig weg. Veel met de Blackrol gedaan en schoenen met heel dunne zooltjes hebben het probleem eindelijk opgelost.
Als ik weer iets voel meteen weer de egelbal genomen en triggerpoints gemasseerd.

Sindsdien geen problemen meer gehad.
Runnerd
Lid
Lid

di 09-05-2017 9:12

Fijn dat ze weg zijn!
Kan je weer lopen/rennen?
MarcRunning
Lid
Lid

wo 10-05-2017 19:47

Ik heb ook weken met een pijnlijke linker achillespees rond gelopen.
Altijd op schoenen met dunne zool gelopen (Brooks Pure connect).
Daarna vaker op Brooks Ghost met duidelijk dikkere zool en toen begonnen de problemen.

Heb toen een paar weken helemaal niet gelopen en ben daarna weer gaan opbouwen.
Zelf ook veel bezig met een massageroller en die oefening op de trap. Nu lijkt het voorbij te zijn.
Ik blijf nu lekker op schoenen met dunne zool lopen :)
Pussycat
Lid
Lid
Contacteer:

vr 12-05-2017 18:06

Runnerd schreef:Fijn dat ze weg zijn!
Kan je weer lopen/rennen?
Met de achillespees is weer alles in orde maar nu heb ik een hernia. Ben nu onder behandeling van een fysiotherapeut maar lopen daar ben ik nog te huiverig voor. Mijn fysio heeft zelfs ook een hernia gehad maar heeft zich laten opereren in Duitsland in Keulen. Hij loopt zelf niet maar is een wielrenner. Ik fiets veel maar lopen denk niet dat ik dit nog ooit doe.
Plaats reactie