knieklachten.. tips

Blessures, revalidatie, voorkomen van blessures, alternatieve programma's en andere fysieke aangelegenheden
Plaats reactie
jaapio1984
Lid
Lid
Contacteer:

do 24-03-2016 10:58

Hallo Allen,

Sinds dec vorig jaar last van mn knie.. Rustig doorgelopen zover dat ging, maar in jan toch es aan de bel getrokken bij de fysio. De pijn zit vlak onder mn knieschijf en heeft een pijnpunt van ong 1x1cm. Bij belasting wordt deze plek gevoeliger. Bij de fysio wat oefening gedaan om te achterhalen wat eraan de hand is, vooral bij belasting voelde ik de pijn. Echo apparaat was voorhanden en dus gelijk gekeken. Duidelijk was dat er een deel van de pees die daar loopt ietswat geïrriteerd is en ook donkerder is op de echo. Dit is exact de plek die gevoelig is bij aanraking.

Zijn tip was om naar de sportschool te gaan en daarnaast wat oefeningen te doen. Daarbij proberen de knie niet te zwaar te belasten (door tever doorbuigen of springen). Vol goede energie begonnen met crossen, fietsen en de andere oefeningen. Maar ik merk dat er werkelijk 0,00 verbetering in komt. Vorige week een rustig 3km rondje in het bos gerend (7:00 per km) en dat ging redelijk, maar ik was er met mijn hoofd ook veel te veel mee bezig. Afgelopen week helemaal niets aan sport gedaan. Ik mis het hardlopen heel erg, maar wil niet mezelf kapot lopen

Heeft er iemand nog tips oid.. anders moet ik maar terug naar de fysio

Jaapio
Klamer
Lid
Lid
Contacteer:

do 24-03-2016 13:23

Klinkt als een jumpersknee. Hier is ook een apart topic voor, waar o.a. ik mijn klachten heb vermeld. Excentrische oefeningen, bijv. op een schuin plankje op zere been rustig zakken en op 2 benen omhoog komen, wordt aangeraden. Maar goed, je fysio zal de diagnose moeten stellen en anders eens langs sportarts gaan. Heel veel sterkte!
jaapio1984
Lid
Lid
Contacteer:

do 24-03-2016 14:24

Dank voor je reactie.. van een runnersknee naar een jumpersknee..

ik zal je topic eens opzoeken

Jaapio
jaapio1984
Lid
Lid
Contacteer:

do 24-03-2016 14:30

Even wat info opgeduikeld.. lastige blessure.. Ik denk dat ik het wat meer tijd moet gunnen en toch mijn oefeningen ed weer op moet pakken.. Ik zal ook de fysio benaderen..

nogmaals dank

Jaapio
frederica
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

vr 25-03-2016 8:00

Krachtoefeningen zijn inderdaad heel belangrijk. Wat bij mij vooral helpt bij blessures is de foam roller in combinatie met rekken. Mijn grootste valkuil bij blessures is om van alles een weekje te proberen, te constateren dat het niet helpt en weer over te stappen op andere oefeningen. Zo heb ik bijna twee jaar met een hamstring / bilspierblessure lopen tobben. Pas nadat ik consequent elke avond ging rekken en foamrollen werd het beter, maar het duurde een week of vier voordat ik pas verbetering merkte en 6 dat het echt met sprongen vooruit ging.

Geduld is bij elke blessure heel belangrijk.
jaapio1984
Lid
Lid
Contacteer:

di 29-03-2016 11:00

herkenbaar.. Ik ga deze week mijn oefeningen weer oppakken.. en volhouden..

dank voor je reactie

Jaap
jaapio1984
Lid
Lid
Contacteer:

ma 18-04-2016 11:16

de oefeningen voorzichtig weer opgepakt.. en daarnaast toch een paar km lopen in het bos op rustig tempo.. ik voel de knie wel, maar pijn doet het niet.. dit nu paar week volhouden en kijken hoe het gaat

Jaapio
Klamer
Lid
Lid
Contacteer:

di 21-06-2016 7:59

Ik loop al 1 1/2 jaar niet meer.

In het kort: er was een jumpers knee geconstateerd. SMA, 4 fysio's, Annatommie geconsulteerd, heel veel oefeningen gedaan, MRI, foto's. MRI wijst niet direct schade aan, toch een kijkoperatie binnenkort.

Maar nu ben ik bij een goed aangeschreven osteopaat geweest. Hij constateerde dat mijn rechterenkel vast zit, mijn rechtervoet naar buiten wijst, mijn rechterbekken te veel naar voren staat en mijn rechterschouder niet goed staat...
Hij vindt het een wonder dat ik al die jaren lange afstanden heb kunnen lopen. Hij geeft aan dat als het boven en onder de knie niet goed staat, de knie een keer zal protesteren. Ik word nu door hem behandeld, doe stretch- en rotatieoefeningen. Heeft iemand ervaringen met mijn klachten???
Musicmaestro
Lid
Lid
Contacteer:

di 21-06-2016 11:42

Klamer schreef:Ik loop al 1 1/2 jaar niet meer.

...Heeft iemand ervaringen met mijn klachten???
Neen, wel goede ervaringen met een osteopaat.
Weer strak aan de bak :D

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching
Plaats reactie