Blessure rondom knie

Blessures, revalidatie, voorkomen van blessures, alternatieve programma's en andere fysieke aangelegenheden
bjornj
Lid
Lid
Contacteer:

di 25-02-2020 9:29

Beste allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en hoop hier wat wijzer te worden wat betreft mijn blessure.. Ik begin bij het begin!

Zo'n 4 weken geleden ben ik gaan hardlopen met een collega (in voorbereiding voor de CPC halve marathon) wiens tempo net een stukje hoger ligt. Dit was voor mij uitdagend maar te doen, dus bleef doorlopen op dit tempo. Ik had dit in het begin niet echt door, waardoor we kunnen stellen dat ik geen warming up heb gehad omdat we direct in dit tempo gestart zijn. Na een kilometer of 6 voelde ik een pijn aan de buitenkant van mijn knie ontstaan, niet echt aanwijsbaar, maar het leek ONDER het gewricht te zitten en dus niet erop of er boven, zoals een de klachten van een lopersknie omschrijven. Ik ben hier een tijdje mee door gelopen in de hoop dat het verdween, totdat ik na 8km er bijna doorheen zakte. Ik ben toen naar huis gewandeld, wat met wat moeite wel ging.

Na ongeveer een uur op de bank gezeten te hebben probeerde ik op te staan te
lopen, wat simpelweg niet ging. De pijn straalde door naar mijn boven en onderbeen en was nu al helemaal niet meer aanwijsbaar. Lopen ging gedurende de volgende dagen beter en na een week voelde ik mij fit genoeg om weer eens een hardlooppoging te doen. Echter voelde ik dezelfde pijn opkomen na 2.5 km en ben ik gestopt. Ik heb toen dezelfde dag nog wat last gehad, maar niet zo erg als de vorige keer.

Ik ben door mijn huisarts verwezen naar een fysiotherapeut, die meteen over de lopersknie begon. Uiteraard vertrouw ik op zijn expertise en heb hier nu 2.5 weken oefeningen voor gedaan (vooral gericht op de heup en bil) en ben ik vanochtend weer een rondje gaan hardlopen. Ik heb 3 km gelopen, maar voelde in een mindere vorm nog steeds die zelfde pijn opkomen. Het frustrerende is dat de pijn niet echt kan aanwijzen, maar weet wel dat de haart ergens onder mijn knie aan de buitenkant lijkt te zitten.

Omdat vooral de locatie en soort pijn afwijkt van de standaard lopersknie symptomen twijfel ik dus enorm of we het juiste aan het behandelen zijn en hoop dat jullie als forumleden nog suggesties hebben wat dit zou kunnen zijn.

Alvast bedankt voor jullie input!

Bjorn
Plaats reactie