Pijn aan m'n grote teen

Blessures, revalidatie, voorkomen van blessures, alternatieve programma's en andere fysieke aangelegenheden
Plaats reactie
Robinjuuh
Lid
Lid

wo 23-06-2021 10:13

Ik heb nieuwe hardloopschoenen gekocht (New Balance Solvi V3) en als ik daarop loop heb ik bij mn linkervoet na ongeveer 2km ontzettend last van m'n grote teen. Op de plek waar je hem buigt. Als ik op m'n oude hardloopschoenen loop (Asics Contend 4) heb ik nergens last van.

Op internet lees je veel over blessures maar dit lijkt me een redelijk simpele verklaring, namelijk de schoenen. Het is niet dat ze te klein zijn want er kan een duimbreedte tussen. Heeft dit met het inlopen te maken of komt dit met deze schoenen niet meer goed?

Misschien nog wel even handig te vermelden is dat ik steunzolen gebruik, ik aan het herstellen ben van een meniscusoperatie aan de linkerknie (3 maanden geleden) waardoor nu nog maximaal 5km loop (incl stukken wandelen). Maar het lijkt me sterk dat het daarmee te maken heeft aangezien ik op de oude schoenen geen last heb.
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

do 24-06-2021 8:17

Dat de nieuwe schoenen niet de juiste pasvorm hebben, lijkt mij ook mee de meest voor de hand liggende verklaring. Mijn ervaring is dat hardloopschoenen niet of nauwelijks ingelopen hoeven te worden, moet vanaf begin goed gaan. Ik zou gaan voor een nieuw setje van hetzelfde model als je oude schoenen.
Afbeelding
Robinjuuh
Lid
Lid

do 24-06-2021 14:46

Appie-B schreef:
do 24-06-2021 8:17
Dat de nieuwe schoenen niet de juiste pasvorm hebben, lijkt mij ook mee de meest voor de hand liggende verklaring. Mijn ervaring is dat hardloopschoenen niet of nauwelijks ingelopen hoeven te worden, moet vanaf begin goed gaan. Ik zou gaan voor een nieuw setje van hetzelfde model als je oude schoenen.
Thanks voor het advies, gaan we daar naar kijken. Helaas kunnen de anderen niet retour :(
Hens
Benefactor
Benefactor

vr 25-06-2021 12:17

Ow, hoe komt dat dan, c.q. waar heb je ze gekocht dat ze niet terug of geruild kunnen worden?
Plaats reactie