Welk pijntje heb jij?

Blessures, revalidatie, voorkomen van blessures, alternatieve programma's en andere fysieke aangelegenheden
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 05-02-2007 16:11

'Vroeger' had ik na afloop van vrijwel elke wedstrijd last van stijve kniëen. De autostoel moest dan een stukje naar achteren en na een warme douche was m'n klacht meestal wel weer over.

Op dit moment heb ik last van m'n rechter grote teen. Last is een groot woord, 't is niet echt pijnlijk, eerder irritant. Ik heb het gevoel dat er iets moet knakken zodat de klacht direct weg is, maar dat gebeurt (nu al meer dan een week) niet. Tijdens het (hard)lopen heb ik er weinig last van, ik train dus maar gewoon door.

In dit topic kun je je klachten/klachtjes beschrijven, tips zijn welkom, maar daar is het me niet direct om te doen.

Ik ben eigenlijk meer benieuwd wat de anderen voelen voor/tijdens/na de training/wedstrijd!

Welk (onschuldig) pijntje zit jou dwars?
10361820382159406440852219646

Lefty rulez!

GasGeben!
frederica
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 05-02-2007 16:16

Op dit moment: een blauwe linker-grote teennagel. Best pijnlijk. Volgens de div. site kun je er een gaatje in boren, maar probeer maar eens een poosje in die houding te staan...

In plaats daarvan prik ik af en toe met een steriele naald onder de nagel, er komt dan wat sap uit en dan is de druk er weer even af. Even...
Steve
Lid
Lid
Contacteer:

ma 05-02-2007 16:21

De spieren in mijn rechterkuit zijn nogal stijf, maar dat is na elke wedstrijd zo :) Altijd de rechterkant. Verder doet het botje aan de binnenkant van mijn enkel een beetje pijn maar dat was vorige week al de hele week zo en het is gelukkig al bijna weg :)

(heet dat eigenlijk ook enkel? Zeg maar de linkerkant van je rechtervoet of de rechterkant van je linkervoet ;))
Hi all, I'm Steve... And I'm a Runaholic!

Mijn website: http://running-steve.tk/
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

ma 05-02-2007 16:24

frederica schreef:Op dit moment: een blauwe linker-grote teennagel. Best pijnlijk. Volgens de div. site kun je er een gaatje in boren, maar probeer maar eens een poosje in die houding te staan...

In plaats daarvan prik ik af en toe met een steriele naald onder de nagel, er komt dan wat sap uit en dan is de druk er weer even af. Even...
Frederica, als je deze pijn een nacht kunt volhouden, hoef je er geen gaatje in te boren. Als het wel nodig is een naald in een kaars houden tot hij gloeiend heet is ( vasthouden met een zakdoek) en hiermee in de nagel prikken op de plaats waar het blauw is. Het doet even pijn,maar is niet te vergelijken met de pijn als je het niet doet.
sterkte,
evelyn
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

ma 05-02-2007 16:32

Buiten mijn blessure, die al jaren op de loer ligt tot ik weer eens een intensieve interval, wedstrijd of te veel training doe, heb ik ook vaak last van diverse pijntjes.
Allereerst is er momenteel ( weer ) die ganglion achter mijn linkerknie. dit is een dikke bult die geen pijn doet, maar ietwat stijf aanvoelt. Ik kreeg hem vorig jaar ( of is het al langer geleden) toen ik wat veel op mijn knieen in de tuin werkte. Gelukkig beperkt deze me niet in mijn sporten.

Verder zijn het steeds mijn eeltplekken, aan de binnenranden van de bal van beide voeten. Als ik deze eelt niet weghaal, krijg ik er bloedblaren, die zeer lastig zijn met hardlopen, vooral als ik op een dennenappel trap of zo. Ik probeer zo vaak mogelijk die eelt weg te halen, maar desondanks krijg ik toch vaal problemen. Ben een keer naar een pedicure geweest, zij deed het geweldig maar na 2 weken zat er weer eelt, dus ik zal het toch zelf moeten bijhouden.

Vorig jaar in het voorjaar had ik veel last van mijn enkels, ook weer het gevolg van veel gehurkt in de tuin werken. Ik probeer mijn houding zo veel mogelijk af te wisselen in de tuin, dan weer gewoon bukken, dan hurken, op de knieen, op een knie enz. Ook probeer ik niet te lang hetzelfde kromme werk te doen, en af en toe tussendoor wat schoffelen of snoeien, wat ik rechtop kan doen.
Annemarie
Lid
Lid
Contacteer:

ma 05-02-2007 16:43

Steve schreef:heet dat eigenlijk ook enkel? Zeg maar de linkerkant van je rechtervoet of de rechterkant van je linkervoet)
Volgens mij heet dat gewoon enkel!! Ik kan ernaast zitten, in ieder geval begrijp ik het pijntje van je......
Geloof niet alles wat je denkt
Annemarie
Lid
Lid
Contacteer:

ma 05-02-2007 16:53

Ach wat een heerlijk topic, kan ik even heerlijk klagen :P

Ik heb al maanden pijn aan de binnenzijde van mijn linkerknie. Met hardlopen heb ik er gelukkig geen last van, maar met traplopen en gehurkt zitten is het lastig. Oorzaak is een hond die tegen mijn been aanknalde, terwijl ik stond te kletsen, waardoor mijn been raar wegdraaide.

Eens even denken waar ik nog meer pijntjes heb........ Oh ja, van allebei mijn duimen en rechts onder in de rug.
De pijn in mijn duimen is vooral lastig met handen schudden en in mijn werk moet ik dat regelmatig doen. Ik heb het idee dat de kracht die ik altijd in mijn handen had, fors minder is geworden.
De rug is een kwaal die regelmatig terugkomt, het is niet anders.
Een gezegde die ik altijd maar hanteer: Niet klagen maar dragen en bidden om kracht :lol:

Iedereen sterkte met zijn/haar pijntjes.
Geloof niet alles wat je denkt
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

ma 05-02-2007 17:22

Annemarie schreef: en rechts onder in de rug.
.
och ja, die was ik ook nog vergeten :wink:

Ja het is wel lekker om eens flink te klagen als dat mag.
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 05-02-2007 17:23

ja jongens, niet steeds dezelfden hé! :P
10361820382159406440852219646

Lefty rulez!

GasGeben!
Manon
Miss Chat'n'Run 2007
Miss Chat'n'Run 2007
Contacteer:

ma 05-02-2007 17:41

Koppijn :evil: Maar da's nu even tijdelijk en niet hardloopgerelateerd.

Lange wedstrijden: blaren aan de binnenkant van mijn voet (links) en mijn 2e teen (rechts).
Korte wedstrijden: het gehele lichaam en de neiging tot het zien van zwarte vlekken (en verder dus niks) in de eerste paar minuten na de finish.
Afhankelijk van het voedingspatroon in de voorgaande uren en dagen: buikpijn al dan niet met gevolgen :|c :wink:
Cikobesje
Why just run, orienteering is more fun!
pcmaal
Lid
Lid
Contacteer:

ma 05-02-2007 17:53

Op dit moment in een rechterbilspier, maar dit is een pijntje als gevolg van een blessure :cry: Dus tijdelijk... hoop ik. Hier al een 2 maanden terugkerend last van, hamstring dacht ik. Vandaag naar een sportarts geweest en kreeg te horen dat de oorzaak een scheurtje in deze spier is die drukt op de onderliggende zenuw. Heb hiervoor rekoefeningen gekregen en als het goed is, moet binnen 3-4 weken dit pijntje tot het einde behoren.

Afbeelding
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

ma 05-02-2007 18:11

Op dit moment alleen maar last van stijve kuitspieren. :x
Gevolg van het lopen van grotere afstanden in heuvelachtig terrein.
(in een te snel tempo)
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
achterhoekrunner
Lid
Lid
Contacteer:

ma 05-02-2007 18:22

Een pijntje wat ik de laatste tijd regelmatig heb is een zeurende pijn in mijn linkervoorvoet, zo bij de basis van mijn kleine teen. Het komt vooral als ik veel tempo's gedaan heb. Die voorvoetlanding mag dan wel heel efficient zijn maar het is wel een hele belasting.
Dat merk ik ook 's morgens na een flinke training op de weg, als ik uit bed kom en ga staan lijkt het wel of er een plankje onder mijn voeten zit. Tegen de tijd dat ik bij de trap ben is het eigenlijk al wel weer over, dus het valt nog wel mee. Ook als ik lekkere rustige duurlopen doe op een zachte ondergrond heb ik geen last.
André
Kijk ook eens op mijn trailrunning-blog:
http://www.trailrunning-on.nl
Hilko
Benefactor
Benefactor

ma 05-02-2007 20:00

Ik had altijd last van stijve kuitspieren een aantal dagen na een wedstrijd, maar na zaterdag niet: direct na de wedstrijd m'n steunpanties (x-socks energizer) aangetrokken en wss daardoor geen last! Nu was dit maar 4 km, misschien scheelt dat ook, maar ik denk wel dat het helpt. Zo kan ik eerder weer verder met trainen, of had ik vanavond zelfs wel een snelle 3 km aangedurfd, maar er kwam nu ook nog een fietstocht bij naar Veenendaal.
En fietsen: het slaat direct in m'n bovenbenen, en dat voel ik bij het lopen. Ik ben het niet gewend.

Ook heb ik voor bijna elke wedstrijd last van mentale spierstijfheid: als ik drie dagen niks doe, heb ik nergens last van, maar als ik drie dagen voor een wedstrijd niks doe, sta ik op met vage enkelklachtjes, stijve bovenbeenspieren, of wat dan ook.
rob112
Lid
Lid
Contacteer:

ma 05-02-2007 20:14

ik heb nu sinds nov'06 last aan mn linkerknie, irritatie op de peesaanhechting van mn knieschijf. Momenteel gaat het de goede kant op. Ene dag uurtje lopen met patellabrace om, andere dag uur fietsen op hoogtempo en nog een uurtje stevig wandelen. En maar hopen dat dit nu eindelijk eens overgaat. Want ik snak naar urenlang duurloopplezier, ik droom er van en word zwetend wakker,
iedere loper loopt zijn eigen loop
Plaats reactie