Welk pijntje heb jij?

Blessures, revalidatie, voorkomen van blessures, alternatieve programma's en andere fysieke aangelegenheden
ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

wo 06-02-2013 12:56

racoon schreef:ik heb nu 2 keer een training gedaan, elke keer heb ik 1 a 2 dagen last van mijn linker knie, precies aan de binnenkant waar een bobbel zit.

Iemand een idee of dit erg is, of dat het na een aantal trainingen over gaat?
@ Racoon. Is het misschien een Bakerse cyste ??
racoon
Lid
Lid
Contacteer:

wo 06-02-2013 12:59

ChatnRunner schreef:
racoon schreef:ik heb nu 2 keer een training gedaan, elke keer heb ik 1 a 2 dagen last van mijn linker knie, precies aan de binnenkant waar een bobbel zit.

Iemand een idee of dit erg is, of dat het na een aantal trainingen over gaat?
@ Racoon. Is het misschien een Bakerse cyste ??
Denk het niet, je ziet er namelijk niks van, en alleen als ik er op druk voel ik iets, dagje rust en het is weer over.
ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

wo 06-02-2013 13:02

Het beste ermee iig.
Wel ff naar de huisarts natuurlijk denk ik.
racoon
Lid
Lid
Contacteer:

wo 06-02-2013 14:54

ChatnRunner schreef:Het beste ermee iig.
Wel ff naar de huisarts natuurlijk denk ik.
Morgenvroeg laat ik er voor alle zekerheid na kijken, misschien is het niet erg.
hardlopersRoEl
Lid
Lid
Contacteer:

wo 06-02-2013 16:34

even een vraagje van een nieuweling, heb wel gezocht maar niet echt wat kunnen vinden dus hoop dat het hier kan en mag.
hoe kan ik me het beste voorbereiden op mijn training van morgen, hierin voor het eerst half uur lopen zonder rustmomentje, maar ben zo verkouden dat mijn neus sneller loopt dan ik en dat als ik naar de koffieautomaat loop ik al buiten adem ben. zwaar verkouden, en alles redelijk dicht zitten ook ademen door de mond gaat niet echt vanzelf. weten de ervaren rotten/ervaringsdeskundigen hier iets voor ook ivm het steeds leeglopen van de neus enzo. Iedereen alvast bedankt, en mocht ik hier fout zitten dan sorry hiervoor.

Groeten Roland
racoon
Lid
Lid
Contacteer:

wo 06-02-2013 16:52

hardlopersRoEl schreef:even een vraagje van een nieuweling, heb wel gezocht maar niet echt wat kunnen vinden dus hoop dat het hier kan en mag.
hoe kan ik me het beste voorbereiden op mijn training van morgen, hierin voor het eerst half uur lopen zonder rustmomentje, maar ben zo verkouden dat mijn neus sneller loopt dan ik en dat als ik naar de koffieautomaat loop ik al buiten adem ben. zwaar verkouden, en alles redelijk dicht zitten ook ademen door de mond gaat niet echt vanzelf. weten de ervaren rotten/ervaringsdeskundigen hier iets voor ook ivm het steeds leeglopen van de neus enzo. Iedereen alvast bedankt, en mocht ik hier fout zitten dan sorry hiervoor.

Groeten Roland
Is stomen geen optie?
hardlopersRoEl
Lid
Lid
Contacteer:

wo 06-02-2013 18:10

Hoi racoon,

tja al paar keer gedaan maar blijf alles dicht houden. Naja op mijn neus na, die loopt na een paar minuten helemaal leeg en zit als ik klaar ben binnen een half uur weer helemaal dicht. vanavond maar eens flink gaan zwteten met sporten hopelijk geeft dat wat verlichting.
ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

wo 06-02-2013 18:15

Ik spoel mijn neus en alles wat hierop aangesloten is met zout water met een speciaal ding die ik bij de apotheek gekocht heb.
Dat is fijn !!

Kan het voor je opzoeken hoe dat ding heet.
hardlopersRoEl
Lid
Lid
Contacteer:

wo 06-02-2013 18:22

Hoi ChatRunner,

klinkt niet echt fijn neus spoelen, maar als het helpt. Als je zou willen kijken hoe dat apparaat heet dan graag, dan zal ik eens kijken wat het is en het eventueel ook aanschaffen.

Bedankt alvast
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

wo 06-02-2013 18:28

Als je in het ziekenhuis terechtkomt met een kaakholte-ontsteking doen ze ook niet veel meer dan spoelen met een fysiologische zoutoplossing

Ik weet niet welk speciaal ding Iwan hiervoor heeft maar het kan ook zonder "speciale" attributen. 'n theelepel zout in een mok lauw water en gewoon tegen je neus zetten en opsnuiven. Het is wel raadzaam dit uit te voeren boven het aanrecht ;-) En zakdoekjes bij de hand houden!
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

wo 06-02-2013 18:37

hardlopersRoEl schreef:Hoi ChatRunner,

klinkt niet echt fijn neus spoelen, maar als het helpt. Als je zou willen kijken hoe dat apparaat heet dan graag, dan zal ik eens kijken wat het is en het eventueel ook aanschaffen.

Bedankt alvast
Het neuspoelen met lauw zout water is totaal niet onprettig.

Met het bijgeleverde schepje de zoutoplossing maken.
Dan gewoon het gevulde ding op de juiste wijze tegen je neus zetten en "het proces zijn gang laten gaan" !!

Het ding heet "Rhino Horn".
Info op http://www.rhinohorn.nl

Ze zijn er in twee kleuren rood en blauw maar voor het effect maakt dat denk ik niet uit !!
:wink:

Succes !!
InDuRoOw
Lid
Lid
Contacteer:

wo 06-02-2013 18:40

Mijn echtgenoot kampt vaak met voorhoofds- en bijholte ontstekingen. Hij kreeg van de huisarts deze:

http://www.drogistdrogist.nl/gezondheid ... 3_6_146931

Het oogt en klinkt heftiger dan het is. Hoewel.. je kunt er gerust een kleine brand op een metertje of 2 mee blussen.. 8) :lol:
ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

wo 06-02-2013 18:44

DRUM schreef:'n theelepel zout in een mok lauw water en gewoon tegen je neus zetten en opsnuiven. Het is wel raadzaam dit uit te voeren boven het aanrecht ;-) En zakdoekjes bij de hand houden!
Het voordeel van de Rhino Horn is dat je niet hoeft "op te snuiven".
Dit opsnuiven kan vervelend zijn denk ik.

De Rhino Horn wordt in tegenstelling tot de ziekenhuiswerkwijze niet met fysiologisch zout maar met HTK-zout* gevuld.

Ik doe de hele ceremonie onder de douche !!
:wink:

* huis/tuin/keuken-zout.
ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

wo 06-02-2013 18:48

InDuRoOw schreef:Hoewel.. je kunt er gerust een kleine brand op een metertje of 2 mee blussen.. 8) :lol:
Ik weet een handiger methode om een brandje op die afstand te blussen !!
8)
max09
Lid
Lid
Contacteer:

wo 06-02-2013 19:32

hardlopersRoEl schreef:Hoi ChatRunner,

Bedankt alvast
Neti pot van keramiek. Uitstekend ding, op youtube zijn talloze video's te vinden hoe je dat gebruikt. Veel beter dan 'snuiven' overigens.
http://www.runpower.nl

Wie zijn bestemming kent, vindt de weg - Lao Tse
Plaats reactie