Welk pijntje heb jij?

Blessures, revalidatie, voorkomen van blessures, alternatieve programma's en andere fysieke aangelegenheden
ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

wo 06-02-2013 19:34

max09 schreef:Veel beter dan 'snuiven' overigens.
Bij gebrek aan "een apparaat" is snuiven natuurlijk ook prima !!
Hens
Benefactor
Benefactor

wo 06-02-2013 23:16

T1992 schreef:Aangezien je denkt dat de oorzaak waarschijnlijk niet in de voeten zit, zou je ook kunnen aangeven waar je denkt dat de oorzaak dan wel in kan zitten?
Nee, ik heb geen idee, ik ben dan ook geen arts, maar:
Hens schreef:De kans dat de oorzaak in je voeten zit is relatief klein.
Je voeten zijn maar 1 onderdeel van je lichaam dat je tijdens het lopen (intensief) gebruikt, er zijn er veel meer. Daarom is die kans relatief klein en dus is het goed om de werkelijke oorzaak op te sporen, waar die ook zit.
hardlopersRoEl
Lid
Lid
Contacteer:

do 07-02-2013 8:25

Hmmm DRUM, ok gewoon opsnuiven, klinkt nog niet zo makkelijk m aar okey gaan we dan toch maar eens proberen. Het idee staat me eerlijk gezegd wel beetje tegen, en zal het maar boven de wastafel op de badkamer doen om de rest van de familie dit te besparen.

ChatRun, ik zal wel helemaal mis zitten maar moet meteen denken aan als je te snel prik drinkt en het door je neus weer naar buiten komt. Ik hoop dat het echt anders zal zijn maar goed we gaan het proberen.
ik vind de eerste afbeelding van de site (linkje van jou) toch wel beetje ..... en dan zal ik wel een antislip douchemat neerleggen om te voorkomen dan we lekker uitglijden.

InDuRoOw, erg vervelend voor je man, toch hopen dat hij er niet altijd zoveel last van blijft houden. Het feit dat je met dit apparaat een brandje op 2meter 8O kan blussen maakt het er niet makkelijker op om het te gaan proberen. hij ziet er moet ik zeggen vrij onschuldig uit maar door jou omschrijving als brandblusser :?: :?: Maar wel bedankt voor deze tip :D en mocht het op een andere manier niet echt lukken dan zal ik het zeker proberen.

max09, hmmm ziet er een beetje uit als die Rhinohorn, een theepot om je neus te spoelen. Maar goed het gaat erom dat het werkt dus ook erg bedankt voor deze tip, en het idee staat me nog steeds tegen ondanks alle informatie die er te vinden is na jullie tips.

Ik zal eens kijken wat ik ga doen, Ik ga in ieder geval vanavond beginnen met snuiven, en zal dan eens kijken welke methode ik denk dat het gaat worden. Want zoals het nu is is het ook niet te doen. trainen moet ik steeds onderbreken om mijn neus te snuiten en dat is niet fijn. Allen dank voor jullie informatie.
racoon
Lid
Lid
Contacteer:

do 07-02-2013 10:47

ChatnRunner schreef:Het beste ermee iig.
Wel ff naar de huisarts natuurlijk denk ik.
Vanmorgen geweest,eerste gedachten is dat het spierpijn bij de kniebanden is,komt door dat het lichaam nog moet wennen en dat er tijdens hardlopen andere spieren gebruikt worden.

Advies was gewoon doorgaan,word het erger dan terugkomen
T1992
Lid
Lid
Contacteer:

do 07-02-2013 11:00

Hens schreef:
T1992 schreef:Aangezien je denkt dat de oorzaak waarschijnlijk niet in de voeten zit, zou je ook kunnen aangeven waar je denkt dat de oorzaak dan wel in kan zitten?
Nee, ik heb geen idee, ik ben dan ook geen arts, maar:
Hens schreef:De kans dat de oorzaak in je voeten zit is relatief klein.
Je voeten zijn maar 1 onderdeel van je lichaam dat je tijdens het lopen (intensief) gebruikt, er zijn er veel meer. Daarom is die kans relatief klein en dus is het goed om de werkelijke oorzaak op te sporen, waar die ook zit.
Net bij de podoloog geweest en er was wel wat veranderd in mijn loopstijl de afgelopen maanden. Ben bij mijn rechtervoet kennelijk onbewust overgestapt van haklanding naar voorvoetlanding, terwijl mijn linkervoet nog steeds op de hak landt en ´gewoon´ afrolt.

Heb mijn gelopen km´s van de afgelopen maanden er ook eens bijgepakt (via GPS data) en die ben ik juist (in tegenstelling tot wat ik eerder zei) niet gaan verhogen maar verlagen. De pijn zou dus een andere oorzaak moeten hebben.

Mijn zooltjes zijn hier nu wat op aangepast. Wil nu nog een paar dagen rust houden en dan weer beginnen met minuten hardlopen.
ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

do 07-02-2013 11:31

hardlopersRoEl schreef:ChatRun, ik zal wel helemaal mis zitten maar moet meteen denken aan als je te snel prik drinkt en het door je neus weer naar buiten komt. Ik hoop dat het echt anders zal zijn maar goed we gaan het proberen.
... Ik ga in ieder geval vanavond beginnen met snuiven, ...
Met de Rhino Horn en dat apperaat van Max09 hoef je absoluut NIET te SNUIVEN. Juist het snuiven lijkt me erg vervelend.

Doet me aan borstcrawl als klein jongetje voor diploma C denken .. :?
Hopelijk heb je wat aan de tips.

Goed aangemaakte zoutoplossing is verder ook van belang.
racoon
Lid
Lid
Contacteer:

do 07-02-2013 13:40

als je een lichte jeukend gevoel aan de zijkant van je scheenbeen hebt, dat tijdens het wandelen niet pijnlijk is, is dit dan beginnend shin splint?
iRun
Lid
Lid
Contacteer:

do 07-02-2013 14:50

ChatnRunner schreef:
DRUM schreef:'n theelepel zout in een mok lauw water en gewoon tegen je neus zetten en opsnuiven. Het is wel raadzaam dit uit te voeren boven het aanrecht ;-) En zakdoekjes bij de hand houden!
Het voordeel van de Rhino Horn is dat je niet hoeft "op te snuiven".
Dit opsnuiven kan vervelend zijn denk ik.

De Rhino Horn wordt in tegenstelling tot de ziekenhuiswerkwijze niet met fysiologisch zout maar met HTK-zout* gevuld.

Ik doe de hele ceremonie onder de douche !!
:wink:

* huis/tuin/keuken-zout.
Gebruikte mijn dochter van (toen) 6 dagelijks en hielp heel erg goed (de details zal ik jullie besparen maar laat ik zeggen dat we regelmatig onze ogen uitkeken wat er uit de kleine lieve neusje kwam zetten)!
Nog steeds geveld door een achillespeesblessure. Helaas nu ook de knieeen in de puin... (ik hoop dat ik ooit weer kan hardlopen).
ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

do 07-02-2013 15:04

Ik heb ook zo'n neusje !!
8)
gadget
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

do 07-02-2013 18:25

Na dit hilarische filmpje heb ik een tijdje terug ook zo'n rinohorn aangeschaft...

Pas op het is geen smakelijk filmpje..

http://m.youtube.com/#/watch?v=zZVnDuAz ... ZVnDuAzWmA
One, two, Tri
InDuRoOw
Lid
Lid
Contacteer:

do 07-02-2013 18:38

*durf niet te klikken* :P
Madelon
Lid
Lid
Contacteer:

do 07-02-2013 18:43

InDuRoOw schreef:*durf niet te klikken* :P
Wel doen Judith... Ik lag dubbel!!
Het is gewoon te gek om los te lopen :-)
hardlopersRoEl
Lid
Lid
Contacteer:

do 07-02-2013 20:40

Ik ga opzoek naar zo'n leuk klein martel werktuigje om mijn neus te spoelen. snuiven gaat het denk ik niet worden en ga ik ook niet proberen.
iRun, hmm klinkt alsof er iets heel erg ranzigs uit kwam, maar goed dan zal het ook wel steeds een hele opluchting zijn geweest voor die kleine meid. En zij had ook geen last met spoelen van haar neus.

heb jij ook zo'n neusje of een neus waar ook van dat vieze spul uitkomt :) .... Heb het filmpje gezien, viel best mee, snap alleen niet waarom die man dat niet boven een wasbak doet maar in het bad of de douche ???, InDuRoOw je kunt best klikken hoor zoals Madelon ook al aangeeft.

Iedereen bedankt, ik ga zoeken en hoppelijk zo snel mogelijk gebruiken want het lopen was echt niets, ben naar paar minuten gestopt, alles doet zeer, geen lucht en continue een giga snotneus waar geen zakdoek tegenop kan. Iedereen super bedankt voor jullie input en heel veel loopplezier.
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

do 07-02-2013 21:45

Ik heb drie keer in het ziekenhuis gelegen met sinusitis, ik herinner me vooral een hoop bloedstolsels die uit de bijholten kwamen ;-)
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
InDuRoOw
Lid
Lid
Contacteer:

do 07-02-2013 22:03

Madelon schreef:
InDuRoOw schreef:*durf niet te klikken* :P
Wel doen Judith... Ik lag dubbel!!
Lol, de blik van die man ook!
Ik zou per ongeluk ademhalen ofzo, waardoor ik er ter plekke in stik.
Plaats reactie