Welk pijntje heb jij?

Blessures, revalidatie, voorkomen van blessures, alternatieve programma's en andere fysieke aangelegenheden
Madelon
Lid
Lid
Contacteer:

do 07-02-2013 23:08

InDuRoOw schreef:
Madelon schreef:
InDuRoOw schreef:*durf niet te klikken* :P
Wel doen Judith... Ik lag dubbel!!
Lol, de blik van die man ook!
Ik zou per ongeluk ademhalen ofzo, waardoor ik er ter plekke in stik.
Idd die man alleen al.... moest al lachen bij eerste aanblik!
Het is gewoon te gek om los te lopen :-)
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

do 07-02-2013 23:32

hardlopersRoEl schreef:Hmmm DRUM, ok gewoon opsnuiven, klinkt nog niet zo makkelijk m aar okey gaan we dan toch maar eens proberen. Het idee staat me eerlijk gezegd wel beetje tegen, en zal het maar boven de wastafel op de badkamer doen om de rest van de familie dit te besparen.
gewoon een kwestie van stevig inademen door de neus ;-) Er is verder weinig dramatisch aan te bespeuren dus waarom de rest van de familie het "bespaard"moet blijven snap ik niet

Als je met dit soort klachten uiteindelijk in het ziekenhuis terecht komt doen ze niet niet veel anders dan je holtes spoelen met NaCl oplossing ofwel zout (0,9%). Daarna krijg je een berg tissues om je neus te snuiten ;-)

en die routine een paar keer per dag, totdat je holtes schoon zijn. Helaas kan dat soms lang duren, ik heb er een keer twee weken voor in het ziekenhuis gelegen, gelukkig waren er toen nog rookkamers
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
Hens
Benefactor
Benefactor

do 07-02-2013 23:44

T1992 schreef:Net bij de podoloog geweest en er was wel wat veranderd in mijn loopstijl de afgelopen maanden. Ben bij mijn rechtervoet kennelijk onbewust overgestapt van haklanding naar voorvoetlanding, terwijl mijn linkervoet nog steeds op de hak landt en ´gewoon´ afrolt.
Heeft ie video-opnamen gemaakt of alleen z'n blote oog gebruikt?
T1992 schreef:Heb mijn gelopen km´s van de afgelopen maanden er ook eens bijgepakt (via GPS data) en die ben ik juist (in tegenstelling tot wat ik eerder zei) niet gaan verhogen maar verlagen. De pijn zou dus een andere oorzaak moeten hebben.
Goede actie, dit soort gegevens kunnen erg nuttig zijn. Niemand meer die kan zeggen dat je 'dan maar niet zo snel had moeten opbouwen'. :D
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

vr 08-02-2013 0:04

racoon schreef:ik heb nu 2 keer een training gedaan, elke keer heb ik 1 a 2 dagen last van mijn linker knie, precies aan de binnenkant waar een bobbel zit.

Iemand een idee of dit erg is, of dat het na een aantal trainingen over gaat?
Die bobbel is waarschijnlijk vocht . Had ik ook een, een aantal jaren geleden. De bobbel was best hard trouwens.
De meniscus was toen het euvel, een kijkoperatie bood soelaas.
iRun
Lid
Lid
Contacteer:

vr 08-02-2013 8:47

hardlopersRoEl schreef: iRun, hmm klinkt alsof er iets heel erg ranzigs uit kwam, maar goed dan zal het ook wel steeds een hele opluchting zijn geweest voor die kleine meid. En zij had ook geen last met spoelen van haar neus.

heb jij ook zo'n neusje of een neus waar ook van dat vieze spul uitkomt :)
Denk: grote naaktslakken... brrrr

Ik gebruik 'm ook wel eens maar heb nooit dat effect gekend. De werking is tweeledig:
- de zoutoplossing werkt vergelijkbaar met neusspray (zoutoplossing)
- je spoelt de neusholte goed schoon

Werkt ook goed om voorhoofdholteontsteking tegen te gaan.
Nog steeds geveld door een achillespeesblessure. Helaas nu ook de knieeen in de puin... (ik hoop dat ik ooit weer kan hardlopen).
racoon
Lid
Lid
Contacteer:

vr 08-02-2013 9:51

evelyne schreef:
racoon schreef:ik heb nu 2 keer een training gedaan, elke keer heb ik 1 a 2 dagen last van mijn linker knie, precies aan de binnenkant waar een bobbel zit.

Iemand een idee of dit erg is, of dat het na een aantal trainingen over gaat?
Die bobbel is waarschijnlijk vocht . Had ik ook een, een aantal jaren geleden. De bobbel was best hard trouwens.
De meniscus was toen het euvel, een kijkoperatie bood soelaas.
Het zijn mijn kruisbanden die moeten nog wennen aan de beweging volgens de huisarts
Blessurevrij
Lid
Lid

vr 08-02-2013 11:23

Tegenwoordig zie je steeds meer mensen met comfort inlegzolen in de schoenen. Blijkt erg goed te werken. Ook de inleg hakjes die ervoor zorgen dat de kuit en achillespees lengte iets korter worden verminderd de pijn en spierpijn.

Heb je wat last van je spieren en moet je nog gaan beginnen met sporten dan raad ik jullie Reflex spray aan. Dit is echt een wonder middel wat gelijk voor warme spieren zorgt.

Iets gekneusd ? Biofreeze is bewezen beter te werken dan ijs. Het is opsmeren en klaar. Door middel van een paracetamol middel verminderd het ook gelijk de pijn.

Kijk voor meer middelen op www.blessurevrij.nl
iRun
Lid
Lid
Contacteer:

vr 08-02-2013 11:52

@Blessurevrij: klinkt mij in de oren als SPAM van de eerste orde.

Smeerseltjes voor de warming up?
Bewijzen zie ik graag tegemoet.
Nog steeds geveld door een achillespeesblessure. Helaas nu ook de knieeen in de puin... (ik hoop dat ik ooit weer kan hardlopen).
T1992
Lid
Lid
Contacteer:

vr 08-02-2013 12:19

Hens schreef:
T1992 schreef:Net bij de podoloog geweest en er was wel wat veranderd in mijn loopstijl de afgelopen maanden. Ben bij mijn rechtervoet kennelijk onbewust overgestapt van haklanding naar voorvoetlanding, terwijl mijn linkervoet nog steeds op de hak landt en ´gewoon´ afrolt.
Heeft ie video-opnamen gemaakt of alleen z'n blote oog gebruikt?
T1992 schreef:Heb mijn gelopen km´s van de afgelopen maanden er ook eens bijgepakt (via GPS data) en die ben ik juist (in tegenstelling tot wat ik eerder zei) niet gaan verhogen maar verlagen. De pijn zou dus een andere oorzaak moeten hebben.
Goede actie, dit soort gegevens kunnen erg nuttig zijn. Niemand meer die kan zeggen dat je 'dan maar niet zo snel had moeten opbouwen'. :D
beide, video opnamen en met het blote oog. Ziet er wat gek uit, land met mijn ene voet heel anders dan met de andere.

Zeker, dit is ook een van de redenen dat ik alle gelopen trainingen opsla.
DikkieDick
Lid
Lid
Contacteer:

vr 08-02-2013 13:35

iRun schreef:@Blessurevrij: klinkt mij in de oren als SPAM van de eerste orde.

Smeerseltjes voor de warming up?
Bewijzen zie ik graag tegemoet.
Inderdaad, net aangemeld en dit is zijn of haar eerste bericht, met overigens een consequente fout: verminderd ipv vermindert. ;-)
gadget
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

vr 08-02-2013 17:18

iRun schreef:
hardlopersRoEl schreef: iRun, hmm klinkt alsof er iets heel erg ranzigs uit kwam, maar goed dan zal het ook wel steeds een hele opluchting zijn geweest voor die kleine meid. En zij had ook geen last met spoelen van haar neus.

heb jij ook zo'n neusje of een neus waar ook van dat vieze spul uitkomt :)
Denk: grote naaktslakken... brrrr

Ik gebruik 'm ook wel eens maar heb nooit dat effect gekend. De werking is tweeledig:
- de zoutoplossing werkt vergelijkbaar met neusspray (zoutoplossing)
- je spoelt de neusholte goed schoon

Werkt ook goed om voorhoofdholteontsteking tegen te gaan.
Vroeger, toen ik nog een klein mannetje was, moest ik ook altijd zout water snuiven... Werkte prima maar was ook best vies.. Groot voordeel van de rinohorn is dat het zoute water niet in je keel terechtkomt (tenzij de 'retour' echt dicht zit) komt het water wel in je keel dan moet je je voorhoofd iets meer naar voren kantelen...

Net nog even gespoeld.... Doet het goed...

Marrten...
One, two, Tri
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

vr 08-02-2013 19:31

Een fikse valpartij met de fiets vanmiddag het was op een plekje op de rotonde glad gevolg boven op de knie dik na veel ijs is de zwelling nu weg.
zwelling zit een beetje op de patellapees doen zeer kan alles kan erop staan pijnvrij lopen trap lopen ook dus ik denk dat het mee valt eens kijken hoe het morgen ochtend voelt wil wel lopen maar gaat het niet dan niet.
ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

vr 08-02-2013 20:40

Balen Pietje, het is maar zo gebeurd zoiets !!
Hopelijk snel weer over ..
gvz
Lid
Lid
Contacteer:

vr 08-02-2013 20:53

Pietje schreef:Een fikse valpartij met de fiets vanmiddag het was op een plekje op de rotonde glad gevolg boven op de knie dik na veel ijs is de zwelling nu weg.
zwelling zit een beetje op de patellapees doen zeer kan alles kan erop staan pijnvrij lopen trap lopen ook dus ik denk dat het mee valt eens kijken hoe het morgen ochtend voelt wil wel lopen maar gaat het niet dan niet.
Zoiets is mij dinsdagavond met de mtb(eerst een uur crosstraining met dezelfde mtb rondom de verlichte ijsbaan getraind) na afloop terug naar huis in onze plaats flink gevallen op de klinkers. Voor dat ik het dus in de gaten had lag ik horizontaal, met ook overal pijnlijke spiertjes. Gelukkig niets gebroken, en maar weer herstellen. :roll:
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

vr 08-02-2013 21:54

Mensen kijk toch uit met dit pokkeweer, vanmiddag sprak ik een collega die hard onderuit was gegaan op een plek waar ik zowel fietsend als hardlopend bijna dagelijks langskom en onlangs een andere collega die hard van zijn fiets gestuiterd was.

De laatste keer dat ik van mijn fiets viel is gelukkig lang geleden, er was geen sneeuw of ijs in het spel, wel drank en een bij drank horende veel te hoge snelheid ;-)
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
Plaats reactie