Welk pijntje heb jij?

Blessures, revalidatie, voorkomen van blessures, alternatieve programma's en andere fysieke aangelegenheden
thieu
Lid
Lid

za 17-01-2015 9:20

eergisteren afgescheurde achillespees en operatie gehad. (ruggeprik).
achillespees scheurde af tijdens zaalvoetbal toernooi (4e wedstrijd).
Nu zoek ik internet af voor info over hardlopen na afgescheurde achillespees.
Ik ben verhaal van rutger smith (kogelstoten),kobe bryant (basketbal) en david beckham (voetbal) tegen gekomen. Nu ook deze http://www.looptijden.nl/blog/hardlopen ... in-de-neus
Welk forum kan ik mijn bevindingen gaan neerschrijven ,of moet ik een nieuw onderwerp aanmaken. ik wil de komende maanden graag mijn bevindingen delen zodat andere die dit krijgen er meteen iets aan hebben.

groet thieu.
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

za 17-01-2015 13:39

Het lijkt me het slimst om in het Forum "Blessures" een nieuw onderwerp aan te maken, bijvoorbeeld met de titel "Herstel na Achillesoperatie"
(of zoiets) :wink:
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
franskem
Lid
Lid
Contacteer:

zo 18-01-2015 13:21

Niet direct een blessure, maar de laatste tijd heb ik weer terug erg stijve voeten in de ochtend.
Ik let er al op dat ik niet te veel op mijn draai, anders overstrek ik mijn voeten te veel en zijn de klachten erger en blijft de stijfheid langer aanhouden.
bvansteyn
Lid
Lid

zo 18-01-2015 14:15

Gisteren 19 km gelopen en na afloop en ook vandaag gevoelige tenen, met name aan de toppen van mijn tenen. In eerste instantie ontspannen gelopen, maar de laatste km's moest ik er meer voor werken en ik denk dat ik dan meer ga 'klauwen' met mijn tenen.. :cry:
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

za 31-01-2015 20:06

Na 3 jaar geheel blessure vrij te hebben gelopen heb ik last en loop bij de fysio..
Last van de knie en dat komt waarschijnlijk uit de rug ook de zijkant van de heup irriteert en soms de onderrug allemaal erg vaag heb er soms geen last van en dan weer wel...

Rust beetje oefeningen om de heup los te maken rechts want die was wat stijvig en morgen een half uurtje rennen kijken hoe het gaat en vooral erna...

Balen ja en nee de rust is ook wel eens lekker komt Texel in gevaar geen idee Salland denk ook niet heb loopervaring zat....

Ik denk dat ik met minder training ook Salland en Texel wel uit kan lopen een tijd daar is dat geheel onbelangrijk..............
Holenmens
Lid
Lid

zo 01-02-2015 7:51

Beetje wak gevoel in mijn rechterlies, vorige maand last van mijn rug gehad en ik denk dat het met elkaar te maken heeft. Te vroeg weer beginnen lopen met een stijve rug/heupen. De afstand en het tempo maar wat laag houden voorlopig. De halve van Cadzand vanmiddag maar laten schieten. Zand en heuvels zouden niet bevorderlijk zijn denk ik.
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

zo 01-02-2015 12:46

Mijn linkerheup is volgens mij een beetje aan 't verslijten. Al een paar jaren last van de hamstrings daar, maar nu zit het echt meer opzij op de heup. Geen pijn, maar een vervelend zeurend gevoel.
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

di 10-02-2015 16:19

Vandaag naar een sportfysio en een manueel therapeut ook heeft die chiropraktie in het pakket.

De man staat goed aangeschreven en dat blijkt ook.

Het is niet wat ze bij de normal fysio dachten maar mn rug zat volledig vast die is twee keer gekraakt en voelde gelijk verbetering.

Ik moet gewoon blijven lopen maar ff niet op het strand.....
AdP
Lid
Lid
Contacteer:

di 10-02-2015 17:17

Pietje schreef:Vandaag naar een sportfysio en een manueel therapeut ook heeft die chiropraktie in het pakket.

Het is niet wat ze bij de normal fysio dachten maar mn rug zat volledig vast die is twee keer gekraakt en voelde gelijk verbetering.

Wat gaat er mis op het strand? Is dat de losse ondergrond, of b.v. de scheve ondergrond (wat je aan de zijkant van een weg vaak ook hebt)?
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

di 10-02-2015 17:19

AdP schreef:
Pietje schreef:Vandaag naar een sportfysio en een manueel therapeut ook heeft die chiropraktie in het pakket.

Wat gaat er mis op het strand? Is dat de losse ondergrond, of b.v. de scheve ondergrond (wat je aan de zijkant van een weg vaak ook hebt)?
Ja en je benen zakken veelweg bij het afzetten dat is nu ff niet goed.
en idd schuin lopen even niet doen ook bospaden met onverwachte kuilen ff niet doen.
frederica
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

vr 13-02-2015 21:17

Geblesseerd raken tijdens de fysio. Nou ja zeg... Ben sinds kort onder behandeling voor hamstring/ bilspierklachten. Na oefeningen met een elastieken band maakte ik een sprongetje om de elastiek af te doen. Daarbij schoot het in mijn kuit. Geen idee of het kramp is of zweepslag, ik heb er iig nog last van en loop nu mank.

Woensdag weer fysio, kan hij me nu voor 2 blessures behandelen :evil:

Marathon Sneek gaat krap worden zo.
dano
Lid
Lid

za 14-02-2015 9:54

ik heb wederom last van een lopersknie. Eigenlijk de standaard voor mij geworden zodra ik ongeveer de 65 km per week passeer. Tot 60 km is er niets aan de hand. Daarom heb ik besloten om mijn inschrijfbewijs voor de marathon Rotterdam te verkopen en geen vierde marathon meer te lopen. Ga me focussen op 10 km en af en toe een halve marathon.

Voor geïnteresseerden, de prijs is 57,50
LFC for life
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

za 14-02-2015 10:12

Dat is balen maar ook een signaal van je lichaam dat voor jou dat de grens is.
Maar met 60 km per week kan je een marathon lopen toch?
dano
Lid
Lid

za 14-02-2015 10:30

Pietje schreef:Dat is balen maar ook een signaal van je lichaam dat voor jou dat de grens is.
Maar met 60 km per week kan je een marathon lopen toch?
Ja klopt Piet, maar wil wat meer dan een marathon uitlopen. Conditioneel gezien is het allemaal geen probleem, maar heb echt kilometers in de benen nodig om een marathon uit te lopen. Ben ook niet de lichtste (90 kilo) en 60 is voor mij persoonlijk echt te weinig om fatsoenlijk een marathon uit te lopen :-)

De tien en de halve marathon zijn natuurlijk ook mooie afstanden. En ik ga meer fietsen. Vorig jaar een mooie racefiets gekocht.

Overigens moet ik ook eerlijk zijn. Ik vind die lange afstanden ook niets. Ik loop liever een goed tempo. Die blokken op drempeltempo vind ik heerlijk
Laatst gewijzigd door dano op za 14-02-2015 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
LFC for life
Kobus
Lid
Lid
Contacteer:

za 14-02-2015 10:32

#Dano, ik weet niet precies wat een lopersknie is. Geef je de marathon nu op ivm onvoldoende hersteltijd of is het aantal kilometers de reden?
Plaats reactie