Welk pijntje heb jij?

Blessures, revalidatie, voorkomen van blessures, alternatieve programma's en andere fysieke aangelegenheden
Babe
Lid
Lid

ma 05-02-2007 20:48

Vorige week tijdens een crosstraining bij de fysio iets te fanatiek gedaan: gevolg: flinke pijn in mijn linkerkuit. Kon de afgelopen 3 dagen niet fatsoenlijk lopen. Nu trekt het gelukkig langzaam weg. Verder kamp ik helaas al heel lang met een schouder/rugblessure waar ik maar niet vanaf kom. Daar heb ik dagelijks pijn aan. (niet helemaal meer een pijntje te noemen). Gelukkig kan ik er wel mee hardlopen.

Sinds ik hardloop heb ik veel vaker pijntjes dan vroeger, dat valt me wel op, maar ja, misschien is het ook gewoon de leeftijd :|c
Iwanowitsch

ma 05-02-2007 21:21

..
Laatst gewijzigd door Iwanowitsch op wo 07-03-2007 1:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Calimero
Miss Chat'n'Run 2005
Miss Chat'n'Run 2005
Contacteer:

di 06-02-2007 0:09

Iwanowitsch schreef:Als je -of anderen- benieuwd zijn naar hoe ik tape aanbreng en VMO-(quadriceps)training doe dan moet je maar even een PB-tje sturen.
Heel mooi dat het bij jou helpt, Iwan en prima dat je uit enthousiasme ook anderen wilt instrueren, maar... het is niet geheel zonder risico om deze behandelmethode zonder deskundig advies toe te passen. De tape kan bij onjuist gebruik ook averechts werken. Ik denk dat het goed is je daarvan bewust te zijn, als je dit wilt gaan proberen.

Back on-topic: ik ben nog steeds asymmetrisch, maar ik heb voor de verandering ff géén pijntjes. :D
Hens
Benefactor
Benefactor

di 06-02-2007 1:09

Mijn linkerknie heb ik redelijk onder controle, behalve dan dat ik 2 weken geleden gedwongen was een ander merk tape te kopen, die een stuk slechter werkt. Het goede merk is gelukkig ook weer voorradig. :)
Verder last van stijve kuiten, vooral rechts, net zoals bij Bertus: hoe sneller en steiler omhoog des te meer last. Had ik met mijn vorige 'nieuwe' schoenen ook. Na 400 km wordt het tijd dat het eens ophoudt. :(
Iwanowitsch

di 06-02-2007 1:22

..
Laatst gewijzigd door Iwanowitsch op wo 07-03-2007 1:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Hens
Benefactor
Benefactor

di 06-02-2007 1:33

Calimero schreef:ik ben nog steeds asymmetrisch.....
Het hangt een beetje van je kriteria af, maar geen enkel mens is echt symmetrisch. Je bent dus hardstikke gezond zo te horen! :D

Ik meen dat perfecte symmetrie in bijv. het gezicht van iemand misschien wel mooi, maar ook saai wordt gevonden.
Steve
Lid
Lid
Contacteer:

di 06-02-2007 8:55

Klopt, alleen symmetrie maakt je gezicht nog niet 'perfect'.

Een 'perfect' gezicht bestaat uit bepaalde vormen (Ik dacht vijfhoeken) waarbij de lengtes continu een bepaalde vermenigvuldigingsfactor hebben. (Iets van x 1,4.....) Die vermenigvuldigingdfactor schijnt in je hele lichaam voor te komen. Zo is (als het goed is) je onderarm dan 1,4 keer zo lang als je bovenarm en je onderbeen weer 1,4 keer zo lang als je bovenbeen. (Ik weet niet precies hoeveel het was, maar ik dacht x 1,4)

Toen was er één of andere wiskundige die heeft op basis daarvan een soort masker gemaakt en als je die op je gezicht doet kan je zien of alles groot genoeg is en op de juiste plaatst zit. :)

Edit: 1,618 is het dus. http://cuip.net/~dlnarain/golden/
Hi all, I'm Steve... And I'm a Runaholic!

Mijn website: http://running-steve.tk/
gadget
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 06-02-2007 10:56

Ik heb na een zware training meestal wat gevoelige schenen.. niet echt een pijntje tenzij de kat erop springt... dan ga ik door het plafond.

Dit is nog een restantje van m'n shinsplints waar ik overigens verder helemaal geen last meer van heb.

Maarten
One, two, Tri
debby
Lid
Lid

do 08-02-2007 11:22

Vandaag heb ik erg veel pijntjes .Ben gister naar een masseur geweest voor een algehele massage.
Hij heeft veel pijn punten gevonden en de blokades uit mijn lichaam gehaald.
Dit ging niet helemaal gemakkelijk het bleek vaster te zitten dan ik en hij verwacht hadden.
Het was absoluut geen ontspannende massage maar ik ga er van uit dat na twee dagen alle rommel uit mijn lichaam te werken me beter ga voelen.
Wat ik wel erg frappant vond dat hij me vertelde dat ik last had van mijn knie had, dat ontken ik steeds maar er lag een spier verkeer en te diep. Hij is er mee aan het werk geweest en ik kan mijn knie weer normaal neer leggen, zonder dat het gevoelig is.
Dus vanavond weer geen training voor mij maar pas zaterdag of zondag.
Maar dan wel zonder pijn.

Gr Debby
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

do 08-02-2007 11:40

debby schreef:Vandaag heb ik erg veel pijntjes .Ben gister naar een masseur geweest voor een algehele massage.
Hij heeft veel pijn punten gevonden en de blokades uit mijn lichaam gehaald.

Gr Debby
Moet je nog terug naar de masseur, of is hij er geheel klaar mee?
Ruud
Benefactor
Benefactor

do 08-02-2007 11:56

Sinds ik op de sportschool train heb ik de dag na een training altijd spierpijn.
Deze spierpijn verdwijnt in de regel in de loop van de tweede dag zodat ik de volgende training weer "pijnvrij" kan beginnen.
Met het goed afwisselen van spiergroepen kan ik gemiddel 4 à 5 keer in de week trainen.
Wel heb ik momenteel last van een aanhechting onderarmspier/elleboog en een geirriteerde linker knieband.
De klachten van de onderrug zijn door buik en rugspiertraining al behoorlijk verminderd.
kouketer
Mister Chat'n'Run 2006
Mister Chat'n'Run 2006
Contacteer:

do 08-02-2007 12:38

ik had vanmorgen weer een beetje last van mijn rug. Dit had ik afgelopen zondag en maandag ook na graaf- en straatwerk op zaterdag. Gisteren en eergisteren geen last, maar blijkbaar was nog even een herinnering nodig aan het ongewone werk...
PR-lijst
DW67H6G
"dij t haardst runt is t eerst achter de poest..."
Annemarie
Lid
Lid
Contacteer:

do 08-02-2007 14:08

Bij het opschrijven van mijn pijntjes ben ik helemaal mijn rechterschouder vergeten. Het lijkt op een peesontsteking, dus maar even pilletjes halen bij de huisarts, voordat het steeds erger wordt.
Na het hardlopen wordt de pijn erger.

Voor anderen is het heel irritant om te horen, want zodra ik de arm naar achter breng hoor je het gewricht knakken.
Geloof niet alles wat je denkt
Petra40
Miss Chat'n'Run 2008
Miss Chat'n'Run 2008
Contacteer:

do 08-02-2007 14:45

Sinds een tijdje heb ik een pijntje bovenop mijn rechtervoet. Het doet niet echt pijn en ik heb er geen last van èn het gebeurt alleen als ik hardloop. Bij de Spinning en Callanetics heb ik er geen last van. Ik heb niet het idee dat het van de schoenen komt, want die heb ik sinds September. Ook met het minder strak veteren voel ik het nog steeds.
De voet is niet dik of zo, je ziet er niets van.
You never regret a workout!
Jannet
Lid
Lid
Contacteer:

do 08-02-2007 15:21

Elke niet-hardloper zal bij het lezen van dit topic denken: zie je wel, hardlopen is echt niet goed voor je lichaam. Gelukkig lezen deze mensen Chat'n'Run niet, hoop ik. :?
Ik heb niet echt vaste pijntjes, tenminste niet hardloop gerelateerd.
Wel regelmatig zwevende, vage ongemakjes, vooral wanneer ik wat minder loop. Meestal dus voor een aankomende wedstrijd, na die wedstrijd is ook het pijntje weer verdwenen.
't Zit dus allemaal tussen de oren. :roll:
Laatst gewijzigd door Jannet op do 08-02-2007 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie