Welk pijntje heb jij?

Blessures, revalidatie, voorkomen van blessures, alternatieve programma's en andere fysieke aangelegenheden
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

wo 27-08-2014 19:59

Gisteren heb ik een grote vetbult laten verwijderen op mijn hoofd. Er zitten 2 hechtingen in. Na het uitwerken van de verdoving begon het na een paar uren pijn te doen, maar dat is sinds vanmiddag wel weg. Alleen als ik ondersteboven kijk, of met mijn hoofd omlaag, voel ik nog wat trekken.
Dus ik verwacht dat ik morgenavond wel weer kan gaan sporten.
Drossie
Lid
Lid
Contacteer:

do 11-09-2014 8:16

De laatste dagen heb ik last aan mijn rechterknie. Echt pijn kan je het niet noemen. De last situeert zich vlak onder mijn knie, de patella denk ik. Ik heb heel de tijd het gevoel alsof ik met die knie minder kracht kan zetten en dat ik er elk moment eens kan doorzakken. Ik heb eergisteren het laatst gelopen. Vandaag is het probleem al minder dan gisteren, maar het is er nog.
Is er iemand die dit fenomeen kent?
franskem
Lid
Lid
Contacteer:

do 11-09-2014 10:53

naast een snotvalling, keelpijn, een rechterkuit die het niet eens is met belasting en na 10 min zo op speelde dat ik moest stoppen
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

do 11-09-2014 12:02

Drossie schreef:De laatste dagen heb ik last aan mijn rechterknie. Echt pijn kan je het niet noemen. De last situeert zich vlak onder mijn knie, de patella denk ik. Ik heb heel de tijd het gevoel alsof ik met die knie minder kracht kan zetten en dat ik er elk moment eens kan doorzakken. Ik heb eergisteren het laatst gelopen. Vandaag is het probleem al minder dan gisteren, maar het is er nog.
Ja, herkenbaar, althans ook gevoelige plek aan binnenjkant rechterknie.
Beetje pijnlijk bij het opstaan en 'op gang komen' en af en toe het gevoel dat je er door zult zakken (zit tussen de oren)
Bij het hardlopen even in de eerste ca. 50 meter iets gevoelig maar de volgende bijv. 25 km. geen last.
Voor mij de aanpak: rustig opstaan van bank/stoel, regelmatig wat masseren met vingers linkerhand en bij het lopen geen plotselinge bewegingen/versnellingen; rustig beginnen.
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

do 11-09-2014 12:06

Drossie schreef:De laatste dagen heb ik last aan mijn rechterknie. Echt pijn kan je het niet noemen. De last situeert zich vlak onder mijn knie, de patella denk ik. Ik heb heel de tijd het gevoel alsof ik met die knie minder kracht kan zetten en dat ik er elk moment eens kan doorzakken. Ik heb eergisteren het laatst gelopen. Vandaag is het probleem al minder dan gisteren, maar het is er nog.
Klinkt als overbelasting van de knie door verkeerd schoeisel. Pijn aan de buitenkant (lopersknie) is vaak terug te voeren op een trainingsfout (te snel opvoeren), maar aan de voorzijde, binnenkant en knieholte is vaak door een slechte landing en/of afwikkeling. Dit kan door ongeschikt schoeisel komen, matige looptechniek, of een combinatie. Negeren kan niet, want de oorzaak blijft aanwezig.

Mijn mening, als pure ervaringsexpert met dit soort klachten.

Mijn oplossing was destijds beter leren hardlopen en kritischer zijn bij mijn schoenkeuze, waardoor het wel twee uur kan duren (of meerdere keren terug gaan naar de hardloopwinkel) voordat ik een geschikte schoen heb gevonden. Vooral voor mijn rechtervoet is dat lastig, omdat die wat doorzakt en mijn linkervoet veel minder. Schoenen blijven daarom een compromis voor mij en potentiele klachten aan de knie altijd iets wat zorgen baart.
Ik heet René. Dit is mijn website en mijn GC profiel.
anderson
Lid
Lid

do 11-09-2014 17:51

Al bijna een week last va m'n rechter kuit, denk dat ik de Halve van Katwijk maar moet vergeten.
JoostUSA
Lid
Lid

do 25-09-2014 16:00

anderson schreef:Al bijna een week last va m'n rechter kuit, denk dat ik de Halve van Katwijk maar moet vergeten.
Afgelopen weken ook last van mijn kuit gehad. Ik heb de foamroll erbij gepakt en hem zo,n 3 keer per week intensief gemasseerd en af en toe na pittige trainingen (ken je foamrollen niet google even)
ThijsB
Lid
Lid

vr 03-10-2014 13:27

Na gisteren een tempotraining te hebben gedaan heb ik een klein beetje spierpijn in de achillespezen. Het is eigenlijk nauwelijks pijn te noemen. Zondag ga ik mee doen aan de hogeveluwe loop. Kan het kwaad om dan alweer te lopen?
JoostUSA
Lid
Lid

vr 03-10-2014 14:03

Heb het zelfde nu, heuvel training gedaan met weerstand, dan loop je meer op je voorvoeten en krijg je spierpijn.
2 dagen rust lijkt me meer dan genoeg, pak anders een ijsklontje en masseer je achillespees even.
ThijsB
Lid
Lid

vr 03-10-2014 14:19

Oke, bedankt voor de tip!
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

vr 03-10-2014 23:52

boco schreef:Ja, herkenbaar, althans ook gevoelige plek aan binnenkant rechterknie.
Beetje pijnlijk bij het opstaan en 'op gang komen' en af en toe het gevoel dat je er door zult zakken (zit tussen de oren)
Bij het hardlopen even in de eerste ca. 50 meter iets gevoelig maar de volgende bijv. 25 km. geen last.
Voor mij de aanpak: rustig opstaan van bank/stoel, regelmatig wat masseren met vingers linkerhand en bij het lopen geen plotselinge bewegingen/versnellingen; rustig beginnen.
Dat was op 11 september zo en is nu nog zo. :?
Gewoon wandelen lukt bijna niet normaal. Ongewild loopt m'n rechterbeen anders dan m'n linkerbeen en voel ik steeds een lichte pijn in de rechterknie. Opstaan vanuit zit is steeds uitkijken.
Zodra ik ga hardlopen is het probleem binnen de korste keren voorbij! 8O
Vandaag ook 20 km. zonder problemen gelopen terwijl het vooraf en nu ook een aantal uren later best ongemakkelijk en een beetje pijn lijk voelt.
ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

za 04-10-2014 9:22

Een goede balans gaan kiezen tussen lopen en daarvan herstellen. Lagere doelen stellen als je dat van mij aannemen wil. Iets minder kilometers, iets meer rust, vergeten dat je vroeger zwaardere inspanningen aan kon en minder hersteltijd nodig had ...

Kortom kijken naar de huidige mogelijkheden en dat wat was vergeten.

Maar dat weet je vast zelf ook wel misschien.
Sterkte hoor !!
Laatst gewijzigd door ChatnRunner op za 04-10-2014 17:18, 2 keer totaal gewijzigd.
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

za 04-10-2014 11:01

ThijsB schreef:Na gisteren een tempotraining te hebben gedaan heb ik een klein beetje spierpijn in de achillespezen. Het is eigenlijk nauwelijks pijn te noemen. Zondag ga ik mee doen aan de hogeveluwe loop. Kan het kwaad om dan alweer te lopen?
Neem het wel serieus. Even de trainingsarbeid verlichten totdat het helemaal over is.
Als de wedstrijd zondag heel belangrijk voor je is, zou ik het wel doen, anders niet. Maar zeker ijzen na afloop dan.
ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

za 04-10-2014 14:05

Nog een beetje verduidelijkt Bertus !!
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

za 04-10-2014 16:27

Ik zal het in de gaten houden.
Bedankt voor de goede raad :wink:
Plaats reactie