Welk pijntje heb jij?

Blessures, revalidatie, voorkomen van blessures, alternatieve programma's en andere fysieke aangelegenheden
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

zo 19-04-2015 17:06

Hamstringsprobleem sinds de Venloop, wordt niet echt beter. Ik heb het een beetje onderschat denk ik. Geen scheurtje of zo, gewoon overbelast. Dit speelt eigenlijk al jaren, had er allleen tijdens wedstrijden wel eens last van. Nu echter irriteert hij ook tijdens rustig lopen, en ook soms gewoon door de dag. Gelukkig is het nu fijn fietsweer.
AdP
Lid
Lid
Contacteer:

ma 20-04-2015 12:33

evelyne schreef:Hamstringsprobleem sinds de Venloop, wordt niet echt beter. Ik heb het een beetje onderschat denk ik. Geen scheurtje of zo, gewoon overbelast. Dit speelt eigenlijk al jaren, had er allleen tijdens wedstrijden wel eens last van. Nu echter irriteert hij ook tijdens rustig lopen, en ook soms gewoon door de dag. Gelukkig is het nu fijn fietsweer.
Hamstringproblemen lijken (ook bij mij) niet de neiging te hebben met een quick fix te verdwijnen. Zittend werk (zoals ik heb) helpt al helemaal niet en kan wel eens meer oorzaak dan remedie zijn. Wat bij mij het best schijnt te helpen is krachttraining. Dus niet alleen kunstjes met een fitnessbal, al zijn die ook erg nuttig, maar ook alle oefeningen waar je mooie billen van krijgt, inclusief uitvalspassen (lunges), opstappen (step-ups) en kniebuigingen (squats). Al die oefeningen doe ik ook met gewicht, b.v. walking lunges met uitstrekken en doorstappen met een handhalter in elke hand, opstappen met halter in de nek en squaten met progressief gewicht en steeds minder herhalingen. Wel aandacht besteden (of vragen aan begeleiding) voor goede uitvoering.
Helpt je sportschool ook met herstel-ideeën?
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

ma 20-04-2015 16:01

Dank je, Ad.

Om met je laatste vraag te beginnen; er is een dame op de fitness die verstand van zaken heeft. Vorige week vroeg ik een ander naar de beste krachtoefeningen voor de hamstrings, maar de voorbeelden die hij me gaf, leken me meer voor de achilles dan voor de hamstrings. Ik vroeg me stilletjes af of hij wel wist waar hij het over had, en vroeg dus maar niet verder. De begeleidster die wel veel weet, is er helaas meestal niet op de avonden dat ik ga.
Maar op internet heb ik al heel veel oefeningen gevonden. Nou is het wel zo dat ik de meeste oefeningen al heel vaak doe en deed, dus veel hoef ik niet te veranderen.
Wat ik nu gisteren wel merkte, dat na tweeeneenhalf uur stevig fietsen- dus echt met volle kracht- mijn hamstrings een stuk prettiger aanvoelt. Dat is fijn, want dan heb ik nog meer plezier en voordeel van mijn fietstochten.
Binnenkort begint men op de fitness ook met power yoga. Daar ga ik beslist eens kijken, lijkt mij leuk en nuttig voor mij.
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

za 02-05-2015 16:33

Na de donderdagavondfitness voelde de hamstrings iets beter aan, ik had er overdag met wandelen geen last meer van.
Maar vanochtend gleed ik een beetje uit op een gladde vloer, en jawel hoor, ik voel weer dat het niet goed zit. De hamstrings voelt strak en gespannen. Vanmiddag wilde ik proberen te hardlopen, maar meteen gestopt omdat ik het nog goed voelde.
Ben nu ook bezig met tennisbalmassage, niet alleen de bil maar ook de hamstrings zelf.
franskem
Lid
Lid
Contacteer:

vr 22-05-2015 9:54

Sinds maandag een spier in mijn rechterbil en een spier aan de voorkant aan mijn heup die vervelend doen
franskem
Lid
Lid
Contacteer:

wo 27-05-2015 8:48

franskem schreef:Sinds maandag een spier in mijn rechterbil en een spier aan de voorkant aan mijn heup die vervelend doen
Waarschijnlijk een voorbode van griep. Daags daarna erg zere kuiten en een kop vol snot, keelpijn, oorpijn, etc....
Nu alleen nog maar snot....
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

za 27-06-2015 19:51

Ik heb me al een tijdje niet laten zien. De knie zit nog altijd dwars. Na het verdraaien 4 weken rust gehouden. Daarna heel rustig weer begonnen. Dat ging eigenlijk vrij redelijk. Af en toe een lichte reactie maar niets schokkends. Zo'n 2 weken geleden ging in heel rustig een rondje van 10km lopen waarbij, na 7km, er echt pijn in de knie schoot. De dag erop ook pijn in het gewricht en een zwelling.

Bij de huisarts geweest. Die kon met de beperkte orthopedische kennis die zij hebben niets heel verontrustends vaststellen. Wat met name opvallend was is dat het voor de huisarts een atypische pijn was, ofterwijl: niet meteen op een blessure te pinnen. Met de melding dat het waarschijnlijk "slechts" een overbelasting of ontsteking is toch maar een doorverwijzing gekregen naar de orthopeed.

Na het bezoek bij de huisarts wel een forse reactie gehad. Aantal dagen zwelling in de knie. De zwelling is nu wel weer weg en het voelt redelijk maar ik vertrouw het allemaal voor geen meter. Aankomende woensdag is de afspraak bij de orthopeed. Hope for the best.
Laatst gewijzigd door Eide op za 27-06-2015 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
max09
Lid
Lid
Contacteer:

za 27-06-2015 20:12

@ Frank: Wat ontzettend balen :-( Hoop dat het allemaal meevalt!
http://www.runpower.nl

Wie zijn bestemming kent, vindt de weg - Lao Tse
Bassie79
Lid
Lid

za 27-06-2015 20:32

Eide schreef:Ik heb me al een tijdje niet laten zien. De knie zit nog altijd dwars. Na het verdraaien 4 weken rust gehouden. Daarna heel rustig weer begonnen. Dat ging eigenlijk vrij redelijk. Af en toe een lichte reactie maar niets schokkends. Zo'n 2 weken geleden ging in heel rustig een rondje van 10km lopen waarbij, na 7km, er echt pijn in de knie schoot. De dag erop ook pijn in het gewricht en een zwelling.

Bij de huisarts geweest. Die kon met de beperkte orthopedische kennis die zij hebben niets heel verontrustends vaststellen. Wat met name opvallend was is dat het voor de huisarts een atypische pijn was, ofterwijl: niet meteen op een blessure te pinnen. Met de kan dat het "slechts" een overbelasting of ontsteking is toch maar een doorverwijzing gekregen naar de orthopeed.

Na het bezoek bij de huisarts wel een forse reactie gehad. Aantal dagen zwelling in de knie. De zwelling is nu wel weer weg en het voelt redelijk maar ik vertrouw het allemaal voor geen meter. Aankomende woensdag is de afspraak bij de orthopeed. Hope for the best.
Erg balen. Ik ken die blessures. Is een fysiotherapeut iets? Ik heb vorig jaar iets gelijkspel gehad. Eerst rusten, maar dat hielp niet helemaal. Toen maar naar een fysio geweest en die stelde ook een zwelling vast veroorzaakt na een verrekking. Met wat oefening en tape was ik er zo van af en kon vrij vlot een 10k en 10EM wedstrijd zonder problemen lopen. Helaas loop ik nu weer net andere (kleine) pijntjes...
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

za 27-06-2015 21:23

Mijn probleem is dat ik een geschiedenis heb met beide knieën. Ik heb een kruisbandreconstructie aan beide knieën gehad. Dat betekent dus 2 maal geopereerd aan beid knieën. Dat in combinatie met mijn relatief fanatieke sporten en werk betekent dat artrose op de loer ligt. En ik heb zelf gewoon het idee dat het niet snot zit. En dat gevoel zit er maar heel zelden naast.

Waar ik me een beetje aan vast hou is dat ik bij de afgescheurde kruisbanden dat ook meteen wel door had. Meestal voel ik zelfs prima aan wat er mis is en kan ik de arts zelf wel vertellen wat er aan de hand is. Nu kan ik dat niet vastpinnen, ik weet het gewoon niet. Maar de twijfel en het risico van mijn knietjes zorgen ervoor dat ik in ieder geval even voor veilig kies.
Laatst gewijzigd door Eide op zo 28-06-2015 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Bassie79
Lid
Lid

za 27-06-2015 22:00

Oh ja nee, als je die voorgeschiedenis hebt, dan zou ik het ook niet vertrouwen nee. Succes in ieder geval met het herstel! 👍
franskem
Lid
Lid
Contacteer:

di 30-06-2015 23:20

Vanavond een duurloop af moeten breken vanwege... de Warmte, maar ook omdat ik klachten kreeg aan mijn rechter achilles, alsof iemand er steeds harder in gaat knijpen.
Gezien mijn verleden met achilles klachten, maar dan links, leek het me verstandig het rondje wandelend af te maken.
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

wo 01-07-2015 11:31

Vandaag bij dd orthopeed geweest. Testjes gedaan, foto's gemaakt en eigenlijk niet tot een bevredigend antwoord gekomen. Goede nieuws is dat er geen abnornale slijtage in het gewricht zit. Ook voelen de banden en meniscus goed. De orthopeed vemoed een irritatie/ontsteking in de knie. Nu eerst 2 maanden opwerken met fysiotherapie en dan kijken hoe de vlag er bij hangt.
max09
Lid
Lid
Contacteer:

vr 03-07-2015 9:15

@ eide: dat klinkt niet heel verkeerd. Gelukkig! Hoop dat je er snel van af bent

@ franskem: Hoe is het nu? Beter al?
http://www.runpower.nl

Wie zijn bestemming kent, vindt de weg - Lao Tse
franskem
Lid
Lid
Contacteer:

vr 03-07-2015 11:01

max09 schreef:
@ franskem: Hoe is het nu? Beter al?
Gebied rondom achilles is stijf. Dagelijks rekken en wat extra oefeningen.
Lopen misschien van het weekend weer eens voorzichtig. Fietsen is geen probleem
Plaats reactie