Welk pijntje heb jij?

Blessures, revalidatie, voorkomen van blessures, alternatieve programma's en andere fysieke aangelegenheden
max09
Lid
Lid
Contacteer:

do 27-08-2015 16:43

@ achterhoekrunner: hoe gaat het nou bij jou? Beter al? Hoop het!

@ koen: sterkte! Altijd lastig in te schatten wat het is :-(
http://www.runpower.nl

Wie zijn bestemming kent, vindt de weg - Lao Tse
Koen87
Lid
Lid

do 27-08-2015 17:41

Dankje Max. Ondertussen is de pijn rondom de knie al zowat weg. Neemt niet weg dat ik hardlopen ga vermijden voordat ik bij de fysiotherapeut ben geweest.
max09
Lid
Lid
Contacteer:

do 27-08-2015 19:42

Koen87 schreef:Dankje Max. Ondertussen is de pijn rondom de knie al zowat weg. Neemt niet weg dat ik hardlopen ga vermijden voordat ik bij de fysiotherapeut ben geweest.
Hoop dat hij of zij goed advies kan geven. Het is soms zo moeilijk om te bepalen of het nou echt iets is dat je voelt of gewoon 'een pijntje' als je snapt wat ik bedoel. Maar goed dat de pijn alweer (bijna) weg is. Dat is hoopgevend!

achterhoekrunner
Lid
Lid
Contacteer:

vr 28-08-2015 21:30

max09 schreef:@ achterhoekrunner: hoe gaat het nou bij jou? Beter al? Hoop het
Bedankt voor het vragen! Het gaat de goede kant op in ieder geval, dat is een goed teken. Als ik rustig loop en op geleide van pijn kan ik al weer een aardig eind lopen zonder noemenswaardige last. Rustig verder uitbouwen.. Bij tempootjes en heuvels voel ik het nog wel, die vermijd ik dus of ik doe ze zo gelijkmatig mogelijk. De volgende trail is pas over een maand en ik hoef niet in bloedvorm te zijn. Fit genoeg is prima...
Kijk ook eens op mijn trailrunning-blog:
http://www.trailrunning-on.nl
max09
Lid
Lid
Contacteer:

vr 28-08-2015 21:50

achterhoekrunner schreef:
max09 schreef:@ achterhoekrunner: hoe gaat het nou bij jou? Beter al? Hoop het
Bedankt voor het vragen! Het gaat de goede kant op in ieder geval, dat is een goed teken. Als ik rustig loop en op geleide van pijn kan ik al weer een aardig eind lopen zonder noemenswaardige last. Rustig verder uitbouwen.. Bij tempootjes en heuvels voel ik het nog wel, die vermijd ik dus of ik doe ze zo gelijkmatig mogelijk. De volgende trail is pas over een maand en ik hoef niet in bloedvorm te zijn. Fit genoeg is prima...
Fijn dat het beter gaat! Duim voor de trail!

Koen87
Lid
Lid

wo 02-09-2015 13:02

max09 schreef:
Koen87 schreef:Dankje Max. Ondertussen is de pijn rondom de knie al zowat weg. Neemt niet weg dat ik hardlopen ga vermijden voordat ik bij de fysiotherapeut ben geweest.
Hoop dat hij of zij goed advies kan geven. Het is soms zo moeilijk om te bepalen of het nou echt iets is dat je voelt of gewoon 'een pijntje' als je snapt wat ik bedoel. Maar goed dat de pijn alweer (bijna) weg is. Dat is hoopgevend!
Het heeft waarschijnlijk te maken met de ontspannenheid en kracht van mijn bovenbenen. Ik heb nu een aantal oefeningen meegekregen die dit moeten verhelpen. Tevens voelde hij niks raars aan mijn knie, dus dat zou voldoende moeten zijn. Sterker nog, de kans is groot dat ik over 6 weken kan starten met de halve van amsterdam.
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

vr 18-09-2015 19:17

evelyne schreef:Een week niet gelopen, want de heup wil maar niet beter worden. Ik had er alleen last van met hardlopen. Maandag wel bootcamp gedaan, dan moet je af en toe kleine stukjes rennen. De drie dagen daarna ook gewoon overdag een vervelend gevoel in de heup/bil
Vanavond fitness, en daarna was het vervelende gevoel gelukkig helemaal weg.
Totaal 4 weken niet gelopen, daarna weer een paar keer, dat ging eerst goed, maar gaandeweg sloop het er weer in. Vorige maandag een half uur gerend, dat ging al echt niet lekker meer, en de dag erna heel veel last gehad. Dat wil ik echt niet meer, dus voorlopig geen hardlopen voor mij. Wel bootcamp, waar ook een beetje gerend wordt . Ook de dag daarna wat last, maar minder erg.
Wel zit de pijn nu weer in de bil en minder in de heup. Dat is fijn, want ik was bang voor heupslijtage, maar nu is mij toch vrij duidelijk dat het de aanhechting van de hamstrings is. Dat merk ik ook als ik de dag erna gewoon loop, als ik een pas naar voren doe, voelt het heel "beperkt" in de bil.
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

zo 27-09-2015 9:21

Op vakantie mijn quadriceps gescheurd toen ik soort van uitgleed tijdens geocache. Iemand ervaring?
Er zit een heel klein deukje in mijn dij , een lichte zwelling boven mijn knie, lopen is pijnlijk, liggen en zitten niet.
max09
Lid
Lid
Contacteer:

wo 30-09-2015 8:56

@ evelyne: wat een ellende :-( Heeft de dokter niets gezegd over herstel? Sterkte

leksruns
Lid
Lid

wo 30-09-2015 12:19

Ik heb mijn quadriceps ook gescheurd bij voetballen dag ervoor had ik een erg lange mountainbiketocht.

Lopen ging btje moeizaam, hardlopen en sprintje trekken helemaal niet, fietsen ging prima. Geen dokter gezien, blijven fietsen, is vanzelf overgewaaid na een 3-max4weken geen gekkigheid herinner ik mij. Daarna kon ik weer hardlopen.

Is nu al zeker 4-5maanden terug, maar een 6 weken geleden viel mij pas op dat ik daar dus een aardige deuk aan heb overgehouden... houd niet van deuken in mijn spiertjes :(
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

wo 30-09-2015 13:33

max09 schreef:@ evelyne: wat een ellende :-( Heeft de dokter niets gezegd over herstel? Sterkte
Ik ben pas gisteren teruggekomen van vakantie, en heb geen arts gezien, vond het niet nodig.
De eerste avond ging lopen erg lastig, pijnlijk ook, ik kon het niet lang volhouden, nog nooit zo blij geweest dat we eindelijk een restaurantje hadden gevonden. Het bleek nl. dat het de avond voor de Loch Ness Marathon was ( we waren in Inverness), en bijna alle restaurants zaten vol.
De dag erna ging het al iets beter, en de dag daarna kon men aan mijn lopen al niets meer zien, hoewel nog zeer goed voelbaar.
Momenteel, de 5e dag, voelt het alsof er een grote blauwe plek op mijn dijbeen zit, een heel klein deukje en geen zwelling meer. Bij elke stap is mijn dijbeen zeer gevoelig.
Ik heb voor morgen een afspraak met de fysio om te horen wat ik wel en niet moet en mag doen.
Als het zo door blijft gaan , denk ik dat ik binnen 2 weken weer volledig aan het sporten ben. Voorlopig alleen het bovenlichaam maar. Ik zal volgens mij wel kunnen fietsen.
max09
Lid
Lid
Contacteer:

wo 30-09-2015 16:19

@ evelyne: een scheurtje gaat op zich niet echt makkelijk. Hoop dat het snel weg is. Heb je het leuk gehad in Schotland? Heb je nog wel lekker kunnen lopen?

evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

wo 30-09-2015 17:59

max09 schreef:@ evelyne: een scheurtje gaat op zich niet echt makkelijk. Hoop dat het snel weg is. Heb je het leuk gehad in Schotland? Heb je nog wel lekker kunnen lopen?
Afwachten maar.

Ja we hebben een leuke week gehad in Schotland. We waren in Edinburgh, waar onze dochter woont, in Oban waar we ook overgestoken zijn naar Mull, en Inverness. We hebben niet veel gelopen, het gezelschap waar ik mee was, is niet zo sportief. Maar wel veel genoten van mooie uitzichten tijdens de autorit, een paar leuke activiteiten gedaan, een beetje gewandeld en veel rondgelopen door dorpjes.
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

do 01-10-2015 10:37

Sportfysio zegt: inderdaad klein scheurtje. Hij heeft het getaped, en ik mag al meteen diverse oefeningen doen, thuis en op de fitness. Over een week mag ik gaan rekken en over 3 weken zou ik weer gewoon moeten kunnen sporten.
MasterRunner
Lid
Lid

vr 02-10-2015 19:29

Stijve rug al een paar weken; eind vd dag even langs de sportmasseuse geweest.. de rug voelt is al een stuk beter, nu kijken of deze lijn doorzet.
In Utrecht er amper last van gehad op die snelle 10k, ook niet na die tijd. Zat niet in mijn onderrug of in de buurt van het SI gewricht.
Plaats reactie