Welk pijntje heb jij?

Blessures, revalidatie, voorkomen van blessures, alternatieve programma's en andere fysieke aangelegenheden
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

ma 12-10-2015 8:32

evelyne schreef:Sportfysio zegt: inderdaad klein scheurtje. Hij heeft het getaped, en ik mag al meteen diverse oefeningen doen, thuis en op de fitness. Over een week mag ik gaan rekken en over 3 weken zou ik weer gewoon moeten kunnen sporten.
Het ging steeds beter, vorige maandag meegedaan met club power; krachttraining op muziek. Alles meegedaan behalve de lunges, en de squats iets minder diep dan normaal. Ging allemaal goed tot de plank met een been hoog, toen schoot de kramp in mijn quadriceps ergens, en dat deed behoorlijk zeer.
Of het daardoor kwam of door iets anders; daarna voelde het anders, de gevoeligheid lag iets lager en boven de knie is een kleine verdikking, nog steeds. Wel voel ik met lopen helemaal niets meer.
Ik had ook te veel gerekt, de fysio van de fitness vertelde me donderdag desgevraagd, dat ik dit helemaal niet moet doen, wel mag ik op de trilplaat voor massage.
Gisteren 70 km. gefietst, dit keer met een zwaarder verzet en meer power dan vorige week zondag, en dat ging ook goed.
Het enige waar ik me nu nog zorgen om maak is de verdikking boven de knie, die is ook wat gevoelig.
Maar hardlopen zit er nog even niet in.[/img]
max09
Lid
Lid
Contacteer:

ma 12-10-2015 9:17

@ evelyne: het blijft dus een beetje tobben. Hoop dat het snel weg is!
http://www.runpower.nl

Wie zijn bestemming kent, vindt de weg - Lao Tse
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

za 17-10-2015 19:56

Het is alweer een maand geleden dat ik gelopen heb. Eerst had ik steeds last van de hamstrings-aanhechting in de bil, daarna dat scheurtje in de quadriceps.
Vanavond weer voor het eerst wat gedribbeld; 5x5 minuten, 1 minuut wandelen tussendoor, totaal 4 km. in bijna 30 minuten.
Ik begon in normaal duurlooptempo maar voelde hierbij toch meteen iets in de rechterdij, dus tempo omlaag naar joggen en daarbij voelde ik niets. Dat ging lekker, maar helaas wel meteen weer last van de linkerbil.
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

ma 19-10-2015 13:00

Vandaag weer gelopen, nu 5 x 6 minuten met 1 minuut pauze. Inmiddels ben ik ook weer begonnen met tennisbalmassage in de bil. Als ik dat doe, voel ik een spier "verschuiven". Daarna voelde het wat beter . Ook het lopen vandaag ging veel beter vwb de bil. De dij voelde nog steeds goed als ik maar langzaam genoeg loop.
Nog even de fysio gebeld, omdat ik een beetje ongerust was geworden. Op de fitness, waar ik gisteren was, zei de instructrice dat zij dacht dat misschien wel de hele spier afgescheurd was. Dit naar aanleiding van een verdikking die boven de knie zit. Volgens haar zou het heel goed kunnen dat daar de spier zich opgerold had. Volgens haar zou dat nooit meer aan kunnen groeien en moesten de andere spieren het overnemen. Thuisgekomen meteen op internet zoeken, daarna was ik zelf van mening dat dit vast niet zo zou zijn omdat dan algeheel krachtsverlies had moeten optreden, en dat was niet zo geweest. De fysio die ik belde bevestigde mijn vermoedens, volgens hem was het gewoon een scheurtje van een gedeelte van de spier. Hij opperde ook nog dat ik , als ik het heel zeker wilde weten, ik nog wel bij een andere fysio een echo zou kunnen maken.
Maar ik denk dat ik gewoon nog wat geduld moet hebben, het is nog geen maand geleden dat het gebeurde.
Run2U
Lid
Lid

di 20-10-2015 22:26

Evelyne,

Ik lees veel en zo ook jouw bijdragen aangaande je blessure. Ik heb vanuit mijn vakgebied wat kennis aangaande sportblessures en jouw aanpak en verhalen komen wat verontrustend op mij over. Te snel willen en beïnvloeding door diverse disciplines.

Geloof me als ik zeg dat het niet goed omgaan met dergelijke blessures, grote gevolgen kan hebben.

Mijn advies is om een (sport)arts te raadplegen en jezelf goed te laten onderzoeken en adviseren ( echo). Pas als je een 100 % zekere diagnose hebt, kun je verder.

Ik wens je heel veel sterkte want ik weet als geen ander hoe lastig het is om niet je passie te kunnen uitoefenen.
Runnerd
Lid
Lid

wo 21-10-2015 10:44

Ik heb last van mijn linker 'bovenbeenspier'.
Omdat dit wat vaag is: als ik een stap zet (bij het rennen), bij het neerkomen voel ik vanaf mijn heup soms een pijn naar beneden schieten (richting knie). Ik kan lastig versnellen met het bovenbeen, moet dan (als ik wil versnellen) dit uit mijn onderbenen halen (dus 'uit de afzet', zeg maar).

Ik heb me vorige week slechts 1 x 'verstapt*' (in de Ardennen, niet gerend ivm schoolreis, wel veel gelopen/gewandeld) maar gister met de loopgroep kwam het weer terug.

Verstappen: als ik een stap maak (met links) heb ik soms dat een bovenbeen spier het lijkt te begeven, en zak ik door dat been heen. Vorige week dus slechts 1 x, weken daarvoor wat vaker. Die weken daarvoor meer gerend.

Ben ik mezelf aan het overtrainen 8O? Is het de 'sartorius'? Wat zou ik hier aan kunnen doen (behalve binnenkort naar de fysio)?

Ik ben begonnen aan uitzoeken wat/waar en hoe ik er af kan komen, dus alle hulp is welkom! :)
zandloper
Lid
Lid

wo 21-10-2015 13:11

@evelyne Je zou ook met een golfbal kunnen werken. Omdat het kleiner is, kun je gevoelige plekken net iets beter bereiken.
Beterschap in ieder geval!
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

wo 21-10-2015 17:51

zandloper schreef:@evelyne Je zou ook met een golfbal kunnen werken. Omdat het kleiner is, kun je gevoelige plekken net iets beter bereiken.
Beterschap in ieder geval!
Dank je, maar een tennisbal voldoet prima.
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

wo 21-10-2015 18:00

Run2U schreef:Evelyne,

Ik lees veel en zo ook jouw bijdragen aangaande je blessure. Ik heb vanuit mijn vakgebied wat kennis aangaande sportblessures en jouw aanpak en verhalen komen wat verontrustend op mij over. Te snel willen en beïnvloeding door diverse disciplines.

Geloof me als ik zeg dat het niet goed omgaan met dergelijke blessures, grote gevolgen kan hebben.

Mijn advies is om een (sport)arts te raadplegen en jezelf goed te laten onderzoeken en adviseren ( echo). Pas als je een 100 % zekere diagnose hebt, kun je verder.

Ik wens je heel veel sterkte want ik weet als geen ander hoe lastig het is om niet je passie te kunnen uitoefenen.
Dank je wel voor je advies.
Te snel willen; vind ik zelf niet, maar misschien ook weer wel. Wat ik doe op sportgebied, doe ik alleen als het pijnvrij kan, en ook geen last van heb de dag erna.
Op de fitness doe ik de krachtoefeningen voor bovenbeen op een heel licht gewicht, precies wat de fysio mij aangeraden had.
De bootcamplessen heb ik voorlopig geschrapt.
De groepslessen power doe ik wel, maar de squats niet diep, en geen lunges. De rest is meer voor het bovenlichaam, dus dat kan.
Fietsen mag van de fysio, maar geen zwaar verzet. Doe ik dus ook niet, ik fiets wel maar veel lichter dan normaal.
Thuis op de mat leef ik me uit met buikspieroefeningen , opdrukken en core. Dus geen springen en dat soort dingen.
Hardlopen heb ik nu 2 keer gedaan, heel langzaam onder de "pijn"grens ( het is geen pijn maar alleen een lichte druk). En met pauzes tussendoor.
Eerst wilde ik ook heel graag precies weten wat de oorzaak was van de lichte verdikking boven de knie, maar stel dat inderdaad de hele spier zou zijn afgescheurd; een operatie ga ik zeker niet doen, omdat ik voorlopig tevreden ben met wat ik kan.
Ik heb gelezen op internet dat, als je spier helemaal afscheurt, je krachtsverlies hebt, en dat had ik niet. Nadat het gebeurde kon ik gewoon verder wandelen alleen deed het toen pijn.
anderson
Lid
Lid

vr 20-11-2015 15:34

Een vervelende blessure een ontsteking bij m'n zaakje door een te strakke fietsbroek nu aan de antibiotica :(
Ukawuka
Lid
Lid

vr 20-11-2015 16:30

Shin splints. Oefening van de fysio meegekregen en mag even niet lopen. :(
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

vr 20-11-2015 18:29

anderson schreef:Een vervelende blessure een ontsteking bij m'n zaakje door een te strakke fietsbroek nu aan de antibiotica :(
ouch! hardlopen kan hopelijk wel?
10361820382159406440852219646

Lefty rulez!

GasGeben!
anderson
Lid
Lid

vr 20-11-2015 19:32

Ja gelukkig wel maar door de antibiotica niet zo snel.
Musicmaestro
Lid
Lid
Contacteer:

ma 25-01-2016 7:17

Zaterdagavond kreeg ik last van mn linkerschouder wat in de loop van de nacht erger werd: kon niet meer slapen, ijs op gedaan etc.

Toch maar 's morgens gebeld voor een afspraak bij de Huisartsenpost (HAP).
De arts zei dat ik een ontsteking zou hebben en wel enkele dagen last. Diclofenac voorgeschreven gekregen voor pijnbestrijding en ontstekingremmend.

(ik dacht daar gaat mn training en voorbereiding voor HM Cadzand over 2 weken en hoe moet dat dan met werken etc.?)

Maar afijn, het was 10 uur 's ochtends. Eerst naar kerk en bidden voor genezing! (kennelijk moesten er eerst andere dingen gebeuren want ik was niet geheel pijnvrij na de dienst maar het was wel al minder).
In overleg met mn vrouw toch maar die Diclofenac opgehaald, maar ik wilde niet slikken :) .

Omdat ik ervaarde weinig last te hebben eerst 11 km gaan hardlopen, daarna eten en toch maar 1 pil Diclofenac.

's Avonds / Nachts nog een beetje stijfjes aan de schouder maar gelukkig goed geslapen en NU nagenoeg geen last meer.

Eenieder zou zijn eigen bedenking en beleving hebben, ik geloof in genezing als je erom vraagt. Er is kracht in de Naam van Jezus!
Weer strak aan de bak :D

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

zo 21-08-2016 11:18

Juist geen pijntjes en dat is wel het vermelden waard. Nu eindelijk eens een vol jaar zonder blessures. Heerlijk natuurlijk mede daardoor ook eindelijk eens lekker progressie kunnen boeken. De grap is dat ik juist meer ben gaan lopen het afgelopen jaar. Ik vermoed dat de opbouw van spieren door meer en langer trainen mij heel erg veel heeft gebracht.

3.200 kilometer sinds precies een jaar geleden. Ik ben er hartstikke blij mee.
Plaats reactie