Welk pijntje heb jij?

Blessures, revalidatie, voorkomen van blessures, alternatieve programma's en andere fysieke aangelegenheden
brenda

di 06-03-2007 21:46

Nou Annemarie, da's niet zo mooi meid.
Als het blijft zou je misschien fysiotherapie kunnen overwegen. Daar kun je tegenwoordig zonder verwijzing naar toe.
Hens
Benefactor
Benefactor

wo 07-03-2007 1:07

Het zou me niks verwonderen als die je een paar leuke (rug)oefeningen voorschrijft. Zo niet, dan heb je echt een probleem. :?
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

wo 07-03-2007 9:15

Ik zou even naar de huisarts gaan. Een rugpijn die doorstraalt naar het been, klinkt naar een hernia. Niet dat ik een expert ben, maar ik heb wel vaker deze 2 zaken samen horen noemen.
brenda

wo 07-03-2007 10:01

evelyne schreef:Ik zou even naar de huisarts gaan. Een rugpijn die doorstraalt naar het been, klinkt naar een hernia. Niet dat ik een expert ben, maar ik heb wel vaker deze 2 zaken samen horen noemen.
Heb ik ook al aan gedacht inderdaad, maar het zou ook een ordinaire lumbago kunnen zijn en dus Annemarie: als de klachten aanhouden, hup 1,2,3 naar je huisarts!
Annemarie
Lid
Lid
Contacteer:

wo 07-03-2007 10:49

Brenda schreef:
evelyne schreef:Ik zou even naar de huisarts gaan. Een rugpijn die doorstraalt naar het been, klinkt naar een hernia. Niet dat ik een expert ben, maar ik heb wel vaker deze 2 zaken samen horen noemen.
Heb ik ook al aan gedacht inderdaad, maar het zou ook een ordinaire lumbago kunnen zijn en dus Annemarie: als de klachten aanhouden, hup 1,2,3 naar je huisarts!
Dames even ter geruststelling..........het is geen hernia!!! Maar ja dat is de diagnose die ikzelf gesteld heb en meestal zit ik er niet ver naast. Bepaalde oefeningen kan ik wel doen en die sluiten juist een hernia uit.

Ben gisteren even langs een collega gelopen, tevens sportmasseur, en die heeft het idee, zover gevoeld kan worden over spijkerbroek heen, dat het de aanhechting van de achterste bovenbeenspier is. De aanhechtingspezen daarvan bevinden zich in de bil. Inmiddels driemaal goed gemasseerd en het gaat iets beter. Mocht het volgende week nog zo zijn, dan ga ik, denk ik, maar naar de huisarts.
Geloof niet alles wat je denkt
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

za 10-03-2007 11:19

Ik hoop dat mijn pijntje hier op de goede plaats staat, dus bij pijntjes en niet bij blessures.
Onder de knie, een beetje naar binnen is een plek, die beurs aanvoelt als ik er over wrijf. Als ik gewoon wandel voel ik het wel, maar tijdens hardlopen heb ik er nauwelijks last van.
's Nachts voel ik 1 of 2 keer even een soort ontstekingspijn hier, maar dat trekt meteen weg.
Ik vermoed dat het een aanhechting is van een of andere onderbeenspier, maar heb hier nog nooit iemand over horen klagen, dus zou het een echte beginnende blessure zijn, of gewoon iets dat vanzelf over gaat?
Hens
Benefactor
Benefactor

zo 11-03-2007 1:14

Mijn pijntje lijkt een stadium verder te willen, hoewel ie geheel onberekenbaar is. Vorige week vrijdag training afgebroken en zondag thuis gebleven. Maandag 27 km ohne probleme mee gelopen, ook woensdag alles OK. Vrijdag ging het weer fout, nog een afgebroken training. Morgen dus maar weer thuisblijven en dan maandag naar de fysio. Hopen dat ie nog een gaatje heeft. :)
brenda

zo 11-03-2007 22:59

evelyne schreef:zou het een echte beginnende blessure zijn, of gewoon iets dat vanzelf over gaat?
Jeetje meid, dat is wel moeilijk te beoordelen. Misschien eventjes rustig aan en kijken hoe het zich ontwikkelt?
dijkloper
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

ma 12-03-2007 20:00

Vanmorgen besloten een dagje vrij te nemen. Plan: in de tuin werken, een beetje lummelen in de zon, en natuurlijk wat hardlopen.
In de tuin begon ik met het verwijderen van de ligusterhaag die de scheiding vormt met de straat. Dat ging aanmerkelijk makkelijker dan ik gedacht had, en ik stond tevreden naar het resultaat te kijken.
Toen zag ik dat ik aan de rechterkant nog een struikje vergeten was. Ai, die zat steviger vast dan ik dacht, maar kom, een beetje heen en weer wrikken, een laatste ruk, en hij was los. Maar tegelijkeritijd: AU, een scheut in mijn onderrug. Het was alsof de haag wraak had genomen. :(
Ik heb de hele dag een pijnlijk gevoel onder in mijn rug gehouden, dus niet meer verder kunen gaan met het plaatsen van het nieuwe hekje, en ook niet meer hardgelopen. :(
Nou heb ik al een lange historie van rugklachten achter me, (het ging eigenlijk de laatste jaren erg goed,) en ik weet dat het binnen een week of zo wel weer zo goed is dat ik weer kan lopen, maar ik baalde er toch wel erg van.
Toch wel genoten van het heerlijke weer. :)

Peter
BV sinds september 2006. DN2ASR1
rob112
Lid
Lid
Contacteer:

ma 12-03-2007 20:25

Sinds nov' 06 last aan mn knie, men vermoede dat het en jumpersknee moest zijn en zo ben ik eerst ook behandeld door fysio. De pijn ging niet weg maar kwam sneller. Second opinion gedaan in het UMCG sportgeneeskunde. Deze verwees me door voor een echo. Uitslag van de echo is dat het geen jumpersknee is maar een slijmbeursontsteking. Nu is het een kwestie van een week diclofenac slikken om de ontsteking te doen ophouden en dan weer rustig aan opbouwen. Ik hoop dat het goed komt nu, want het half uurtje lopen 3x in de week is toch echt te weinig.

Rob
iedere loper loopt zijn eigen loop
Eline
Lid
Lid
Contacteer:

ma 12-03-2007 23:00

evelyne schreef:Ik hoop dat mijn pijntje hier op de goede plaats staat, dus bij pijntjes en niet bij blessures.
Onder de knie, een beetje naar binnen is een plek, die beurs aanvoelt als ik er over wrijf. Als ik gewoon wandel voel ik het wel, maar tijdens hardlopen heb ik er nauwelijks last van.
's Nachts voel ik 1 of 2 keer even een soort ontstekingspijn hier, maar dat trekt meteen weg.
Ik vermoed dat het een aanhechting is van een of andere onderbeenspier, maar heb hier nog nooit iemand over horen klagen, dus zou het een echte beginnende blessure zijn, of gewoon iets dat vanzelf over gaat?

Misschien is dat de 'ganzevoet' (pes anserinus), daar heb ik ook last van gehad. maar ik voelde het constant tijdens het lopen en daarna niet meer. Het is een aanhechting van meedere pezen die daar bij elkaar komen. Ik heb daar nu niet meer zo'n last van, ik heb anti-pronatieschoenen + inlegzooltjes (ik heb wel meer last van mijn knie, af en toe).
Hens
Benefactor
Benefactor

di 13-03-2007 1:26

rob112 schreef:.....dat het geen jumpersknee is maar een slijmbeursontsteking. Nu is het een kwestie van een week diclofenac slikken om de ontsteking te doen ophouden....
Pas goed op! Slijmbeursontstekingen zijn vaak symptoom van iets anders.
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

di 13-03-2007 8:54

Eline schreef:
evelyne schreef:Ik hoop dat mijn pijntje hier op de goede plaats staat, dus bij pijntjes en niet bij blessures.

Misschien is dat de 'ganzevoet' (pes anserinus), daar heb ik ook last van gehad. maar ik voelde het constant tijdens het lopen en daarna niet meer. Het is een aanhechting van meedere pezen die daar bij elkaar komen. Ik heb daar nu niet meer zo'n last van, ik heb anti-pronatieschoenen + inlegzooltjes (ik heb wel meer last van mijn knie, af en toe).
Dank je Eline.
Maar ik heb er juist tijdens het lopen nauwelijks last van. Ik voel het soms een beetje als een blauwe plek, maar verder niet.
Juist 's nachts doet het af en toe even pijn. En verder de dag erna een beetje tijdens het gewoon lopen, maar niet erg.
Ik was alleen bang dat het iets zou kunnen worden. Gisteren geen last van gehad, vandaag en vannacht weer een klein beetje.
Overigens voelde ik het eergisternacht even juist aan de andere knie Heel vreemd allemaal.
Joxer
Lid
Lid
Contacteer:

di 13-03-2007 8:59

Tja, ik hoop maar dat ook mijn pijntje hier hoort en niet bij de blessures...
Sinds een kleine maand tijdens duurlopen van > 30 min. last van een verkramping onder mijn rechtervoet aan de binnenkant. Het begint onder de bal van mijn dikke teen en trekt dan langszaam door tot de hak. De ene keer kan ik doorlopen en eindig ik na een uurtje met een licht 'doof' gevoel in mijn dikke teen. De andere keer schiet het door in een kramp en moet ik echt stoppen. Dan helpt eruit masseren ook niet meer en is het direct einde training en daarna nog een dag moelijk lopen.

Deze week maar eens nieuwe schoenen kopen en eens kijken of het dan beter gaat, want gevoelsmatig ligt daar het probleem.

Grtz Joxer!
Eline
Lid
Lid
Contacteer:

di 13-03-2007 10:12

evelyne schreef:
Dank je Eline.
Maar ik heb er juist tijdens het lopen nauwelijks last van. Ik voel het soms een beetje als een blauwe plek, maar verder niet.
Juist 's nachts doet het af en toe even pijn. En verder de dag erna een beetje tijdens het gewoon lopen, maar niet erg.
Ik was alleen bang dat het iets zou kunnen worden. Gisteren geen last van gehad, vandaag en vannacht weer een klein beetje.
Overigens voelde ik het eergisternacht even juist aan de andere knie Heel vreemd allemaal.
ja dit klinkt niet zoals ik het beleefd heb.
hopelijk heb je er niet te veel last van....
Plaats reactie