Welk pijntje heb jij?

Blessures, revalidatie, voorkomen van blessures, alternatieve programma's en andere fysieke aangelegenheden
Hens
Benefactor
Benefactor

vr 16-03-2007 17:00

M'n pijntje blijkt toch echt een opkomende blessure te zijn (geweest). Ik heb kennelijk op tijd gas terug genomen zodat deze tendinitis van de peroneus (...) niet écht de kans heeft gekregen. Het aantal te lopen kilometers voor Rotterdam zal dus wel wat minder zijn dan eerst gepland, maar toch wel weer voldoende om het e.e.a. met vertrouwen tegemoet te kunnen zien.
Vermoedelijk is een hik-stap-sprong-training door de modder en de regen van (inmiddels) een kleine 3 weken geleden de spreekwoordelijke druppel geweest.
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

vr 16-03-2007 23:23

allerlei pijntjes, en zondag om 11.00 zijn ze weg...
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
Hens
Benefactor
Benefactor

vr 16-03-2007 23:36

Ik hoop het. Deze kwam wel 3 dagen nadat ik me had ingeschreven. Je zou er bijgelovig van worden. :|
Annemarie
Lid
Lid
Contacteer:

di 20-03-2007 20:17

[quote="Hens"]M'n pijntje blijkt toch echt een opkomende blessure te zijn (geweest). tendinitis van de peroneus (...) quote]
En hoe is het er nu mee???

Mijn pijntje blijft maar sudderen, het is niet mijn hamstring, maar volgens mij de aanhechting van pezen in mijn bil. Deze week neem ik rust en dan hoop ik dat het over is. :twisted:
Geloof niet alles wat je denkt
JosN
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 20-03-2007 20:37

Hens schreef: Het aantal te lopen kilometers voor Rotterdam zal dus wel wat minder zijn dan eerst gepland, maar toch wel weer voldoende om het e.e.a. met vertrouwen tegemoet te kunnen zien.
Volgens mij had je ook al aardig wat kilometers in de benen Hens! Dat vertrouwen is dus wel terecht :) Maar dit zijn wel pijntjes die je niet wilt hebben nu. Succes met de laatste paar weekjes voorbereiding en zie je in Rotterdam.

groet,
Jos
Marathon:
At 18 miles you wonder why you do this.
At 26.2 it all becomes perfectly clear.
brenda

di 20-03-2007 23:53

Annemarie schreef: Mijn pijntje blijft maar sudderen, het is niet mijn hamstring, maar volgens mij de aanhechting van pezen in mijn bil. Deze week neem ik rust en dan hoop ik dat het over is. :twisted:
En als het over weer rustig beginnen, Annemarie. En als het na die week rust nog niet over is dan hup naar de..............
Hens
Benefactor
Benefactor

do 22-03-2007 0:17

Mijn pijntje blijf zachtjes zeuren, wil niet echt weg. Fysio vindt dat mijn kuiten ze zwak zijn, daar is natuurlijk wel wat tegen te doen. Voorlopig dus maar even elke dag, misschien wel 2x daags.
Verder denk ik zelf dat het ook met m'n schoenen te maken heeft. Ik loop nu voor het eerst in bijna 4 jaar continue op dezelfde schoenen; 3 maanden nu. Voor die tijd wisselde ik tussen 2 paar verschillende types. Ik ga morgen dus eens kijken of er niet toch ergens een leuke licht corrigerende schoen te koop is. Variatie in training is een must, variatie in schoeisel is misschien wel net zo hard nodig.
Gera
Lid
Lid

vr 23-03-2007 13:41

Mijn pijntje blijkt de peroneus te zijn: kuitbeenspier, en dan vooral boven de enkel. Vanmorgen gemasseerd, dat hielp goed. Nu afwachten... en rustig lopen!
Annemarie
Lid
Lid
Contacteer:

wo 28-03-2007 20:47

Brenda schreef:
Annemarie schreef: Mijn pijntje blijft maar sudderen, volgens mij de aanhechting van pezen in mijn bil. Deze week neem ik rust en dan hoop ik dat het over is. :twisted:
En als het over weer rustig beginnen, Annemarie. En als het na die week rust nog niet over is dan hup naar de..............
Vandaag mee gedaan met de 12 km. bij de ambtenarenveldloop, wat een ramp de laatste 3 kilometers. Tijd praat ik maar niet over :oops: Op het laatst kon ik haast niet meer lopen van de pijn in mijn bil. Na afloop kon je je laten masseren en degene die mij masseerde vertelde dat het de bilspier is. Morgen de huisarts bellen voor een verwijzing naar de fysiotherapeut, dit pijntje gaat me te lang duren. Daarnaast is het pijntje pijn aan het worden......
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

do 29-03-2007 6:59

klinkt niet goed, annemarie!

hopelijk weet de fysio er raad mee :!:
10361820382159406440852219646

Lefty rulez!

GasGeben!
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

do 29-03-2007 7:10

evelyne schreef:Ik hoop dat mijn pijntje hier op de goede plaats staat, dus bij pijntjes en niet bij blessures.
Onder de knie, een beetje naar binnen is een plek, die beurs aanvoelt als ik er over wrijf. Als ik gewoon wandel voel ik het wel, maar tijdens hardlopen heb ik er nauwelijks last van.
's Nachts voel ik 1 of 2 keer even een soort ontstekingspijn hier, maar dat trekt meteen weg.
Ik vermoed dat het een aanhechting is van een of andere onderbeenspier, maar heb hier nog nooit iemand over horen klagen, dus zou het een echte beginnende blessure zijn, of gewoon iets dat vanzelf over gaat?
Geen last meer van sinds toch al een hele tijd, dus het was idd een pijntje en geen blessure.
pcmaal
Lid
Lid
Contacteer:

do 29-03-2007 8:05

Annemarie schreef:
Brenda schreef:
Annemarie schreef: Mijn pijntje blijft maar sudderen, volgens mij de aanhechting van pezen in mijn bil. Deze week neem ik rust en dan hoop ik dat het over is. :twisted:
Vandaag mee gedaan met de 12 km. bij de ambtenarenveldloop, wat een ramp de laatste 3 kilometers. Tijd praat ik maar niet over :oops: Op het laatst kon ik haast niet meer lopen van de pijn in mijn bil. Na afloop kon je je laten masseren en degene die mij masseerde vertelde dat het de bilspier is. Morgen de huisarts bellen voor een verwijzing naar de fysiotherapeut, dit pijntje gaat me te lang duren. Daarnaast is het pijntje pijn aan het worden......
Klinkt me heel erg bekend in de oren: ik ben met soortgelijke klachten door mijn huisarts naar de sportarts verwezen. De diagnose van de SMA was een scheurtje in de bilspier die daardoor wat dikker op die plaats was en daardoor tegen een zenuw aandrukte = de verklaring van de PIJN :evil: die had. Oorzaak van het ontstaan van de blessure is dat ik stramme en iets te korte hamstrings heb, bij (te) zware belasting ontstaat de kans dat er iets gaat scheuren en dit kan - is mij verteld - of in de hamstring of in de bilspier gebeuren. Ik heb oefeningen gekregen om de bilspier en de hamstring weer op voldoende lengte te krijgen, mocht blijven trainen maar mag daar geen pijn bij voelen: pijn is tandje lager. Op dit moment gaat het langzaam beter en heb de hoop dat het over een paar maanden volledig verleden tijd is.

suc6 met je herstel

Maarten
Annemarie
Lid
Lid
Contacteer:

do 29-03-2007 10:18

Vanmiddag naar de fysio en daarna naar de huisarts. Ik wacht dus (gespannen) af wat het precies is!!
Zondag de lady's run in Hilversum kan ik, denk ik, op mijn buik schrijven :evil:
brenda

do 29-03-2007 11:34

Nou meid, ik zal voor je duimen hoor!
Hens
Benefactor
Benefactor

do 29-03-2007 23:38

Vanmiddag is nu wel geweest denk ik, dus wel benieuwd wat die fysio ervan vond.

Ondertussen van mijn peroneus-dingus niet zó veel last gehad. Hij voelt wel warm aan (voor mezelf dus) van buiten is er niets te zien of te voelen. Tijdens de Venloop niets van gemerkt, maar dat kan ook vanwege het ernstig opspelen van de kuit aan dezelfde kant zijn.
Oefeningen van de fysio doe ik nu een week, maar wel met een onderbreking van 2 dagen vanwege de Venloop. Nog geen effect merkbaar. :?
Plaats reactie