altijd weer blessures

Blessures, revalidatie, voorkomen van blessures, alternatieve programma's en andere fysieke aangelegenheden
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

za 30-01-2010 17:26

Gaat het weer een tijdje lekker dan is daar altijd weer een blessure. Ik schreef in een ander topic al dat ik de training van vandaag heb moeten skippen. Het probleem is donderdag ontstaan, of in elk geval dat ik het voor het eerst merkte tijdens een zeer rustig herstelloopje. Na ongeveer 30 min (van de 45) voelde ik wat pijn opkomen net boven de knieholte aan de linkerkant van mijn rechterbeen.

De pijn had een fluctuerend karakter met 2 of 3 keer een stekende pijn. Ik moest uitdribbelen, want het was te koud (en het regende) om te gaan wandelen.

Vrijdag rust gehouden en vandaag dus ook. Ik merk nog steeds pijn bij bepaalde bewegingen. Soms stekend. Niet goed dus en ik vrees dat ik er niet met 2 dagen vanaf ben. Dus aankomend probleem, want dit zijn sleutelweken. Ook Schoorl komt op de tocht te staan op deze manier.

Het lijkt mij een pees te zijn. Of aanhechting. Ik weet het niet.

Paul
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

FaceBook: https://www.facebook.com/euclides314
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

za 30-01-2010 18:03

Vertel mij wat, Paul, hier is het ook altijd hetzelfde. De een blessure is weg en de andere staat te wachten.
Enfin, we doen en laten wat we kunnen.
Wat betreft jouw pijn; het zou mss de aanhechting van de hamstrings kunnen zijn?
Probeer verstandig te zijn en even niet te gaan hardlopen, nu kun je misschien nog wat redderen.
fresan
Lid
Lid
Contacteer:

di 02-02-2010 18:49

Ja herkenbaar!!!
Ook ik ben alweer drie weken niet aan het lopen. Shinsplint. Met alle moeite zit ik op de bank uit te dijen. Wat doen we toch verkeerd, vraag ik me wel eens af. En vooral wat maakt lopen zo lekker dat we er toch elke keer weer aan toe geven, wetende dat er weer een dag gaat komen dat het pijn doet. Rare types zijn we toch.
Andreadlock
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 08-02-2010 20:30

same here. linkerkant linker knieholte, die pees (?) die daar aan de knie vast zit zeurt na 10km en daarna soms steken en klaar is de training weer. :x
Woensdag naar de arts/fysio en Schoorl heb maar vast laten varen. :cry:
Rotterdam is nog niet uitgegumd. :?

Hoe vergaat het je inmiddels, Paul?
Andre
DA6XE3H - de chip heb ik, nu nog champion.
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

ma 08-02-2010 20:33

Gelukkig heeft het niet doorgezet.......

Maar net in de week voor Schoorl lijkt het alsof ik verkouden ga worden. Ook een soort blessure zullen we maar zeggen

Paul
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

FaceBook: https://www.facebook.com/euclides314
pieter99
Lid
Lid

wo 10-02-2010 10:59

Succes hè? Ik ben zelf ook nogal blessuregevoelig.....
AdP
Lid
Lid
Contacteer:

wo 10-02-2010 17:41

Deze winter is het met alle gladheid en kou duidelijk een grotere uitdaging om blessures te vermijden omdat je niet alle belasting zelf in de hand hebt. Vooral de microcorrecties bij lopen op gladde ondergrond accumuleren in mijn ervaring nog wel eens tot echte klachten b.v. in stabilisatiespieren als hamstring en het liesgebied.
Toch maar blijven dromen van vorstvrije trainingen en jezelf gelukkig prijzen als je niet geveld wordt door de kou.
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

wo 10-02-2010 21:56

AdP schreef:als je niet geveld wordt door de kou.
Was je verkouden zondag? Ik zat een verslag te lezen van de Wedertcross op een weblog en dat begon er ongeveer mee dat hij (Frans P) een hoop bekende gezichten mistte waaronder dat van jou :wink:

Zodra de uitslagen beschikbaar waren natuurlijk even gecheckt, de rest van de familie had de eer hoog gehouden zag ik :D

PS: mijn blessues zijn momenteel lichte keelonsteking (eigen diagnose) en nog steeds een irriterende grote teen
Laatst gewijzigd door DRUM op wo 10-02-2010 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
Rupert
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 10-02-2010 22:08

Ik kom ook zon tekort. Altijd maar die winter. Het zou verboden moeten worden :lol: Het belemmert me toch wel niet helemaal voluit te kunnen gaan
want met de een of andere blessure ben je dan nog verder van huis.
Het kan mij niet schelen wat je doet,
het gaat mij er om wie je bent.
AdP
Lid
Lid
Contacteer:

do 11-02-2010 17:15

DRUM schreef:
AdP schreef:als je niet geveld wordt door de kou.
Was je verkouden zondag? Ik zat een verslag te lezen van de Wedertcross op een weblog en dat begon er ongeveer mee dat hij (Frans P) een hoop bekende gezichten mistte waaronder dat van jou :wink:
Ik had de week daarvoor last van hamstring/heup/onderrug en durfde met het prille herstel nog niet van de stijle miniheuveltjes af. Met pijn in het hart heb ik daarom getraind ipv 'onze eigen cross' te lopen. Nu hoop ik wel dat Schoorl doorgaat, want na al dat gepruts in de sneeuw wil ik wel eens gewoon hard lopen.
steepletje
Benefactor
Benefactor

di 16-03-2010 17:48

http://www.bloggen.be/kloddeloper/
Loosers find excuses, winners find a way!
kouketer
Mister Chat'n'Run 2006
Mister Chat'n'Run 2006
Contacteer:

di 16-03-2010 18:49

steepletje schreef:join the club!

Oei! Sterkte er (weer) mee Karine! Ook deze keer zul je niet opgeven, maar ik kan me voorstellen dat het niet meevalt!

Henk
PR-lijst
DW67H6G
"dij t haardst runt is t eerst achter de poest..."
alcudia
Lid
Lid

wo 17-03-2010 10:10

fresan schreef: Wat doen we toch verkeerd, vraag ik me wel eens af.
De techniek van het hardlopen???

Alcudia
steepletje
Benefactor
Benefactor

wo 17-03-2010 11:38

kouketer schreef:
steepletje schreef:join the club!

Oei! Sterkte er (weer) mee Karine! Ook deze keer zul je niet opgeven, maar ik kan me voorstellen dat het niet meevalt!

Henk
Bedankt Henk! Nee, 't is een hele opdoffer! Ook omdat ik nu weet wat me te wachten staat! Maar ik hoop op een betere techniek dan 6 jaar geleden.

grtjs
Karine
Loosers find excuses, winners find a way!
Rupert
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 17-03-2010 13:35

Hallo Karine,
Lopen is en blijft altijd jouw grote passie. Een Belgische titel op de 2000m steeple dat nemen ze je nooit af.
Je had/heb het ook echt verdiend.
Het noodlot mag toeslaan maar ze krijgen jou never nooit kapot. Daar heb jij teveel karakter voor.
Misschien kan je niet altijd winnen; je doorzettingsvermogen, je wilskracht gaat echter nooit verloren.
Ik ken je persoonlijk niet maar ben er toch van overtuigd dat je altijd zal "buffelen" om je doel te bereiken.
Operaties kunnen jou niet breken. Al zou jij je geen verre doelen meer durven te stellen; ze blijven aan de horizon
en vandaag of morgen komen ze toch weer in je vizier.
Opgeven dat staat niet in de mijne maar ook niet in jouw woordenboek.
Met jouw verhalen hoop je andere lopers aan te sporen om te blijven doorgaan maar ze mogen ook jou kracht geven!
En vergeet nooit mijn slogan:
Karine uit Zele
de beste van vele.

Rupert
Het kan mij niet schelen wat je doet,
het gaat mij er om wie je bent.
Plaats reactie