Verschillende chip's e.d.

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
Plaats reactie
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

za 06-08-2011 20:07

Waar je tot voor een jaar of 5 geleden eigenlijk maar 1 echt systeem tegen kwam als het gaat om tijdmetingen (namelijk champiogn) kom je nu allerelei systemen tegen. Vind ik toch onhandig. Ik heb de bekende gele chip gewoon op mijn schoen zitten (standaard), maar wordt tegenwoordig meer niet dan wel gebruikt heb ik het idee. Ik heb liever gewoon 1 systeem, dan kan je de chip ook niet vergeten. Nu heb ik er al weer 2 hier thuis.

Paul
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

FaceBook: https://www.facebook.com/euclides314
Kit
Lid
Lid
Contacteer:

za 06-08-2011 20:33

Het ligt vast aan mij...
maar bij de titel van dit topic dacht ik toch echt aan paprika, naturel, cheese/union... enz... :lol:
Ach, waar het hart vol van zit...
Kit
De slak bereikte de ark door volharding!
qmark
Lid
Lid

za 06-08-2011 21:10

Inderdaad, ik heb nu ook zo'n SAW chip van Olympus hier liggen.
Ik doe elk jaar wel 1 of 2 loopjes uit dat circuit, maar een aparte chip is toch erg onpractisch :cry:

En voor de Golden Ten heb je volgens mij weer een wegwerp-chip :?
"Een vraagteken is een vermoeid uitroepteken" (vrij naar Stanislaw Jerzy Lec)
Robisrunning
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

za 06-08-2011 21:11

Ja, de gele Champion Chip heeft concurrentie gekregen van de goedkopere D-Tag, Ipicochip en Racetimer-startnummerchip.
De kosten voor de organisatoren zij ws lager dan van de one and only en op de Ipicochip na, hoeven ze aan het eind van de rit niets meer in te nemen.
Je kunt de CC toch gewoon in de schoen laten zitten? De andere krijg je toch meestal pas bij de wedstrijd.
The trail is the thing, not the end of the trail.
If you travel too fast you miss all you are travelling for.... ;-€

Weblog
qmark
Lid
Lid

za 06-08-2011 21:16

Robisrunning schreef:Je kunt de CC toch gewoon in de schoen laten zitten? De andere krijg je toch meestal pas bij de wedstrijd.
De Ipicochip van SAW (stichting atletieksupport westland) is ook een herbruikbare chip die je dus mee mag/moet nemen; anders betaal je een volgende keer opnieuw de chipkosten. Die zijn overigens wel veel lager dan de CC, namelijk 3 euro.
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

za 06-08-2011 21:30

Ja, er zijn meerdere systemen.
Nee, da's geen probleem. :lol:

Bij het overgrote deel van de wedstrijden (zeker die ik elk jaar weer loop)wordt gewoon met de CChip gewerkt; soms met een eigen chip ernaast. Wedstrijden waarbij de registratie via een strip in het startnummer of een bandje in je schoenveter gaat geven op zich geen problemen voor je eigen gele chip. (rustig in je wedstrijdschoen laten zitten tot de volgende wedstrijd bijv.)
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Rupert
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 07-08-2011 11:47

qmark schreef:De Ipicochip van SAW (stichting atletieksupport westland) is ook een herbruikbare chip die je dus mee mag/moet nemen; anders betaal je een volgende keer opnieuw de chipkosten. Die zijn overigens wel veel lager dan de CC, namelijk 3 euro.
Die SAW-chip was verplicht om aan de Bradelierloop deel te nemen en wordt gebruikt bij alle Olympus'70 wegwedstrijden.
Je kon hem na afloop ook inleveren tegen een consumptie in de kantine maar die was geen € 3,00 hetgeen ik voor de aanschaf van de SAW-chip moest betalen.

Keep on Running
Het kan mij niet schelen wat je doet,
het gaat mij er om wie je bent.
DeKeiler
Benefactor
Benefactor

zo 07-08-2011 12:16

De MWM gebruikt oa de groene chip. De groene chip is goedkoop in aanschaf en werkt volgens hetzelfde pricipe als de gele chip. In tegenstelling tot de gele CC betaal je elke keer een bedrag, ik dacht 2 Euro, per evenement dat je meeloopt.

Ik heb thuis nu een gele en een groene chip liggen. Bij CC systeem neem ik uiteraard de gele chip mee, aangezien je hier geen extra kosten bij deelname voor betaalt.
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

zo 07-08-2011 14:18

DeKeiler schreef:De MWM gebruikt oa de groene chip. De groene chip is goedkoop in aanschaf en werkt volgens hetzelfde pricipe als de gele chip. In tegenstelling tot de gele CC betaal je elke keer een bedrag, ik dacht 2 Euro, per evenement dat je meeloopt.

Ik heb thuis nu een gele en een groene chip liggen. Bij CC systeem neem ik uiteraard de gele chip mee, aangezien je hier geen extra kosten bij deelname voor betaalt.
Volgens mij gebruikt de MWM beide chips naast elkaar en is het niet verplicht om een groene te kopen. Je kunt ook met je eigen gele chip meedoen.

quote van de website:
De Midwinter Marathon gaat op 6 februari 2011 gebruik maken van de groene chip. De vertrouwde gele chip blijft nog geldig maar die kunt u niet meer huren. U kunt een groene chip kopen.
In tegenstelling tot vorige jaren kun je dit jaar geen chip meer huren, maar je kunt kiezen uit twee soorten koopchips: de oude vertrouwde gele chip en de nieuwe groene chip.
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

zo 07-08-2011 18:24

Ik had al eerder gemerkt dat niet alle systemen de netto tijd registreren. Zo ook het systeemd dat ik de Lier werd gebruikt. Dan is het wat mij betreft een waardeloos systeem.

Er zat 27 seconde tussen mijn netto tijd en de bruto tijd.
Nu zal de wereld daar niet wakker van liggen en belangrijk is ook allemaal niet, het is alleen belangrijk voor de individuele loper. ik dus in dit geval.

Natuurlijk in het kader van de wedstrijd terecht dat brutotijd wordt genomen, maar dit staat niet te boek als wedstrijd, maar als prestatieloop. En daarmee heeft de organisatie een punt als ze dan zeggen dat het niet uitmaakt. Maar een organisatie moet ook weten dat veel lopers belang hechten (op elk niveau) aan een netto tijdmeting.

Geef mij gewoon de Cham. Chip maar. Die is tenminste altijd exact gebleken.

Paul
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

runfun
Lid
Lid
Contacteer:

zo 07-08-2011 18:29

Ik heb ook de bekende ChampionChip en die heb ik er in de jaren dat ik hardloop al uit. De laatste jaren zijn er allerlei alternatieven gekomen maar zoals Ptaurus al opmerkt zijn ze niet allemaal ideaal. In Westervoort werd vorige maand een chip van Run2Day gebruikt, ik vond het een onhandige en grote chip. Het is te vergelijken met een halve pinpas en dan iets dikker. De ChampionChip kun je makkelijk instrikken met je veters maar deze chip was niet makkelijk in te strikken. Waarschijnlijk zal ik de chip vaker terugzien als Run2Day de sponsor is van een hardloopwedstrijd.
qmark
Lid
Lid

ma 08-08-2011 9:48

runfun schreef:In Westervoort werd vorige maand een chip van Run2Day gebruikt, ik vond het een onhandige en grote chip. Het is te vergelijken met een halve pinpas en dan iets dikker. De ChampionChip kun je makkelijk instrikken met je veters maar deze chip was niet makkelijk in te strikken.
Dat klinkt ongeveer hetzelfde als de Ipico-chip van SAW.
Lastig te strikken, en ook niet practisch om in de veters te laten zitten, zoals je met de CC wel kan doen.
Bovendien, je koopt geen lichte wedstrijdschoenen om die vervolgens vol te hangen met allerlei chip-systemen :wink:

ptaurus schreef:Ik had al eerder gemerkt dat niet alle systemen de netto tijd registreren. Zo ook het systeemd dat ik de Lier werd gebruikt. Dan is het wat mij betreft een waardeloos systeem.
Dat is geen gebrek van het systeem, maar een keuze van Olympus: http://www.westlandsmooiste.nl/FAQ%20ipico%20chips.pdf

Ik kan me voorstellen dat een organisatie, zoals Olympus, kiest voor een chipsysteem, zodat de uitslagverwerking geautomatiseerd kan worden, ipv handmatig.

Een AV heeft vaak veel vrijwilligers actief bij zo'n loop.
Zelf ben ik geen lid van een AV en als ik dan een keer mee loop, ben ik allang blij dat er mensen zijn die dat allemaal willen organiseren en verzorgen.
De keuze voor een chip om het werk iets te beperken kan ik dan goed begrijpen ....

Neemt niet weg dat ik wel het liefst 1 systeem zie voor alle wedstrijden waaraan ik meedoen :)

Mark
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

ma 08-08-2011 11:14

Dat valt me dan dus tegen van een AV. Je mag verwachten dat juist zij weten welke "belangen"' een loper hecht aan de correcte nettotijd.

Nu vind ik het een vorm van foutive bezuiniging, omdat ik nu als loper niet meer afga op de tijd van de organisatie, maar gewoon net als 15/20/25 jaar geleden afga op mijn eigen klokkie.

paul

RunBart
Lid
Lid

ma 08-08-2011 11:20

Bij de laatste Trackmeeting in Utrecht gebruikte ze die halve bankpas als "test" bij de 5000m en dat ging niet helemaal goed.

Bij ons op de club hebben we ook een keer een "test" gedaan met een chip op de 5000m op de baan, maar die ging ook niet helemaal goed.

Is er eigenlijk wel een chip, die kan werken op de baan?

Bij het dubbelen van lopers gaat het blijkbaar helemaal mis?
Of is er iets anders waardoor het mis gaat?
Hens
Benefactor
Benefactor

di 09-08-2011 0:02

Een chip á la de Champion Chip zou ook op de baan goed moeten werken. Het enige probleem kan nog zijn dat de software, naast de baan, wat rammelt en bijv. rondjes niet goed telt. Dat soort problemen zijn door een fatsoenlijke programmeur echt wel op te lossen. Technisch mag het absoluut geen probleem zijn, ook niet bijv. als er 8 man tegelijk over de streep komen.

Eén probleem hebben chipsystemen op de baan wel en dat is dat ze niet of moeilijk tijden tijden in onderdelen van seconden kunnen meten. Dat ding zit nou eenmaal op 1 voet en als je die pas als tweede over de finish zet, dan heb je een (voor bijv. een 400 m) een flink tijdsverschil te pakken. Op de 5000 m maakt het allemaal niet zoveel uit. Oplossing zou kunnen zijn door op beide voeten een chip te dragen. Dat maakt de kans dat je in minder dan een halve seconde geregistreerd wordt wel zo'n 100%. :)
RunBart schreef:...dat ging niet helemaal goed.

....maar die ging ook niet helemaal goed.

Of is er iets anders waardoor het mis gaat?
Wat gaat er dan eigenlijk mis?
Plaats reactie