Blanco scherm Garmin 410

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
Plaats reactie
DeKeiler
Benefactor
Benefactor

wo 05-02-2014 10:10

Gisteren, vlak voordat ik een paar trainingsessies wilde overzetten, viel mijn Garmin 410 op de kamervloer en stond het scherm op blanco.
Een paar keer een soft reset, waarbij "the line of death"verscheen, gaf geen soelaas.
Hierna de hele nacht opgeladen, waarbij contactbeepje klonk, maar tot dusverre nog geen beeld. Bij soft rest verschijnt nu geen "line of death" meer.
Ik vrees dat het dit keer goed mis is. Garmin functioneerde tot voor kort nog prima na 4,5 jaar. Ik blijf proberen om mijn Garmin te reanimeren.

Preluderend op een nieuw horloge, heb ik mij georienteerd op DC rainmaker, maar de vergelijking blijft lastig. Daarom zoek ik nu naar gebruikerservaringen.
Ik gebruik mijn sporthorloge voor afstandmeting, rondetijden en het inladen van routes voor begeleiding van loopgroepen in het bos. Voor dit laatste zoek ik een horloge die ook bij het navigeren een kaartje kan oproepen. Dit om op een vijf- of zesprong niet te hoeven gokken of ik de weg 70 graden rechts of 100 graden rechts moet nemen. Verder is het opzoeken van het startpunt een optie die ik erbij wil hebben. Een langere gebruiksduur dan de huidige 8 uur van de Garmin is ook een pre voor met name wandeltochten.

Hebben jullie tips voor zowel de reanimatie als een alternatief?
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

wo 05-02-2014 10:55

Als vervanging, de 310XT. Een oud model, daardoor relatief goedkoop en met alle kinderziekten en tekortkomingen verwijderd of bekend (inclusief hoe je erom heen kunt werken). Een volle acculading is genoeg voor 20 uur (nieuw) met GPS, wat betekent dat je na een aantal jaren er nog ruim 10 uur uit kunt krijgen met de originele accu.
Ik heet René. Dit is mijn website en mijn GC profiel.
Jeroenvd
Lid
Lid
Contacteer:

wo 05-02-2014 11:02

Naast wat Rasheed hierboven noemt, en dat de 310xt aan al jouw eisen en pre's voldoet, is 'ie momenteel ook nog eens in de aanbieding (nog 2 dagen):

http://www.groupon.nl/deals/landelijke- ... qiX8L-wp1A

169 euro inclusief HRM
DeKeiler
Benefactor
Benefactor

wo 05-02-2014 16:20

Rene en Jeroen. Bedankt voor de feedback.
De 310 XT oogt wat archaisch, zowel qua omvang als kleurstelling. Qua uiterlijk een sprong terug in de tijd, maar qua functionaliteit sluit dit het best aan bij mijn wensen. De grote ontwikkelingen in de sporthorloges zijn blijkbaar al gemaakt en de vooruitgang lijkt nu nog maar stapsgewijs te gaan.

Het prijsje via Groupon is aantrekkelijk. Ik heb nog nooit iets via Groupon gekocht. De productverantwoordelijkheid wordt gelijk na aankoop overgedragen aan de Franse toeleverancier. Annuleren kan binnen 7 dagen maar de levertijd bedraagt twee weken.Nu was mijn 410 tot nu toe zeer betrouwbaar, maar in geval van reparaties e.d. is het afwachten of de service goed uitpakt.
Gewoon even wat mijmeringen. Dit zal ik mee moeten nemen in de afweging.

Nogmaals bedankt voor de tips. Ik heb nog twee dagen om mijn 410 te reanimeren.
Plaats reactie