Crossen met spikes?

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
alt-148
Lid
Lid
Contacteer:

di 17-08-2004 11:42

:roll: Ik wil deze winter extra gaan crossen. Vanwege mijn ervaringen met eerdere cross-wedstrijden zit ik erover te denken om spikes te kopen.

:?: Heeft iemand ervaring met het lopen op spikes?
Dippides
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 17-08-2004 12:35

Ja,

Naar mijn mening onmisbaar bij crossen. Doen dus.

Bas.
Bas "Slowfoot" Prins
Leontine
Lid
Lid
Contacteer:

di 17-08-2004 12:37

Spikes zijn wat mij betreft onmisbaar bij crossen, je hebt extra grip en buiten dat zijn de schoenen ook wat minder zwaar, waardoor je een (psychisch) voordeel hebt.
steepletje
Benefactor
Benefactor

di 17-08-2004 13:35

crossen zonder spikes is volgens mij onmogelijk. Ik zou het persoonlijk nooit doen.

Je moet wel de lengte van de pinnen aanpassen aan de ondergrond. Er is een groot verschil tussen een vervroren ondergrond, een modderbad of sneeuwtapijt.

Karine
http://www.bloggen.be/kloddeloper/
Loosers find excuses, winners find a way!
Michel
Benefactor
Benefactor

di 17-08-2004 19:16

Ik cross op een veldloopschoen(Felldancer Challenger). Geen spikes maar rubber noppen. Ik heb prima grip en de schoenen zijn niet zo plat als de meeste spikes(niet iedereen kan dat hebben).
shoeff
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 17-08-2004 20:28

Spikes zijn om een beetje in de blubber mee te komen noodzakelijk. Daarnaast kan je in de bochten veel harder om je meer zijdelingse grip hebt.

Zolang het blubber is zijn de dunne zolen niet echt een probleem maar bij vorst ga je de demping van een goede hardloopschoen wel degelijk missen
kouketer
Mister Chat'n'Run 2006
Mister Chat'n'Run 2006
Contacteer:

di 17-08-2004 21:22

shoeff schreef:Spikes zijn om een beetje in de blubber mee te komen noodzakelijk. Daarnaast kan je in de bochten veel harder om je meer zijdelingse grip hebt.

Zolang het blubber is zijn de dunne zolen niet echt een probleem maar bij vorst ga je de demping van een goede hardloopschoen wel degelijk missen
Ik liep in januari voor het eerst een cross (ik had begrepen dat het een wegwedstrijd was :oops: ) Hierbij ging de eerste en laatste kilometer trouwens wel over klinkers en asfalt. Kun je dan nog wel spikes gebruiken?
PR-lijst
DW67H6G
"dij t haardst runt is t eerst achter de poest..."
Dippides
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 18-08-2004 8:12

kouketer schreef:Ik liep in januari voor het eerst een cross (ik had begrepen dat het een wegwedstrijd was :oops: ) Hierbij ging de eerste en laatste kilometer trouwens wel over klinkers en asfalt. Kun je dan nog wel spikes gebruiken?
In dat geval moet je de eerste en laatste kilometer kruipen. :lol:

Wie organiseert nou zo'n cross? Bij een beetje cross leggen ze bij een wegoversteek zelfs matten neer.
Bas "Slowfoot" Prins
kouketer
Mister Chat'n'Run 2006
Mister Chat'n'Run 2006
Contacteer:

wo 18-08-2004 8:43

Dippides schreef:
kouketer schreef:Ik liep in januari voor het eerst een cross (ik had begrepen dat het een wegwedstrijd was :oops: ) Hierbij ging de eerste en laatste kilometer trouwens wel over klinkers en asfalt. Kun je dan nog wel spikes gebruiken?
In dat geval moet je de eerste en laatste kilometer kruipen. :lol:

Wie organiseert nou zo'n cross? Bij een beetje cross leggen ze bij een wegoversteek zelfs matten neer.
Dan was het misschien toch geen cross, maar een "onverharde wegwedstrijd"? :roll:

Het ging voor een behoorlijk deel toch wel door de blubber....

Henk
PR-lijst
DW67H6G
"dij t haardst runt is t eerst achter de poest..."
shoeff
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 18-08-2004 9:11

ooit heb ik de katerloop in rijswijk gelopen met ijzel. Hierzat ook asfalt op het eind. Hier kan je wel lopen met spikes, even afhankelijk van hoe lang de punten zijn. Maar daarna moet je wel een paar nieuwe punten kopen.

Of je loopt zo veel mogelijk in de berm
shoeff
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 18-08-2004 9:14

Overigens te koop bij asics outletstore in lelystad.

Asics Eagle Trail II ook bedoelt voor het crosswerk. Veel profiel en een zool die meer grip geeft als het nat is. 85 euro. Dik tevreden over
steepletje
Benefactor
Benefactor

wo 18-08-2004 12:46

kouketer schreef:
shoeff schreef:Spikes zijn om een beetje in de blubber mee te komen noodzakelijk. Daarnaast kan je in de bochten veel harder om je meer zijdelingse grip hebt.

Ik liep in januari voor het eerst een cross (ik had begrepen dat het een wegwedstrijd was :oops: ) Hierbij ging de eerste en laatste kilometer trouwens wel over klinkers en asfalt. Kun je dan nog wel spikes gebruiken?
Als je bij ons naar een veldloop gaat, ben je zeker dat er geen verharde stukken tussen zitten, en komt er toch een klein stukje aan te pas, dan wordt er zand of een mat overgelegd.
alt-148
Lid
Lid
Contacteer:

vr 20-08-2004 11:31

Uit jullie antwoorden blijkt wel dat spikes handig zijn met het crossen, maar dat ze niet altijd bij je passen.

Zouden jullie daarom kiezen voor goedkopere 2e hands spikes? Of is nieuwe materiaal toch beter?

Ruud
steepletje
Benefactor
Benefactor

vr 20-08-2004 12:17

alt-148 schreef:Uit jullie antwoorden blijkt wel dat spikes handig zijn met het crossen, maar dat ze niet altijd bij je passen.

Zouden jullie daarom kiezen voor goedkopere 2e hands spikes? Of is nieuwe materiaal toch beter?

Ruud

deze discussie hebben we al eens elders gevoerd.

Als het om schoenen gaat, zou ik NOOIT 2e hands kopen! We zijn zo al blessure gevoelig genoeg. Schoenen moet je naar jouw voet kopen.

Er bestaan ook goedkopere versies van spikes, ik geef daar dan nog de voorkeur aan, tegenover 2e hands.

succes,
Karine
nikeboy
Lid
Lid
Contacteer:

za 04-09-2004 11:52

Het cross-seizoen breekt weer bijna aan!!! Yessssss modder, vuil worden en toch nog hard gaan!!!
Zalige tijd vindt ik de winter, van mij mag het in november liters water gieten!!! En spikes, die zijn onmisbaar, Oooooooo wat verlang ik om die 20mm onder mijn spikes te vijzen!! ciao
Plaats reactie