oordopjes

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
Vivienne
Lid
Lid

ma 18-08-2014 21:27

ik ben op zoek naar oordopjes die NIET uitvallen tijdens het hardlopen! Wie heeft er zulke ( betaalbare ) oordopjes? Ik ben erg benieuwd naar de meningen van jullie.

Heb uiteraard zelf al gezocht, maar er is zoveel te vinden dat het erg lastig is een keuze te maken.

Ik loop gemiddeld genomen 2 keer in de week hard, en heb het liefst 'over-ear' dopjes.
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 18-08-2014 21:33

Welkom! Goede vraag, ik hoop dat je een goed antwoord krijgt. Zelf loop ik nooit met oordopjes in en eigenlijk ken ik ook geen hardlopers die met oordopjes lopen.
Afbeelding
vicky
Lid
Lid
Contacteer:

ma 18-08-2014 21:47

Ik heb al een paar jaar zoiets als deze http://www.bol.com/nl/p/jvc-ha-eb75-s-e ... 012513648/ van jvc. Blijft goed zitten, valt niet uit.
Ik gebruik ze alleen bij saaie stukken over de weg, als ik niet totaal alleen loop.
Attitude
Lid
Lid

di 19-08-2014 7:13

Ik persoonlijk gebruik altijd 'in ear' oordopjes. Deze vallen in het kleine uur dat ik loop misschien 3x uit en daar kan ik persoonlijk goed mee leven.

Wat mogelijk het beste werkt zijn op maat gemaakte 'in ear' oordopjes (worden vaak gebruikt door muzikanten). Die zijn echter wel redelijk prijzig.
denny79
Lid
Lid
Contacteer:

di 19-08-2014 9:03

Hardlopen is lekker buiten zijn, genieten van de natuur/omgeving/vogeltjes/ademhaling etc... De meeste trainingen loop ik zonder muziek. Toch loop ik regelmatig met muziek, omdat muziek ook wel eens fijn is. Opzwepende muziek bij een harde tempotraining, ontspannen muziek bij een hersteltraining, of muziek in de juiste beat om in het juist pasritme te lopen.

Ik heb aardig wat soorten oordopjes geprobeerd. "Gewone" oordopjes vallen bij mij zelfs uit als ik stil op de bank zit, dus dat schiet niet op.

Een superlicht koptelefoontje werkte zich steeds uit mijn oren.

In-ear dopjes werken prima bij mij en daarmee hoor je de muziek het beste, maar bij het hardlopen moet ik ze iedere 100 meter terugduwen anders vallen ze er uit. Eenmaal op temperatuur/bezweet worden ze bij het terugduwen vochtig en vallen er meteen weer uit.

De oplossing leek mij in-ear met een haakje over je oor. http://img.cbcdn.net/products/193378?wi ... height=350 Maar dit haakje blijft niet over mijn oor zitten (kan je ook niet naar je oor vormen) en deze dopjes vallen daardoor sneller uit dan de in-ear zonder haak. Mijn vrouw gebruikt ze nu en is er heel tevreden over...
Wat mogelijk het beste werkt zijn op maat gemaakte 'in ear' oordopjes (worden vaak gebruikt door muzikanten). Die zijn echter wel redelijk prijzig.
In mijn zoektocht ben ik uiteindelijk hierop uitgekomen: http://www.instructables.com/id/Sugru-Earbuds/ Ik heb ze zelf ruim een jaar geleden gemaakt van goedkope in-ear dopjes met Sugru. Ongeveer volgens deze instructie: http://www.howtogeek.com/57481/how-to-m ... -monitors/ Een experiment dat niet iedereen zal zien zitten, maar ik heb nu wel dopjes die perfect in mijn oor passen en blijven zitten tijdens het hardlopen. (je kan ze ook maken van duurdere specifiek hiervoor bedoeld materiaal, of laten maken). Ze zitten comfortabel en geven goed geluid. Nadeel is dat je oor afgesloten wordt, net zoals bij andere in-ear dopjes. Dus ik loop in het verkeer met een dopje in, zodat ik kan horen wat er om mij heen gebeurd. Eenmaal in het park loop ik met twee dopjes in. Dus als je een beetje hobbyen aandurft is dit een mogelijkheid voor perfecte persoonlijke oordopjes voor weinig geld...
franskem
Lid
Lid
Contacteer:

di 19-08-2014 9:32

vicky
Lid
Lid
Contacteer:

di 19-08-2014 9:32

denny79 schreef:Eenmaal in het park loop ik met twee dopjes in.
Misschien is het voor mannen anders, maar muziek gebruik ik alleen op fietspaden, waar ik weet dat er genoeg verkeer is/andere mensen zijn en ik niet alleen loop.
Maar met 2 dopjes, afgesloten van alles om me heen in park/bos/afgelegen gebied doe ik dus nooit meer! Als je eenmaal hebt meegemaakt dat iemand je vastpakt, zonder dat je ook maar hebt gehoord/gezien dat er uberhaupt iemand achter je liep, omdat je in je eigen muziek-bubbel zit, dan leer je dat wel af! Je maximale hartslag is dan opeens vele slagen hoger!
Attitude
Lid
Lid

di 19-08-2014 9:53

vicky schreef:
denny79 schreef:Eenmaal in het park loop ik met twee dopjes in.
Misschien is het voor mannen anders, maar muziek gebruik ik alleen op fietspaden, waar ik weet dat er genoeg verkeer is/andere mensen zijn en ik niet alleen loop.
Maar met 2 dopjes, afgesloten van alles om me heen in park/bos/afgelegen gebied doe ik dus nooit meer! Als je eenmaal hebt meegemaakt dat iemand je vastpakt, zonder dat je ook maar hebt gehoord/gezien dat er uberhaupt iemand achter je liep, omdat je in je eigen muziek-bubbel zit, dan leer je dat wel af! Je maximale hartslag is dan opeens vele slagen hoger!
Ik zou eerder in de drukte juist niet met muziek lopen (of max 1 oor). Ik woon gelukkig in een rustig dorp en doe mijn best om de rustigste stukken in de buurt op te zoeken (lekker bosrijk gelukkig!).

Ik loop altijd alleen en dan vind ik het heerlijk om muziek te luisteren. Ik kan dat echt goed gebruiken voor mijn concentratie.(als ik alleen zou lopen zonder muziek zouden mijn hersenen zich snel gaan 'vervelen')

Dat verhaal is wel erg schrikken en ik begrijp dat je dat dus niet meer durft. Ik moet zeggen dat ik er op zich niet bang voor ben en ik denk dat het als man zijnde ook wel anders is. Maar toch, ook ik heb er al eens over nagedacht. Ik probeer dan ook regelmatig om me heen te kijken (ook vanwege het feit dat ik deels op uitgestippelde fiets-/wandelroutes loop). Als eerste voor mijn eigen veiligheid (word niet graag omgereden en ook met honden (die niet zijn aangelijnd) is het uitkijken), maar ook uit beleefdheid. Als ik aan het fietsen zou zijn en er loopt er eentje stug voor me met muziek in die niet aan de kant gaat, zou ik me ook gaan irriteren.
Drossie
Lid
Lid
Contacteer:

di 19-08-2014 16:32

Ik gebruik al jaren onderstaande oordopjes. Als ze stuk gaan, koop ik direct dezelfde.

http://www.bol.com/nl/p/philips-shs3200 ... 010918139/
Laatst gewijzigd door Drossie op di 19-08-2014 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

di 19-08-2014 17:08

Dat zijn een boel letters, cijfers en andere tekens voor een paar dopjes !! :-)
Drossie
Lid
Lid
Contacteer:

di 19-08-2014 18:23

ChatnRunner schreef:Dat zijn een boel letters, cijfers en andere tekens voor een paar dopjes !! :-)
Beter zo? :wink:
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

di 19-08-2014 20:58

Ik hoorde onderweg een bonte specht, vinken, een roodborst enkele veldleeuweriken en hoog boven me schreeuwde een grote buizerd.
:lol:
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
EelcoT
Lid
Lid
Contacteer:

di 19-08-2014 21:40

boco schreef:Ik hoorde onderweg een bonte specht, vinken, een roodborst enkele veldleeuweriken en hoog boven me schreeuwde een grote buizerd.
:lol:
Mooiere muziek is er niet!
(tijdens het hardlopen dan ... binnenkort naar de Bökkers, nota bene in Paradiso :D :D )
Two roads diverged in a wood, I took the one less travelled by. (Vrij naar R. Frost)
ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

di 19-08-2014 23:21

Drossie schreef:
ChatnRunner schreef:Dat zijn een boel letters, cijfers en andere tekens voor een paar dopjes !! :-)
Beter zo? :wink:
Kan korter !!
:-)

http://goo.gl/7bj77h

.
Vivienne
Lid
Lid

wo 20-08-2014 12:41

bedankt voor jullie reacties!!

Ik vind het heerlijk om met oordoppen te lopen. Lekker op de maat mee rennen, hou ervan!

Heb zelf ook nog even verder gezocht en bij elk oordopje wat je tegenkomt, lees ik positieve en negatieve punten.
Ik ga gewoon wat uitproberen!

:lol: :lol:
Plaats reactie