oordopjes

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
ejhoogendoorn
Lid
Lid
Contacteer:

wo 20-08-2014 12:59

Ik gebruik al jaren in ear 2 van Bose.

Ja zijn best aan de prijs, maar ze vallen nooit uit.. Zitten perfect. Strak geluid. Ik loop regelmatig langer dan 1,5 uur. Zweet behoorlijk en toch vallen ze nooit uit.

Aanrader!!
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

wo 20-08-2014 14:00

In de FB groep over wielrenners loopt nu een vraag over hoe wielrennerd de oortjes inhouden. Dat is toch hoofdzakelijk met gewoon tape. Fat gewoon Gaffa tape zijn, maar er is ook speciaal tape voor in de handel. Ik zou dus eens bij een wielerspeciaalzaak vragen of gewoon een rolletje Gaffa tape kopen bij bax shop of zo (of een andere speciaalzaak op gebied van geluid en/of licht)

EDIT: alhoewel ik denk dat het bij hardlopen toch minder goed zal werken in verband met het schokken.
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

FaceBook: https://www.facebook.com/euclides314
Drossie
Lid
Lid
Contacteer:

wo 20-08-2014 18:44

ptaurus schreef:In de FB groep over wielrenners loopt nu een vraag over hoe wielrennerd de oortjes inhouden. Dat is toch hoofdzakelijk met gewoon tape. Fat gewoon Gaffa tape zijn, maar er is ook speciaal tape voor in de handel. Ik zou dus eens bij een wielerspeciaalzaak vragen of gewoon een rolletje Gaffa tape kopen bij bax shop of zo (of een andere speciaalzaak op gebied van geluid en/of licht)

EDIT: alhoewel ik denk dat het bij hardlopen toch minder goed zal werken in verband met het schokken.
Waarom al die moeite doen als je perfect de dopjes kan gebruiken die achter je oor haken?
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

wo 20-08-2014 18:47

Voor mij hoeft het ook niet, want ik zou er niet aan moeten denken om met muziek op mijn oren te lopen, maar TS vroeg om tips.
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

wo 20-08-2014 19:42

Ik ben geïnteresseerd in die andere oordopjes, namelijk om muziek buiten te sluiten.

Vaak wordt er in het start/finishgebied van grootschalige wedstrijden zeer luide muziek gespeeld, die bij mij flink pijn aan de oren doet. De hele tijd met vingers in de oren lopen komt niet zo sociaal over, vind ik. Ik heb slaapdoppen tegen burengerucht in de nacht, maar die vallen uit onder het hardlopen.

Heeft iemand tips voor zulke oordopjes?
Ik heet René. Dit is mijn website en mijn GC profiel.
tOOter
Lid
Lid
Contacteer:

wo 20-08-2014 20:03

Rasheed: ik heb de zachte op maat gemaakte oordoppen (met extra 'zwaar' filter) van Alpine voor tijdens het motorrijden. Werkt subliem, je kunt wel met iemand praten, maar specifiek geluid wordt gefilterd. Met oud- en nieuw doe ik ze ook stiekem in als we de buren gelukkig nieuwjaar gaan wensen (ik heb een gruwelijke hekel aan knalvuurwerk). En tijdens het op- en afzetten van mijn helm blijven ze prima zitten, dus ik verwacht dat dat met hardlopen ook zo is.

http://www.alpine.nl/
ejhoogendoorn
Lid
Lid
Contacteer:

wo 20-08-2014 22:03

Die nieuwe van Bose kunnen dat, maar ja...bijna 200 euries..goeie dag, dat is nogal wat.
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

wo 20-08-2014 23:02

Rasheed. Als ik op een (dance) evenement ga fotograferen (zoals je weet een hobby van mij-evenementen fotografie) gebruik ik soms oordopjes die ik bij de audicien heb gekocht. Ik heb ze niet op maat laten maken. Voor hardlopen zal er denk ik ook weer een stukje tape overheen moeten.

Ik doe ze alleen maar in als ik bovenop de speakers sta, want echt prettig vind ik het ook weer niet.

Paul

Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

do 21-08-2014 8:32

ptaurus schreef:Rasheed. Als ik op een (dance) evenement ga fotograferen (zoals je weet een hobby van mij-evenementen fotografie) gebruik ik soms oordopjes die ik bij de audicien heb gekocht. Ik heb ze niet op maat laten maken. Voor hardlopen zal er denk ik ook weer een stukje tape overheen moeten.

Ik doe ze alleen maar in als ik bovenop de speakers sta, want echt prettig vind ik het ook weer niet.
Dat was ook mijn plan, alleen wanneer het nodig is (in het start/finishgebied van grootschalige wedstrijden). Ik zou mijn slaapdoppen kunnen gebruiken en die uit doen vlak voor de start en weer in doen na de finish. Die paar minuten blèrende muziek kan ik wel tolereren, als het maar geen twee keer een half uur is (en naderhand toetende oren).

@tOOter Bedankt voor die tip! Ik zal het zeker in gedachten houden als mijn slaapdoppen niet werken. Ik neem aan dat je tijdens het musiceren ook gehoorbescherming draagt? Een loopvriend van mij is doof in een oor van jarenlang in een orkest spelen zonder enige bescherming.
Ik heet René. Dit is mijn website en mijn GC profiel.
tOOter
Lid
Lid
Contacteer:

do 21-08-2014 15:22

Rasheed schreef: @tOOter Bedankt voor die tip! Ik zal het zeker in gedachten houden als mijn slaapdoppen niet werken. Ik neem aan dat je tijdens het musiceren ook gehoorbescherming draagt? Een loopvriend van mij is doof in een oor van jarenlang in een orkest spelen zonder enige bescherming.
Ik weet dat er in de muziek veel gehoorschade voorkomt, maar .. nee .. ik draag zelf geen gehoorbescherming tijdens repetities/optredens. :oops: Naar mijn idee valt het dan nog wel mee met de herrie en meestal ben ik zelf degene die het meeste kabaal maakt. Met de trompetten zitten we ook op de achterste rij in ons orkest, dus ik toeter wel iemand anders in zijn oren. Een enkele keer treden we op op een (te) klein podium en dan staat het drumstel wel eens vlak achter ons. Dan heb ik wel last van de bekkens (wat een t*ringherrie maken die dingen), daar trekken mijn trommelvliezen echt krom van en dan heb ik wel spijt dat ik mijn oordoppen niet bij me heb.

Alpine maakt diverse soorten oordoppen, al dan niet op maat gemaakt, en kent verschillende filters voor diverse doeleinden.
Plaats reactie