Nieuw Polar horloge (M400)

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
MarcRunning
Lid
Lid

vr 12-09-2014 9:04

Naar aanleiding van wat geruchten in het topic over "Garmin FR220 HRM of Suunto Ambit 2S" over een nieuwe Polar heb ik eens wat gezocht.
Daarom maar even een apart topic aangemaakt.
Het zou dus waarschijnlijk om een Polar M400 gaan.

Ik kwam deze Duitse site tegen met wat meer info:
http://www.traininglab.com/test/2014/09 ... iertem-gps

En hier wat info op een Belgische pagina:
http://www.clemvercammen.be/shop/polar- ... 0-black-hr

Het zou dus een model tussen de RC3 GPS en de V800 in zijn.....
Afwachten of er binnenkort meer bekend wordt, ziet er heel interessant uit!
Laatst gewijzigd door MarcRunning op do 25-09-2014 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
kollie
Lid
Lid

vr 12-09-2014 10:34

Helaas lees ik niets over een muziek/MP3 functie.
Zou ideaal zijn om telefoon/MP3 speler thuis te laten.
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

vr 12-09-2014 15:09

MarcRunning schreef:Het zou dus een model tussen de RC3 GPS en de V800 in zijn.....Afwachten of er binnenkort meer bekend wordt, ziet er heel interessant uit!
Qua functies klopt dat. Qua prijs echter niet. Zonder hartslagband gaat hij €160 kosten , en met een H7 band €200 In vergelijk met de RC3 en V800 en andere merken dus veel waar voor je geld. Die H7 hartslagband is dus bluetooth en kan je indien gewenst ook aan je i-phone koppelen. Daarnaast is hij erg goed bruikbaar als dagelijks horloge (ziet er goed uit) en heeft hij de activity tracker , net zoals die nieuwe Samsung polsbandjes of de Polar loop. Ook heeft hij (net als de oudere Garmins) weer de bring-me-home functie : hij navigeert je terug naar je startpunt.
Ook gaat hij ver de diepte qua analysemogelijkheden op de PolarFlow website en geeft hij een score voor de zwaarte van de uitgevoerde training. Qua hartslag doet hij weer veel met RR (of HRV) om inspanning en fitheid te bepalen. Het scherm kun je kiezen of zwart of grijs , met de tekst dus omgekeerd qua contrast.

De enige 2 minpuntjes die ik persoonlijk mis:
* Het lapscreen kun je niet zelf instellen qua grootte (en ik wil die zo graag in grote schermvullende cijfers)
* Geen trilfunctie

Oh ja, en zeker weten geen muziek erin!
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
Drossie
Lid
Lid
Contacteer:

vr 12-09-2014 15:38

loopgek schreef:
MarcRunning schreef:Het zou dus een model tussen de RC3 GPS en de V800 in zijn.....Afwachten of er binnenkort meer bekend wordt, ziet er heel interessant uit!
Qua functies klopt dat. Qua prijs echter niet. Zonder hartslagband gaat hij €160 kosten , en met een H7 band €200 In vergelijk met de RC3 en V800 en andere merken dus veel waar voor je geld. Die H7 hartslagband is dus bluetooth en kan je indien gewenst ook aan je i-phone koppelen. Daarnaast is hij erg goed bruikbaar als dagelijks horloge (ziet er goed uit) en heeft hij de activity tracker , net zoals die nieuwe Samsung polsbandjes of de Polar loop. Ook heeft hij (net als de oudere Garmins) weer de bring-me-home functie : hij navigeert je terug naar je startpunt.
Ook gaat hij ver de diepte qua analysemogelijkheden op de PolarFlow website en geeft hij een score voor de zwaarte van de uitgevoerde training. Qua hartslag doet hij weer veel met RR (of HRV) om inspanning en fitheid te bepalen. Het scherm kun je kiezen of zwart of grijs , met de tekst dus omgekeerd qua contrast.

* Het lapscreen kun je niet zelf instellen qua grootte (en ik wil die zo graag in grote schermvullende cijfers)
* Geen trilfunctie

Klinkt erg veelbelovend! Als dit allemaal klopt, wordt dit mijn nieuwe uurwerk!
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

vr 12-09-2014 17:34

Nieuwe Polar V800 gaat bij Wiggle € 500.- kosten.
Dat is wel inclusief de hartslagband.

Boel geld...
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Jan-Jasper
Lid
Lid

vr 12-09-2014 18:29

boco schreef:Nieuwe Polar V800 gaat bij Wiggle € 500.- kosten.

Boel geld...
Bij coolblue 449, maar bovenstaande lezend.... waarom zou je de V800 nog kiezen?
MarcRunning
Lid
Lid

vr 12-09-2014 19:09

Drossie schreef:Klinkt erg veelbelovend! Als dit allemaal klopt, wordt dit mijn nieuwe uurwerk!
Ja dat klinkt inderdaad erg veelbelovend en dat voor die prijs!
En dat er geen MP3 op zit is geen probleem, ik loop nooit met muziek :)
kollie
Lid
Lid

vr 12-09-2014 19:13

MarcRunning schreef:
Drossie schreef:Klinkt erg veelbelovend! Als dit allemaal klopt, wordt dit mijn nieuwe uurwerk!
Ja dat klinkt inderdaad erg veelbelovend en dat voor die prijs!
En dat er geen MP3 op zit is geen probleem, ik loop nooit met muziek :)
Ik eigenlijk altijd. Alleen georganiseerde runs tot nu toe niet.
Misschien is een smartwatch met GPS beter voor mij maar ik wacht de introductie van deze ook even af. Kan altijd nog een simpele mp3 speler meenemen.
De Sony Smartwatch 3 lijkt mij ook wel wat.
AdP
Lid
Lid
Contacteer:

vr 12-09-2014 20:50

Jan-Jasper schreef:

Boel geld...
Bij coolblue 449, maar bovenstaande lezend.... waarom zou je de V800 nog kiezen?
V800 koop je toch gewoon bij je hardloopspeciaalzaak voor 405 euro? Ik althans wel.
Jan-Jasper
Lid
Lid

vr 12-09-2014 20:59

AdP schreef:
Jan-Jasper schreef:

Boel geld...
V800 koop je toch gewoon bij je hardloopspeciaalzaak voor 405 euro? Ik althans wel.
Ik koop (bijna) alles online. Veel meer keus, google bij de hand en geen opdringerige verkopers die er eigenlijk toch niets van weten.

Maarrrr... waar koop je hem voor 405? Ik heb de scherpste prijs nog niet gezocht, de Coolblue prijs wist ik toevallig omdat ik die tegenkwam en toch aanzienlijk scherper is dan de hier genoemde €500. (Coolblue is over het algemeen niet heel duur maar zeker niet de goedkoopste)
AdP
Lid
Lid
Contacteer:

za 13-09-2014 9:06

Jan-Jasper schreef:Ik koop (bijna) alles online. Veel meer keus, google bij de hand en geen opdringerige verkopers die er eigenlijk toch niets van weten.

Maarrrr... waar koop je hem voor 405? Ik heb de scherpste prijs nog niet gezocht, de Coolblue prijs wist ik toevallig omdat ik die tegenkwam en toch aanzienlijk scherper is dan de hier genoemde €500. (Coolblue is over het algemeen niet heel duur maar zeker niet de goedkoopste)
Tja, ik koop eigenlijk alles in de speciaalzaken, waarvan ik er binnen 6km fietsen diverse heb, zoals Runnersworld, Run2Day, GetRunning, Scarabee, AtlethicShop en LopersCompany, om maar eens een paar bekende en minder bekende te noemen. Bij een aantal van die winkels krijg je als Atletiekunielid 10% korting op de meeste spullen.
Bij veel van die winkels, in elk geval de eerst 4 die ik noemde, staat zeer deskundig personeel, die goede eerlijke voorlichting geven en op die manier ook een behoorlijk bestaan opbouwen, ook door trouwe klanten te waarderen. Veel 'koopjes' die ik op CnR genoemd zie voor on-line shops begrijp ik dan ook niet, omdat deze winkels op vergelijkbare prijzen uitkomen, maar dan met betere service.
Maar, nu to-the-point: bij één van die winkels heb ik dus idd net iets minder dan 405 euro betaald voor een Polar V800, één van de beste nu verkrijgbare GPS-hartslaghorloges, behoorlijk prijzig, maar toch goed voor heel wat plezier en inzicht.
Drossie
Lid
Lid
Contacteer:

zo 14-09-2014 7:48

loopgek schreef:

* Geen trilfunctie

Hoe komt jij aan deze informatie?
Wanneer is het uurwerk te koop?
Welke functies heeft het uurwerk minder dan de V800? Want het lijkt eigenlijk een superuurwerk voor de helft van de prijs van een V800.
MasterRunner
Lid
Lid

zo 14-09-2014 8:12

Op de Polar site zie ik hem nog niet staan.... wrs om de intro van de 800 niet te verstoren....
Nette prijs, ben benieuwd naar de full features..
Vond via Google een plaatje v/d M400:
Afbeelding

De link van die Belgische shop is niet meer actief...
ErikHolland
Lid
Lid

zo 14-09-2014 12:45

loopgek schreef:
Qua functies klopt dat. Qua prijs echter niet. Zonder hartslagband gaat hij €160 kosten , en met een H7 band €200 In vergelijk met de RC3 en V800 en andere merken dus veel waar voor je geld.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit klopt. Ik geef toe dat een duitse site 200 aangeeft. Maar de RC3 zit momenteel op 175-200. Dan zal die toch in prijs moeten dalen de komende weken.

Maar misschien mikt de M400 inderdaad onder de Fr220 en zal dan rond de 200 euro uit komen. ik hoop het!
kollie
Lid
Lid

zo 14-09-2014 13:01

Hoe lang zou de accu meegaan? Misschien wel belangrijk bij normaal gebruik als horloge.
Plaats reactie