Nieuw Polar horloge (M400)

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

vr 31-10-2014 10:10

De verwijdert de noodzaak van het kabeltje naar je computer. Dan kan je bij wijze van met alleen een tablet of telefoon synchroniseren.

Overigens hoef ik niet eens op dat knopje te drukken Dick, gaat hier in ieder geval helemaal automatisch.
DikkieDick
Lid
Lid
Contacteer:

vr 31-10-2014 10:16

DickB schreef:
DikkieDick schreef:@Dick: Gaat het synchroniseren met Polar Flow een beetje soepel? Want word nu toch wel helemaal schijtziek van die ellende met Garmin. Ik heb geen iphone, maar via pc syncen met de webversie loopt ook wat? En bij voorkeur zo automagisch mogelijk.
Via Polar Flow werk het uit de kunst. De app heb je niet echt nodig.

Je moet een kleine programmaatje voor de PC installeren (Flow sync) en je moet een usb verbinding maken (Via de PC is het dus niet draadloos). Het verloopt probleemloos. (stekker erin en op 'sync' klikken. Dat is alles)

De App is slechts een tussenschakel. Als je via de app synchroniseert, geeft die app dat vervolgens ook door aan de web-flow. De app is dus zeker niet echt nodig en dient alleen om de data handzaam(?) tot je beschikking te hebben...
Thanx, dat klinkt goed. Een keer op een knop drukken kan nog wel een keertje. Ga eerst nog eens de 310xt maar aan een harde reset onderwerpen om te kijken of dat nog voor verbetering zorgt, anders toch maar eens gaan kijken binnenkort (13e maand komt er ook weer aan ;-) ).
DickB
Lid
Lid
Contacteer:

vr 31-10-2014 10:40

Eide schreef:De verwijdert de noodzaak van het kabeltje naar je computer. Dan kan je bij wijze van met alleen een tablet of telefoon synchroniseren.

Overigens hoef ik niet eens op dat knopje te drukken Dick, gaat hier in ieder geval helemaal automatisch.
:P Ja, dat is ook zo, ik weet zelf niet wat ik precies doe :roll:
DickB
Vroeger ook DickB op meetingpoint, maar sinds 2008 is deze NickName gekaapt. Over het algemeen sta ik niet achter de vaak ongenuanceerde bijdragen van deze DickB
AdP
Lid
Lid
Contacteer:

vr 31-10-2014 11:14

DickB schreef:
Eide schreef:De verwijdert de noodzaak van het kabeltje naar je computer. Dan kan je bij wijze van met alleen een tablet of telefoon synchroniseren.

:P Ja, dat is ook zo, ik weet zelf niet wat ik precies doe :roll:
Als je zonder kabeltje synchroniseert moet je natuurlijk wel af en toe in een aparte sessie het horloge opladen. Bij mijn 'cable-only' aanpak gebeurt dat gedachtenloos terwijl ik mijn logboek bijwerk.
kollie
Lid
Lid

vr 31-10-2014 12:04

Zijn er onder de bezitters problemen ontdekt?
Hoe is het GPS ontvangst?
DickB
Lid
Lid
Contacteer:

vr 31-10-2014 12:15

kollie schreef:Zijn er onder de bezitters problemen ontdekt?
- Na de eerste keer is de FIX byzonder snel. (ca 10s) :P
- Geen problemen met de GPS ontvangst. :P
- erg duidelijk schermpje :P
- Het geluid is beter dan de RC(x) serie maar voor mij mag het nog wat harder.... :?
- Geen tempo zones :(
- Geen totaal-tijdberekening wanneer je een workout maakt :(
- Geen afzonderlijke data (hartslag/snelheid) per training fase :(
- Maar ook geen beperkingen bij het maken van workouts (Althans, ik heb ze nog niet ontdekt) :P

Ondanks de paar minnetjes (welke wellicht nog opgelost/verbeterd worden) ben ik zeer tevreden met deze aankoop :P
DickB
Vroeger ook DickB op meetingpoint, maar sinds 2008 is deze NickName gekaapt. Over het algemeen sta ik niet achter de vaak ongenuanceerde bijdragen van deze DickB
kollie
Lid
Lid

vr 31-10-2014 23:32

DickB schreef:
kollie schreef:Zijn er onder de bezitters problemen ontdekt?
- Na de eerste keer is de FIX byzonder snel. (ca 10s) :P
- erg duidelijk schermpje :P
- Het geluid is beter dan de RC(x) serie maar voor mij mag het nog wat harder.... :?
- Geen tempo zones :(
- Geen totaal-tijdberekening wanneer je een workout maakt :(
- Geen afzonderlijke data (hartslag/snelheid) per training fase :(
- Maar ook geen beperkingen bij het maken van workouts (Althans, ik heb ze nog niet ontdekt) :P

Ondanks de paar minnetjes (welke wellicht nog opgelost/verbeterd worden) ben ik zeer tevreden met deze aankoop :P
Klinkt goed. Bedankt voor de info.
Ik ga morgen eens kijken in de winkel.
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

za 01-11-2014 10:32

Het geluid valt mij alles mee hoor. Het is niet echt hard maar op een of andere manier wel heel goed hoorbaar.
kollie
Lid
Lid

za 01-11-2014 18:31

Heb hem vanmiddag gekocht. Morgen maar eens gaan testen.
ErikHolland
Lid
Lid

za 01-11-2014 23:45

DickB schreef: - Na de eerste keer is de FIX byzonder snel. (ca 10s) :P
-
Ik heb hem nu 2 keer per dag gebruikt. Maar de GPS fix is toch meer richting een minuut. Ook als ik begin waar ik vorige keer ben gestopt.

Deacceleratie heeft een aanzienlijke vertraging. Zowel op de fiets als hardlopend. Maar graag jullie mening daarover.
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

zo 02-11-2014 6:48

Daar heb ik nog geen problemen mee gehad. Zolang ik echt even stil sta als het horloge een GPS fix zoekt is dat met een seconde of 10 voor elkaar. Ik gebruik het horloge pas een week maar heb nog geen enkel probleem met GPS ontvangst gehad. Mijn gerapporteerde routes zijn identiek aan wat ik daadwerkelijk gelopen heb.

Deacceleratie heb ik niet op gelet, maar is mij dus ook nog niet opgevallen. Hoe bedoel je dit precies?
DickB
Lid
Lid
Contacteer:

zo 02-11-2014 9:25

ErikHolland schreef: Ik heb hem nu 2 keer per dag gebruikt. Maar de GPS fix is toch meer richting een minuut. Ook als ik begin waar ik vorige keer ben gestopt.

Deacceleratie heeft een aanzienlijke vertraging. Zowel op de fiets als hardlopend. Maar graag jullie mening daarover.
Ik zal er eens op letten, misschien was die 10s die ik aangaf een toevalstreffer. Inmiddels heb ik een aantal trainingen met de M400 gedaan en ik heb nooit echt op de fix hoeven wachten. Maar ik zal ze de komende trainingen klokken.

Wat de acceleratie betreft:
De GPS (in het algemeen) houdt dat moeizaam bij, dat is mi een eigenschap van GPS.

De acceleratie kan sneller worden weergegeven met een GPS, maar altijd ten koste van de nauwkeurigheid. Fabrikanten kunnen hier een keuze maken, over een groter stuk middelen ten koste van de reactie tijd, of korter middelen ten koste van de nauwkeurigheid. Een ramp blijft het. Een footpod doet dit veel beter.

Toen ik aangaf dat de ontvangst goed was, bedoelde ik niet iets te zeggen over het weergeven van versnellingen.. :?
DickB
kollie
Lid
Lid

zo 02-11-2014 11:46

1 ding wat mij is opgevallen:
-zodra ik onder een rits bomen doorloop (niet eens echt bossen) gaat mijn gemiddelde snelheid naar beneden en zodra ik weer in open gebied loop ga ik weer sneller, terwijl ik voor mijn gevoel toch een constant tempo had
dano
Lid
Lid

zo 02-11-2014 12:09

kollie schreef:1 ding wat mij is opgevallen:
-zodra ik onder een rits bomen doorloop (niet eens echt bossen) gaat mijn gemiddelde snelheid naar beneden en zodra ik weer in open gebied loop ga ik weer sneller, terwijl ik voor mijn gevoel toch een constant tempo had
dat komt door het gps-signaal
LFC for life
kollie
Lid
Lid

zo 02-11-2014 12:21

dano schreef:
kollie schreef:1 ding wat mij is opgevallen:
dat komt door het gps-signaal
Ja, dat snap ik, gedeeltelijk.
Ik zou denken: je hebt wel of geen signaal maar als hij geen signaal heeft zou hij stil moeten staan. Of maakt hij dan een inschatting?
Plaats reactie