Nieuw Polar horloge (M400)

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

ma 05-01-2015 23:59

RobPrin schreef:Verder vind ik het een gemis dat je geen activiteiten kunt vergelijken via Flow, en de totaaloverzichten mis ik. Nu kan ik niet snel zien hoeveel km's ik heb gelopen in een X-periode.
Wat AdP al zei, dat zit er zeker wel in onder de tab voortgang. Standaard een week-, maand- en jaarrapport en ten slotte over een aangepaste periode. En dat alles voor Sessies, Duur, Afstand, Calorieën, Hartslagzones en Vermogenszones.

Een crash en daardoor data verliezen is gewoon klote maar updates zijn af en toe nodig en volgens mij hebben ze die allemaal wel.
MarcRunning
Lid
Lid

di 06-01-2015 9:03

AdP schreef:Klopt inderdaad dat Polar tijdens een update soms even uit de lucht is ("Temporary break in FlowSync due to maintenance. We apologize for any inconvenience. Please try again later."), net als Garmin de laatste dagen, lijkt wel afgesproken werk :). De gegevens blijven natuurlijk in je horloge en zijn daar te inspecteren. Het uploaden is slechts vertraagd (dat heb ik vandaag ook). Verlies van data heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik heb dezelfde ervaringen bij mijn M400: Gisteren ging uploaden traag, maar vanochtend alles weer prima!
Bij mijn vorige Garmin lag Garmin Connect er trouwens wel eens vaker uit, dus daar hebben beide wel eens last van.
Verlies van data heb ik ook nog niet gehad!
Garmin Connect had gisteren trouwens ook problemen:
We are currently experiencing upload issues with Garmin Connect. Our team is actively investigating. We apologize for the inconvenience and will provide and update shortly.
Hoort er gewoon bij en dan dus geduld hebben en het later nog eens proberen.....
RobPrin
Lid
Lid
Contacteer:

wo 07-01-2015 20:10

Dank voor de reacties! Ik zie nu idd dat ik wel makkelijk over een aangepaste periode mijn voortgang kan zien.

Net weer wat nieuws. Ik vertrek en kies een voorgeprogrammeerde activiteit vanuit mijn logboek. Voorgeprogrammeerd als Hardloopactiviteit en hij start hem op als indoor activiteit. 3 kwartier gelopen, en alleen mijn hartslag is gemeten.

Ik snap dit echt niet, en baal er enorm van. Dit is gewoon de tweede keer data verlies (oke, wellicht een gebruikersfout had ik had kunnen zien dat hij geen GPS had, maar ik kan nog steeds geen hardloop activiteit opstarten. Niet vanuit het logboek, maar ook niet los.)

Instellingen nakijken kan ook niet, want ik kan niet synchroniseren. Niet via Bluetooth en niet via USB.

Ik weet wat ik gelopen heb. Ik ken mijn tijd, mijn route en mijn hartslag over die periode. Maar ik kan hem niet handmatig toevoegen. Of zie ik iets over het hoofd?
MarcRunning
Lid
Lid

wo 07-01-2015 23:01

RobPrin schreef:Ik weet wat ik gelopen heb. Ik ken mijn tijd, mijn route en mijn hartslag over die periode. Maar ik kan hem niet handmatig toevoegen. Of zie ik iets over het hoofd?
Nee, gaat bij Polar Flow helaas niet. :evil:
DickB
Lid
Lid
Contacteer:

do 08-01-2015 6:48

RobPrin schreef: Ik snap dit echt niet, en baal er enorm van. Dit is gewoon de tweede keer data verlies (oke, wellicht een gebruikersfout had ik had kunnen zien dat hij geen GPS had, maar ik kan nog steeds geen hardloop activiteit opstarten. Niet vanuit het logboek, maar ook niet los.)

Instellingen nakijken kan ook niet, want ik kan niet synchroniseren. Niet via Bluetooth en niet via USB.
Dataverlies heb je als je data verliest... Hier is de data er nooit geweest :roll:

Controleer of de GPS aanstaat voor hardlopen, op het horloge:
instellingen->Sportprofielen->Hardlopen->GPS registratie [aan|uit]

Maar waarom kun je niet synchroniseren? Via USB moet dat gewoon lukken! (Via de app zijn er wat problemen) (Heb je wel de nieuwste firmware?)

En dataverlies is ook vreemd... De data blijft zo'n 4 weken op je horloge staan. Als je synchroniseert (of dat in de toekomst weer kan) komt die data gewoon weer in flow. (Kijk eens in het horloge naar het logboek op de betreffende datum, staan daar niet je 'verloren' resultaten?
DickB
Vroeger ook DickB op meetingpoint, maar sinds 2008 is deze NickName gekaapt. Over het algemeen sta ik niet achter de vaak ongenuanceerde bijdragen van deze DickB
RobPrin
Lid
Lid
Contacteer:

do 08-01-2015 8:04

Je hebt gelijk, het was in dit geval geen dataverlies. Dat was het alleen de vorige keer.

Als ik een nieuwe activiteit startte, kon ik alleen een indooractiviteit starten. Als ik startte vanuit mijn logboek ook. Ik dacht wellicht even synchroniseren om alles weer goed te zetten (op Flow stond het wel goed) maar synchroniseren via USB ging niet. Via BT ook niet. Net geprobeerd, nu lukte het wel via USB en nu staan de profielen ook weer goed.
DickB
Lid
Lid
Contacteer:

do 08-01-2015 8:10

RobPrin schreef:
Als ik een nieuwe activiteit startte, kon ik alleen een indooractiviteit starten. Als ik startte vanuit mijn logboek ook. Ik dacht wellicht even synchroniseren om alles weer goed te zetten (op Flow stond het wel goed) maar synchroniseren via USB ging niet. Via BT ook niet. Net geprobeerd, nu lukte het wel via USB en nu staan de profielen ook weer goed.
Is nu, na het synchroniseren, je verloren data misschien ook weer terug?
DickB
Vroeger ook DickB op meetingpoint, maar sinds 2008 is deze NickName gekaapt. Over het algemeen sta ik niet achter de vaak ongenuanceerde bijdragen van deze DickB
RobPrin
Lid
Lid
Contacteer:

do 08-01-2015 8:16

Nee, helaas. Hij liep echt vast destijds toen mijn doelstelling bereikt was. Het enige wat ik kon, was een reset geven en toen was alles weg.

Van de loop van gisteren heb ik alleen hartslaggegevens, maar dat komt dus doordat ik enkel een indooractiviteit kon selecteren en dat ook gedaan heb (zonder erg erin)

Ik wilde mijn activiteit handmati gin Garmin Connect uploaden, maar die lag er gisteren ook uit. Dat maakte ik voor het eerst mee.

Naja, nieuwe ronde nieuwe kansen. Vanavond moet ik weer een ronde ;-)
Hens
Benefactor
Benefactor

vr 09-01-2015 0:47

RobPrin schreef:Het enige wat ik kon, was een reset geven en toen was alles weg.
Is er geen reset mogelijk dat je data NIET weg is? Ik bedoel: als je je computer herstart is toch ook niet alles weg?
Zelfs een Forerunner kan resetten met behoud van data.
pcmaal
Lid
Lid
Contacteer:

vr 09-01-2015 7:39

Hens schreef:
RobPrin schreef:Het enige wat ik kon, was een reset geven en toen was alles weg.
Is er geen reset mogelijk dat je data NIET weg is? Ik bedoel: als je je computer herstart is toch ook niet alles weg?
Sorry Hens, is dit zo? Was bij die paar keer dat ik dat heb gedaan bij mijn Garmins niet het geval. Alle data weg en forerunner terug naar de fabrieksinstellingen ~ alles dus taal, maateenheden ed opnieuw instellen
DickB
Lid
Lid
Contacteer:

vr 09-01-2015 8:10

Hens schreef:
Ik heb mijn M400 een tijdje geleden ook een keer gereset waarbij alle instellingen en trainingen onaangeroerd bleven. Wat er bij RobPrin is gebeurd is mij niet helemaal duidelijk, maar het zal net zoiets zijn dat als je je PC herstart terwijl je een bestand aan het inkloppen bent. Dat is dan ook weg :roll:
DickB
MarcRunning
Lid
Lid

vr 09-01-2015 9:54

pcmaal schreef:
Hens schreef:
Sorry Hens, is dit zo? Was bij die paar keer dat ik dat heb gedaan bij mijn Garmins niet het geval. Alle data weg en forerunner terug naar de fabrieksinstellingen ~ alles dus taal, maateenheden ed opnieuw instellen
Maar bij Garmin kun je kiezen uit een echte 'hardreset' naar de fabrieksinstellingen en een 'soft reset' waarbij je instellingen bewaard blijven.
Dat was in ieder geval bij mijn FR305 zo....
MarcRunning
Lid
Lid

vr 09-01-2015 9:55

DickB schreef:
Hens schreef:
Ik heb mijn M400 een tijdje geleden ook een keer gereset waarbij alle instellingen en trainingen onaangeroerd bleven. Wat er bij RobPrin is gebeurd is mij niet helemaal duidelijk, maar het zal net zoiets zijn dat als je je PC herstart terwijl je een bestand aan het inkloppen bent. Dat is dan ook weg :roll:
Klopt, de M400 kent alleen de reset waarbij je alle 4 de knoppen tegelijk indrukt. De data blijft dan behouden, was in mijn geval ook zo.
Hens
Benefactor
Benefactor

di 13-01-2015 22:53

pcmaal schreef:Sorry Hens, is dit zo? Was bij die paar keer dat ik dat heb gedaan bij mijn Garmins niet het geval. Alle data weg en forerunner terug naar de fabrieksinstellingen ~ alles dus taal, maateenheden ed opnieuw instellen
Ja: http://www.fixgps.nl/forerunner_codes.jpg
Bij een soft reset blijft alles behouden, bij een hard reset, die jij kennelijk hebt gedaan, inderdaad niet.
Idoll
Lid
Lid
Contacteer:

za 24-01-2015 13:56

Hoi allemaal,

om meteen een nieuw topic te openen, vind ik ook weer zo wat, voor relatief klein vraagje:

Sinds twee maanden eigenaar van Polar M400, maar wat ik niet snap:

Moment van opstaan en omdoen van horloge (ik slaap er niet mee, voor mij te groot) , staat er dat mijn activiteit van de dag 0% is. (logischerwijs). Echter: ik zou wel al 538 kcal hebben verbrand?!?!?!?
Ik begrijp dat de ene accelerometer die erin zin ook niet altijd even nauwkeurig werkt (daarom ook geen cadans wellicht?), maar dit vind ik wel heel apart.
Zou je continu je hartslagmeter moeten dragen om daar beter inzicht in te krijgen? (lijkt me ook raar).
Na een 12 km run eergisteren gaf-ie (in combinatie met hartslagmeter) een totaal kcal verbruik aan van 1200(!!!), terwijl mijn tempo absoluut niet in de buurt van zo'n verbruik zou kunnen komen. Met drie simpele apps op de iphone berekende ik 't nogmaals, en kwam drie keer rond 850/900 kcal uit. GPS ontvangst was perfect.
Waar ik aan zat te denken: wellicht heeft-ie al een default waarde waarmee -ie start wanneer je bv een 'zittend' of 'veelal staand' beroep hebt oid?

Thanks voor jullie feedback!
Plaats reactie