Nieuw Polar horloge (M400)

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
Gebruikersavatar
racoon
Lid
Lid
Berichten: 841
Lid geworden op: vr 18-01-2013 1:00
Contacteer:

ma 30-03-2015 17:07

Weet er iemand hoe ik in polar flow een training toevoeg waarbij ik mijn/km loop dus 90 minuten 14 tempo1 (zelf tempo 1 invullen) 1 minuut wandelen?
Gebruikersavatar
AdP
Lid
Lid
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 23-02-2009 1:00
Contacteer:

ma 30-03-2015 19:56

racoon schreef:Weet er iemand hoe ik in polar flow een training toevoeg waarbij ik mijn/km loop dus 90 minuten 14 tempo1 (zelf tempo 1 invullen) 1 minuut wandelen?
Ik zou gewoon 1h30min gaan lopen en dan na 14min op de rode knop drukken, gaan wandelen, 1 min later weer drukken, etc. Dan heb je na aflloop precies wat je zoekt. Zo doe ik het, is dit te eenvoudig gedacht?
Gebruikersavatar
eagerbob
Lid
Lid
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 21-08-2009 1:00
Locatie: 020

ma 30-03-2015 20:34

racoon schreef:Weet er iemand hoe ik in polar flow een training toevoeg waarbij ik mijn/km loop dus 90 minuten 14 tempo1 (zelf tempo 1 invullen) 1 minuut wandelen?
Als ik goed begrijp wat je wilt dan wil je gedurende 90 minuten afwisselend 14 minuten lopen en 1 minuut wandelen?

Dat doe je onder Diary/Add/Training target.
Dan kies je een sport, geef je je training een naam en klik je "phased"
Vervolgens "Duration +" vul je in wat je wilt (automatic next phase start)
dan nog en keer "Duration +" voor je wandelen.
Dan herhaal je je setjes met "repeat phase" 4x

Hoop dat je dat bedoelt?
Gebruikersavatar
racoon
Lid
Lid
Berichten: 841
Lid geworden op: vr 18-01-2013 1:00
Contacteer:

ma 30-03-2015 21:13

Ik kan nergens vinden waar ik het tempo kan invullen,alleen duur en afstand.
Gebruikersavatar
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Berichten: 9075
Lid geworden op: ma 10-11-2003 1:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

ma 30-03-2015 21:54

Hoe ge-avanceerder de gadgets worden, des te lastiger lijkt het om gewoon lekker te trainen ;-)

Ik gebruik net als AdP gewoon de rode knop

(ik snap al die "problemen" ook totaal niet, is het zo lastig om gewoon een beetje na te denken tijdens de training?)
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
Gebruikersavatar
AdP
Lid
Lid
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 23-02-2009 1:00
Contacteer:

ma 30-03-2015 22:27

racoon schreef:Ik kan nergens vinden waar ik het tempo kan invullen,alleen duur en afstand.
Je moet denk ik proberen een tempo te lopen, niet in te vullen ;)
Zo doe ik (en ik niet alleen) tenminste mijn trainingen: er is misschien wel een doeltempo, maar dat probeer je al doende op gevoel te lopen. Sommige dagen of bij sommige omstandigheden lukt dat niet, soms ga je te hard, maar al doende leer je. Het actuele tempo blijft immers moeilijk te meten met GPS: daar zou ik zeker niet op willen vertrouwen, of middels alarmbellen door lastig gevallen worden. Voordeel van Polar vind ik wel de auto-loops, die je elke km (of elke 500m als je dat wilt) de stand doorgeven. Dat is misschien al een zinvoller trainings-stuur-element?
DRUM heeft trouwens een punt: ik gebruik maar 1 modus: 'hardlopen' en klok afstanden en tijd zelf - beetje under-utilizing, ik weet het ....
Gebruikersavatar
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Berichten: 18841
Lid geworden op: di 11-11-2003 1:00
Contacteer:

di 31-03-2015 0:12

Ik heb niet alles 100% op een rijtje. (wat de GPS/HRM klokjes betreft)
Wel enkele uitgangspunten/beperkingen. (-;
Het zou maar zo kunnen dat ik morgen thuis kom met de TomTomRunner Cardio.
Past binnen het budget en - zeker zop belangrijk - de allernieuwste modellen (zoals Garmin Fenix) zijn met te duur om uit te proberen, mede gezien de niet zo beste berichten over GPS-ontvangst/registratie.

Ik wil m'n hartslag tijdens het hardlopen wel eens een tijdje kunnen meten, zonder het gebruik van een (vervelende) borstband.

RunnersWorld Apeldoorn - Elbert - kan mij morgen op de stoep verwachten.(-;
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Gebruikersavatar
DickB
Lid
Lid
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 19-11-2007 1:00
Locatie: Huizen
Contacteer:

di 31-03-2015 6:00

racoon schreef:Ik kan nergens vinden waar ik het tempo kan invullen,alleen duur en afstand.
Maar heb je dan wel op 'gefaseerd' gedrukt?
Je kunt in een gefaseerde training bij het invullen van een fase kiezen voor hartslagzone of tempo/snelheidszone. Zo nodig moet je eerst onder het instellen van de profielen je snelheidszones definiëren.

PS De snelheidszones bestaan niet voor elk sportprofiel, in ieder geval wel voor hardlopen.
DickB
Vroeger ook DickB op meetingpoint, maar sinds 2008 is deze NickName gekaapt. Over het algemeen sta ik niet achter de vaak ongenuanceerde bijdragen van deze DickB
Gebruikersavatar
DickB
Lid
Lid
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 19-11-2007 1:00
Locatie: Huizen
Contacteer:

di 31-03-2015 6:03

DRUM schreef:Hoe ge-avanceerder de gadgets worden, des te lastiger lijkt het om gewoon lekker te trainen ;-)

Ik gebruik net als AdP gewoon de rode knop

(ik snap al die "problemen" ook totaal niet, is het zo lastig om gewoon een beetje na te denken tijdens de training?)
Voor mij is nadenken tijdens de training inderdaad lastig. Ik wil gewoon lekker lopen. Mijn gadget is er voor mij, om mij te begeleiden tijdens de training en niet omgekeerd :wink:

Misschien komt dit doordat ik altijd alleen train. Zaken als Hoe hard, hoelang, en hoeveel intervallen heb ik nu al gehad en hoeveel moet ik nog? kan ik onmogelijk onthouden. Ik tik mijn trainingen steeds voor een of twee weken in en als ik 's avonds na mijn werk ga trainen zie ik vaak pas tijdens de training wat het programma voor die avond is
Laatst gewijzigd door DickB op di 31-03-2015 7:28, 1 keer totaal gewijzigd.
DickB
Vroeger ook DickB op meetingpoint, maar sinds 2008 is deze NickName gekaapt. Over het algemeen sta ik niet achter de vaak ongenuanceerde bijdragen van deze DickB
Gebruikersavatar
DickB
Lid
Lid
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 19-11-2007 1:00
Locatie: Huizen
Contacteer:

di 31-03-2015 7:20

boco schreef: Ik wil m'n hartslag tijdens het hardlopen wel eens een tijdje kunnen meten, zonder het gebruik van een (vervelende) borstband.
Mio-Link + M400 = 209 euro. (M400 zonder hartslagband)
(Om maar on-topic te blijven :wink: )

Deze combinatie bevalt mij erg goed.
DickB
Vroeger ook DickB op meetingpoint, maar sinds 2008 is deze NickName gekaapt. Over het algemeen sta ik niet achter de vaak ongenuanceerde bijdragen van deze DickB
Gebruikersavatar
racoon
Lid
Lid
Berichten: 841
Lid geworden op: vr 18-01-2013 1:00
Contacteer:

di 31-03-2015 7:39

DickB schreef:
racoon schreef:Ik kan nergens vinden waar ik het tempo kan invullen,alleen duur en afstand.
Maar heb je dan wel op 'gefaseerd' gedrukt?
Je kunt in een gefaseerde training bij het invullen van een fase kiezen voor hartslagzone of tempo/snelheidszone. Zo nodig moet je eerst onder het instellen van de profielen je snelheidszones definiëren.

PS De snelheidszones bestaan niet voor elk sportprofiel, in ieder geval wel voor hardlopen.
Ik zit bij gefaseerd, maar hoe vul ik daar mijn eigen tempo in bijvoorbeeld 6:05-5;55 min/km en dat 20 minuten en dan 5x herhalen.
Gebruikersavatar
DickB
Lid
Lid
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 19-11-2007 1:00
Locatie: Huizen
Contacteer:

di 31-03-2015 7:55

racoon schreef:Ik zit bij gefaseerd, maar hoe vul ik daar mijn eigen tempo in bijvoorbeeld 6:05-5;55 min/km en dat 20 minuten en dan 5x herhalen.
EENMALIG:
1.
Kijk in het hardloop profiel (klik rechtsboven op je naam en kies sportprofielen, klik bij hardlopen op 'bewerken')
2.
Kies snelheid en tempo instellingen, kijk of de snelheidszones (of tempo zones, dat kun je hier ook instellen) een beetje naar wens zijn pas ze zo nodig aan.

FASE PROGRAMMEREN:
1.
Ga via het dagboek naar toevoegen.
2.
Vul sportprofiel 'hardlopen' in, anders kent hij geen tempo zones.
3.
Klik op gefaseerd
4.
Klik op 'Duur+'
5.
vul 00:20:00 in bij 'duur' (hh:mm:ss)
6.
Klik op 'snelheidszones (of tempo zones)'
7.
Kies met de schuiven het gewenste tempo. (Dit is altijd een bepaald gebied, je kunt niet één tempo invullen omdat je nooit precies op een tempo kunt lopen.)
8.
Vul de overige velden in en klik op 'klaar'.
9.
Maak zo nodig nog een wandel fase aan, afhankelijk wat je wilt programmeren.
10.
Kies links onder voor 'fase herhalen' en definieer welke fases je hoe vaak wilt herhalen. Meerdere verschillende herhalingen mogelijk.

Zo zou het moeten werken...
DickB
Vroeger ook DickB op meetingpoint, maar sinds 2008 is deze NickName gekaapt. Over het algemeen sta ik niet achter de vaak ongenuanceerde bijdragen van deze DickB
Gebruikersavatar
racoon
Lid
Lid
Berichten: 841
Lid geworden op: vr 18-01-2013 1:00
Contacteer:

di 31-03-2015 8:05

DickB schreef:
racoon schreef:Ik zit bij gefaseerd, maar hoe vul ik daar mijn eigen tempo in bijvoorbeeld 6:05-5;55 min/km en dat 20 minuten en dan 5x herhalen.
EENMALIG:
1.
Kijk in het hardloop profiel (klik rechtsboven op je naam en kies sportprofielen, klik bij hardlopen op 'bewerken')
2.
Kies snelheid en tempo instellingen, kijk of de snelheidszones (of tempo zones, dat kun je hier ook instellen) een beetje naar wens zijn pas ze zo nodig aan.

FASE PROGRAMMEREN:
1.
Ga via het dagboek naar toevoegen.
2.
Vul sportprofiel 'hardlopen' in, anders kent hij geen tempo zones.
3.
Klik op gefaseerd
4.
Klik op 'Duur+'
5.
vul 00:20:00 in bij 'duur' (hh:mm:ss)
6.
Klik op 'snelheidszones (of tempo zones)'
7.
Kies met de schuiven het gewenste tempo. (Dit is altijd een bepaald gebied, je kunt niet één tempo invullen omdat je nooit precies op een tempo kunt lopen.)
8.
Vul de overige velden in en klik op 'klaar'.
9.
Maak zo nodig nog een wandel fase aan, afhankelijk wat je wilt programmeren.
10.
Kies links onder voor 'fase herhalen' en definieer welke fases je hoe vaak wilt herhalen. Meerdere verschillende herhalingen mogelijk.

Zo zou het moeten werken...

Thnks voor je uitleg.
Gebruikersavatar
AdP
Lid
Lid
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 23-02-2009 1:00
Contacteer:

di 31-03-2015 13:10

racoon schreef:
DickB schreef:
racoon schreef:Ik zit bij gefaseerd, maar hoe vul ik daar mijn eigen tempo in bijvoorbeeld 6:05-5;55 min/km en dat 20 minuten en dan 5x herhalen.
EENMALIG:
...

FASE PROGRAMMEREN:
...
Zo zou het moeten werken...
Thnks voor je uitleg.
Daar sluit ik me bij aan: dit heb je heel mooi op een rij gezet DickB!
Ik was zelf begonnen om dit met wat screenshots inzichtelijk te maken, maar dit is minstens zo handig. Bedankt!
Gebruikersavatar
eagerbob
Lid
Lid
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 21-08-2009 1:00
Locatie: 020

di 31-03-2015 23:58

AdP schreef: Daar sluit ik me bij aan: dit heb je heel mooi op een rij gezet DickB!
ja, vergeet alleen niet voor elke fase bij "next phase start" op "automatic" te klikken, dat staat standaard om "manual". En dan moet je nog op een knop drukken.
Plaats reactie