Nieuw Polar horloge (M400)

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

zo 28-02-2016 21:42

Iets wat mij laatst pas daagde toen ik met iemand over de M400 sprak. Ik heb mijn M400 nu sinds die in Nederland uit kwam, ergens eind 2014. Ik heb het horloge sindsdien niet één maal uitgespoeld. Ik trek het horloge alleen droog met een doek en verder niets. Ondertussen ruim 200 sessies en nog nul problemen.
DikkieDick
Lid
Lid
Contacteer:

ma 29-02-2016 8:56

Da's best lang Gert. Ik heb hem in augustus/september opgestuurd en had hem binnen 1 week terug. Had daarvoor ook nooit de USB-poort uitgespoeld. Doe ik nu wel nagenoeg elke keer en we zijn weer zo'n half jaar verder. Dus het wordt afwachten.
Trailing
Lid
Lid

di 01-03-2016 19:12

Ik heb de polar 400 regelmatig op het mountainbike stuur, zwem ermee, en loop hard, de usb poort nooit heb ik nog nooit uitgespoeld, werkt prima, al vanaf november 2014. Het lipje ervoor houdt de boel netjes dicht.

Vraagje over Polar flow service en met name de "herstelstatus".
Werkt dat volgens jullie ? Hoe gebruiken jullie die ?
Twee uur duursport wordt veel zwaarder gewaardeerd dan één uurtje krachttraining.
De duur van herstel is volgens polar vier uur na een uur krachttraining. Meestal heb ik toch wel een dag of twee last van een beetje spierpijn.

Waarschijnlijk baseert polar de duur van het herstel op de duur van de inspanning en de intensiteit, maar dan heb je er toch zo goed als niets aan, of mis ik iets ?
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

di 01-03-2016 20:36

Trailing schreef:Ik heb de polar 400 regelmatig op het mountainbike stuur, zwem ermee, en loop hard, de usb poort nooit heb ik nog nooit uitgespoeld, werkt prima, al vanaf november 2014. Het lipje ervoor houdt de boel netjes dicht.

Vraagje over Polar flow service en met name de "herstelstatus".
Werkt dat volgens jullie ? Hoe gebruiken jullie die ?
Twee uur duursport wordt veel zwaarder gewaardeerd dan één uurtje krachttraining.
De duur van herstel is volgens polar vier uur na een uur krachttraining. Meestal heb ik toch wel een dag of twee last van een beetje spierpijn.

Waarschijnlijk baseert polar de duur van het herstel op de duur van de inspanning en de intensiteit, maar dan heb je er toch zo goed als niets aan, of mis ik iets ?
Misschien mis je het concept dat hartslag alleen in de aerobe zone rechtevenredig is met geleverde inspanning? En gezien je met krachttraining niet of nauwelijks in deze zone verblijft (indien wel dan heet het weer "cardio") je dus op basis van hartslag de inspanning van krachttraining slecht vastgesteld kan worden.
Misschien dat je wel wat aan je rustpols kan zien de ochtend na een krachttraining
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
kollie
Lid
Lid

vr 04-03-2016 9:42

Heeft hier niemand problemen met de bluetooth verbinding?
Bij mij verliest hij regelmatig de verbinding en moet ik opnieuw pairen.
Dit heb ik met meerdere apparaten getest dus ik denk dat het aan het horloge ligt.
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

vr 04-03-2016 10:55

kollie schreef:Heeft hier niemand problemen met de bluetooth verbinding?
Bij mij verliest hij regelmatig de verbinding en moet ik opnieuw pairen.
Dit heb ik met meerdere apparaten getest dus ik denk dat het aan het horloge ligt.
Nee, ik gebruik de Bluetooth niet vaak maar als ik die gebruik geeft dat geen problemen. Het duurt alleen erg lang. Geldt voor zowel mijn telefoon als tablet.
Trailing
Lid
Lid

ma 07-03-2016 10:15

@ loopgek, ( misschien mis je het concept dat hartslag alleen in de aerobe zone rechtevenredig is met geleverde inspanning?)

Klopt, dat wist ik niet. Ik ben er van uitgegaan, dat Polar dat in zijn software verwerkt. Ik bedoel, dacht dat Polar dit verwerkt had in de verschillende sportprofielen.

BV. Mijn zwem training voelt als heel zwaar, maar daar haal ik bij lange na niet de hartslagen die ik bij lopen of fietsen haal.
Dan zal de herstelstatus daar ook niet helemaal op aansluiten.
Gert88
Lid
Lid
Contacteer:

wo 09-03-2016 17:29

Gert88 schreef:
Gert88 schreef:
twinny schreef:En is je USB al gemaakt onder garantie en hoelang is de horloge kwijt geweest?
Nog niet retour gekregen. Is nu een week weg.
Still waiting :cry:
Ondertussen een 230 Garmin aangeschaft. De 400 gaat straks in de verkoop :D
Het duurde even maar vandaag het aanschafbedrag retour gekregen (via tussenleverancier). Tevreden :D.
Onder garantie opgestuurd maar het aanschafbedrag retour gekregen. Misschien was de reparatie te kostbaar? Ik weet het niet maar voor mij een prima oplossing.
Runnerd
Lid
Lid

vr 11-03-2016 10:07

Dus... op naar een Garmin 230..? :D
Gert88
Lid
Lid
Contacteer:

za 12-03-2016 9:51

Runnerd schreef:Dus... op naar een Garmin 230..? :D
Yep. Die had ik inmiddels al :D
twinny
Lid
Lid
Contacteer:

do 31-03-2016 11:13

Polarflow staat dat op mijn PC of in de cloud?

Ga PC compleet opnieuw installeren en wil niet al mijn data van Polar verliezen...... Dus ook flow daarna weer downloaden en installeren van internet
DickB
Lid
Lid
Contacteer:

do 31-03-2016 11:18

twinny schreef:Polarflow staat dat op mijn PC of in de cloud?

Ga PC compleet opnieuw installeren en wil niet al mijn data van Polar verliezen...... Dus ook flow daarna weer downloaden en installeren van internet
Alles zit in de cloud....
Zelf gebruik ik (zonder probleem) PolarFlow vanaf verschillende PC's en elke PC heeft alle data. :P
DickB
Vroeger ook DickB op meetingpoint, maar sinds 2008 is deze NickName gekaapt. Over het algemeen sta ik niet achter de vaak ongenuanceerde bijdragen van deze DickB
MarcRunning
Lid
Lid

vr 01-04-2016 15:26

DickB schreef:
twinny schreef:Polarflow staat dat op mijn PC of in de cloud?

Alles zit in de cloud....
Zelf gebruik ik (zonder probleem) PolarFlow vanaf verschillende PC's en elke PC heeft alle data. :P
Ja, werkt bij mij ook prima :D
Je moet Polar FlowSync trouwens ook opnieuw installeren (als je tenminste je Polar via de PC doet synchroniseren)
KevinG
Lid
Lid

vr 10-06-2016 14:39

Sinds kort heb ik de polar m400 icm borstband in gebruik. Helaas kan ik maar niet wennen aan de borstband. Deze uitdaging had ik jaren geleden ook al en is niet veranderd.

Nu zie ik bij een winkel een aanbieding voor de TomTom Runner Cardio 1 staan.

Ik vraag mij af of ik er wel goed aan doe om de polar m400 om te ruilen voor een TomTom Runner Cardio 1

Google geeft met mijn zoektermen niet de juiste antwoorden. Dus ik zoek meer een ervaringsdeskundige :D
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

vr 10-06-2016 14:43

KevinG schreef:Sinds kort heb ik de polar m400 icm borstband in gebruik. Helaas kan ik maar niet wennen aan de borstband. Deze uitdaging had ik jaren geleden ook al en is niet veranderd.

Nu zie ik bij een winkel een aanbieding voor de TomTom Runner Cardio 1 staan.

Ik vraag mij af of ik er wel goed aan doe om de polar m400 om te ruilen voor een TomTom Runner Cardio 1

Google geeft met mijn zoektermen niet de juiste antwoorden. Dus ik zoek meer een ervaringsdeskundige :D
Runner Cardio 1 is ook met de borstband. Pas bij de runner 2 is de hartslag op de pols gekomen.
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
Plaats reactie