Nieuw Polar horloge (M400)

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
KevinG
Lid
Lid

vr 10-06-2016 14:49

loopgek schreef:
KevinG schreef:Sinds kort heb ik de polar m400 icm borstband in gebruik. Helaas kan ik maar niet wennen aan de borstband. Deze uitdaging had ik jaren geleden ook al en is niet veranderd.

Nu zie ik bij een winkel een aanbieding voor de TomTom Runner Cardio 1 staan.

Ik vraag mij af of ik er wel goed aan doe om de polar m400 om te ruilen voor een TomTom Runner Cardio 1

Google geeft met mijn zoektermen niet de juiste antwoorden. Dus ik zoek meer een ervaringsdeskundige :D
Runner Cardio 1 is ook met de borstband. Pas bij de runner 2 is de hartslag op de pols gekomen.
Begon even te twijfelen, toch nog even verder gezocht.
Volgens diverse websites heeft de Cardio 1 een ingebouwde hartslag meter via de pols.

vb
http://www.sporthorlogecenter.nl/produc ... ifications
en
https://www.bol.com/nl/p/tomtom-runner- ... 026877118/
DickB
Lid
Lid
Contacteer:

vr 10-06-2016 17:35

KevinG schreef:Sinds kort heb ik de polar m400 icm borstband in gebruik. Helaas kan ik maar niet wennen aan de borstband. Deze uitdaging had ik jaren geleden ook al en is niet veranderd.

Ik vraag mij af of ik er wel goed aan doe om de polar m400 om te ruilen voor een TomTom Runner Cardio 1

Google geeft met mijn zoektermen niet de juiste antwoorden. Dus ik zoek meer een ervaringsdeskundige :D
Je kunt ook een mio link kopen om de borstband te vervangen. Je kunt dan met de M400 lopen én hartslag meten om de pols. Bovendien kun je met koud weer de M400 over de mouw dragen en de mio link onder de mouw om de andere pols. (En dat kan dus niet met de klokjes met ingebouwde licht-meter)

Zelf heb ik deze combinatie sinds de introductie van de M400 en bevalt goed.
DickB
Vroeger ook DickB op meetingpoint, maar sinds 2008 is deze NickName gekaapt. Over het algemeen sta ik niet achter de vaak ongenuanceerde bijdragen van deze DickB
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

vr 10-06-2016 18:54

KevinG schreef:
loopgek schreef:

Runner Cardio 1 is ook met de borstband. Pas bij de runner 2 is de hartslag op de pols gekomen.
Begon even te twijfelen, toch nog even verder gezocht.
Volgens diverse websites heeft de Cardio 1 een ingebouwde hartslag meter via de pols.

vb
http://www.sporthorlogecenter.nl/produc ... ifications
en
https://www.bol.com/nl/p/tomtom-runner- ... 026877118/
Ik was in de war , excuus :?
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
Mark24
Lid
Lid

wo 22-06-2016 19:08

Gert88 schreef:Inmiddels doet de usb poort van de M400 niets meer. Ik ben niet de enige. DC rainmaker: "though it seems to have long term issues with the USB connector." Blijkbaar een zwakke plek.
De poort regelmatig schoongespoeld (behalve de 1e maanden). Enfin. GPS opsturen en afwachten. Gelukkig nog ergens een oude Garmin liggen met een slechte accu.
Helaas heb ik er nu ook last van. Horloge is van maart 2015, gebruik m de laatste maanden best veel maar het opladen wordt steeds lastiger (erg frustrerend). Morgen maar even contact met Polar opnemen.
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

do 23-06-2016 13:00

Ligt dat aan het horloge of het kabeltje? Weet dat de meest mini-usb kabels gewoon absolute rommel zijn. Ik zou je adviseren het eerst eens met een ander/nieuw kabeltje te proberen. De aansluiting van de M400 luistert vrij nauw.
Mark24
Lid
Lid

do 23-06-2016 21:41

Zou ook nog aan de kabel kunnen liggen inderdaad. Bedankt voor de tip :d:
MarcRunning
Lid
Lid

ma 27-06-2016 20:08

Mark24 schreef:Zou ook nog aan de kabel kunnen liggen inderdaad. Bedankt voor de tip :d:
De originele USB kabel die bij mijn m400 werd geleverd was al na enkele weken defect. Sindsdien gebruik ik de USB kabel van mijn Sony Z3 smartphone en die werkt prima.
Die kabel die Polar levert is niet de meest geweldige. Is ook al in andere fora besproken.
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

ma 27-06-2016 21:59

MarcRunning schreef:
Mark24 schreef:Zou ook nog aan de kabel kunnen liggen inderdaad. Bedankt voor de tip :d:
De originele USB kabel die bij mijn m400 werd geleverd was al na enkele weken defect. Sindsdien gebruik ik de USB kabel van mijn Sony Z3 smartphone en die werkt prima.
Die kabel die Polar levert is niet de meest geweldige. Is ook al in andere fora besproken.
Klopt maar ook de USB kabel van Sony (heb zelf een Z3 compact) is gewoon bagger. Mijn vrouw is werkzaam in de elektronicawereld. Je krijgt bij een apparaat gewoon goedkope troep. Als je een kwalitatief goede kabel wil moet je die gewoon los kopen van een fatsoenlijk merk, maar dat doet vrijwel niemand omdat we vrijwel allemaal ondertussen een stuk of tig van die prutkabeltjes hebben.

Anyway, het kan de kabel zijn en dat is zeker de moeite waard uit te proberen voor je het hele horloge een tijd kwijt bent voor onderzoek.
kollie
Lid
Lid

di 28-06-2016 8:28

Mijn M400 synchroniseert maar tot 23 juni. Zowel met de app als met USB geeft hij aan: synchroniseren mislukt.

Weet iemand wat het probleem kan zijn?

(Volgens mij heb ik hem rond die datum ook van een nieuwe firmware voorzien).
Loper026
Lid
Lid

di 28-06-2016 9:01

Op flow.polar.com:
Team Polar Activity data synchronization to Polar Flow web service is not working at the moment. Unfortunately fixing the problem takes a bit more time than expected. In the mean time please do not perform a factory reset to your wrist unit. Your data is safe in it and can be syncronized, when the fix release is available. Thanks for your patience.
kollie
Lid
Lid

di 28-06-2016 9:09

Loper026 schreef:Op flow.polar.com:
Team Polar Activity data synchronization to Polar Flow web service is not working at the moment. Unfortunately fixing the problem takes a bit more time than expected. In the mean time please do not perform a factory reset to your wrist unit. Your data is safe in it and can be syncronized, when the fix release is available. Thanks for your patience.
Bedankt. Ligt dus niet aan het horloge. Heb je misschien een link met deze info? Ik zie het niet op de website van Polar.
kollie
Lid
Lid

di 28-06-2016 9:11

kollie schreef:
Loper026 schreef:Op flow.polar.com:
Bedankt. Ligt dus niet aan het horloge. Heb je misschien een link met deze info? Ik zie het niet op de website van Polar.
Gevonden :D
kollie
Lid
Lid

wo 29-06-2016 7:35

Alles werkt weer zoals het hoort :D
MarcRunning
Lid
Lid

wo 29-06-2016 12:06

kollie schreef:Alles werkt weer zoals het hoort :D
Ja, net ook eindelijk alles van afgelopen week kunnen synchroniseren :D
stein
Lid
Lid

za 16-07-2016 18:21

Ik loop al sinds enige tijd met de polar m400. Vanochtend een rondje van 13 km uitgestippeld via google maps om deze vervolgens te gaan lopen. Tot mijn verbazing had ik op het geplande einde volgens het horloge pas 12,5 km afgelegd. Uiteraard ben ik toen nog maar even doorgelopen om toch het doel van 13km te bereiken :wink: Maar nu vraag ik me af wat het meest te vertrouwen is? De GPS van de polar of de google maps meting? Een verschil van 500 meter vind ik best wel veel!

Overigens als ik op polar flow de kaart bekijk met de hardloopsessie dan lijkt de GPS nergens heel erg veel af te wijken van de paden op de kaart.
Plaats reactie