Mio Link, hartslagmeting om de pols

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
DickB
Lid
Lid
Contacteer:

do 16-10-2014 6:46

Begin dit jaar kwam de Mio Link op de markt. De Mio link is een hartslagmeter welke om de pols wordt gedragen en is een goede vervanger van de borstband.

Ik denk dat de Mio Link wat ondergewaardeerd is. Ik lees hier regelmatig over schurende en niet of slecht werkende borstbanden. In veel gevallen kan de borstband gewoon worden vervangen door dit polsbandje :)

Op dit moment zijn er al CNR'rs die met veel plezier de Mio Link gebruiken in combinatie met een Garmin. Ik denk dan ook dat de Mio Link een eigen topic verdient, nu zijn reacties/commentaren verdeeld over verschillende andere topics.

Zelf heb ik in afwachting van de nieuwe Polar ook een Mio Link aangeschaft en ben erg benieuwd hoe die gaat bevallen. De link is oa compatibel met Garmin (Ant+) en de nieuwere horloges via Ble (Bluetooth smart) zoals de nieuwe Polar en natuurlijk de smartphone.

Dit vindt DC Rainmaker ervan.

Ik ben benieuwd naar de reacties en commentaren... :)
DickB
Vroeger ook DickB op meetingpoint, maar sinds 2008 is deze NickName gekaapt. Over het algemeen sta ik niet achter de vaak ongenuanceerde bijdragen van deze DickB
Chiel
Lid
Lid
Contacteer:

do 16-10-2014 10:16

Ik heb de Mio link gekozen omdat ik nooit kon wennen aan de borstband.
Wat betreft draagcomfort bevalt deze polsband mij dan ook een stuk beter.
Qua betrouwbaarheid is er geen verschil. Ook de Mio heeft spikes en kan zelfs onderweg hele vreemde waarden weergeven. Alles behalve betrouwbaar dus en dat frustreert soms wel wat voor een apparaat van bijna €100
to run fast, you gotta run fast!
DW-5GWZT
schapie1981
Lid
Lid
Contacteer:

do 16-10-2014 11:51

Heb je hem dan aan dezelfde arm als het horloge, Chiel? Ik begreep van Max09 dat dat een hoop ellende scheelt.
rogerpgvg
Lid
Lid

do 16-10-2014 11:55

Je hebt ook de Scosche. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het lijkt er op alsof die betrouwbaarder dan de MIO is:
http://www.dcrainmaker.com/2014/05/scos ... tical.html
dano
Lid
Lid

do 16-10-2014 20:12

Toevallig heb ik daarover een vraag gesteld op het garmin forum. Ook met dragen op 1 pols zijn de resultaten wisselend. Ik wilde al niet een mio link en een horloge op 1 pols maar als de resultaten met dragen op 1 pols ook wisselend zijn dan houd ik het lekker bij de borstband.
LFC for life
max09
Lid
Lid
Contacteer:

vr 17-10-2014 7:08

Ik heb nog steeds heel erg veel plezier van de Mio. Het enige geheim is redelijk strak aantrekken (er mag geen licht bijkomen) en redelijk hoog op de pols dragen. Ik draag beide horloges op 1 arm en voel niets van de Mio. Maar toen maxman laatst naast me fietste met de garmin 610 om het tempo in de gaten te houden, zag hij meestal ook mijn hartslag in beeld als we echt naast elkaar fietsen. Daar was ik verrast over, omdat er nu toch best wat afstand tussen Mio en horloge zat. Maar ik hou het even bij dragen aan 1 arm, dat bevalt me prima.

Ik heb eenmaal waardes opgepikt van iemand anders, maar dat lijkt me meer een probleem van de garmin eerlijk gezegd.

En inderdaad: heel af en toe gebeurt er iets geks, maar dan alleen aan het begin. Ik denk dat het komt door kou of iets dergelijks.

Maar als ik dat zie (de Mio loopt dan gewoon op) zet ik het ding even uit en weer aan. In het startvak dus even kijken en bij de warming up, dan is er niks aan de hand.

Spikes krijg ik eigenlijk niet meer te zien. Heel zelden en dan komt het volgens mij eerder van de garmin, want dan zie ik bijvoorbeeld ook een rare spike in cadence of pace.

De review link nog een keertje http://bit.ly/Qja073
http://www.runpower.nl

Wie zijn bestemming kent, vindt de weg - Lao Tse
Holenmens
Lid
Lid

vr 17-10-2014 7:51

Ik heb de TomTom die blijkbaar dezelfde hartslagmeter gebruikt. Erg tevreden over, waar ik bij borstband metingen vrijwel nooit een stabiele meting had werkt de TomTom zeer goed. Strak aantrekken hoeft niet, gewoon zoals een normaal horloge. Er zit een soort rubberen rand rond de onderkant van de horloge waardoor er geen licht bij kan.
Gert88
Lid
Lid
Contacteer:

vr 17-10-2014 10:24

Moet je, net als bij de borstband, de Mio ook natmaken om het contact te verbeteren?
DickB
Lid
Lid
Contacteer:

vr 17-10-2014 10:28

Gert88 schreef:Moet je, net als bij de borstband, de Mio ook natmaken om het contact te verbeteren?
Nee, dat hoeft niet. Een borstband moet contact maken omdat die de elektrische signalen uit het lichaam moet oppikken.

De Mio Link werkt met licht en heeft geen elektrisch contact nodig. Daarom heeft natmaken geen enkel nut. Maar bij de Mio moet het omgevingslicht worden tegen gehouden en daarom moet de unit strak op de huid zitten.
DickB
Vroeger ook DickB op meetingpoint, maar sinds 2008 is deze NickName gekaapt. Over het algemeen sta ik niet achter de vaak ongenuanceerde bijdragen van deze DickB
Chiel
Lid
Lid
Contacteer:

zo 19-10-2014 13:08

schapie1981 schreef:Heb je hem dan aan dezelfde arm als het horloge, Chiel? Ik begreep van Max09 dat dat een hoop ellende scheelt.
Jup, om zelfde pols.
Fouten treden vooral op in begin, maar ook na korte pauze. Een enkele keer is ie een hele training de kluts kwijt.
DW-5GWZT
dano
Lid
Lid

zo 19-10-2014 13:15

Chiel schreef:
schapie1981 schreef:Heb je hem dan aan dezelfde arm als het horloge, Chiel? Ik begreep van Max09 dat dat een hoop ellende scheelt.
Jup, om zelfde pols.
Fouten treden vooral op in begin, maar ook na korte pauze. Een enkele keer is ie een hele training de kluts kwijt.
Hoe breed is de MIO LINK?
LFC for life
Chiel
Lid
Lid
Contacteer:

zo 19-10-2014 13:38

dano schreef:Hoe breed is de MIO LINK?
Net iets smaller dan het bandje van mijn Garmin 910
DW-5GWZT
dano
Lid
Lid

zo 19-10-2014 16:19

Chiel schreef:
dano schreef:Hoe breed is de MIO LINK?
Net iets smaller dan het bandje van mijn Garmin 910
thanks, dat is veel smaller dan dat ik dacht. Ik kon alleen maar op de foto's afgaan nergens info kunnen vinden over de breedte (misschien overheen gelezen). Dan toch maar eens heroverwegen om de miolink toch aan te schaffen
LFC for life
DickB
Lid
Lid
Contacteer:

zo 19-10-2014 16:37

dano schreef: Hoe breed is de MIO LINK?
De getallen:
Op de plaats van de sensor 2.8cm, het bandje 2.5cm
DickB
DickB
Lid
Lid
Contacteer:

do 23-10-2014 6:23

Wanneer je de comments volgt bij DCRainmakers bespreking van de Mio Link zie je dat sommige gebruikers last hebben van drop-outs, en andere niet. Mio heeft hierop actie genomen en is aan het experimenteren met de firmware. Bij de bespreking van de Mio Link is niet te lezen wat uiteindelijk de uitkomst was.

Nu komt MIO met een activity tracker (Mio Fuse) en daar wordt gesproken over een paar 'tweaks' omdat ze lessen hebben geleerd van de Mio Link... :?

Lees het betreffende DCRainmaker commentaar

Het komt er op neer dat als je de problemen hebt en contact opneemt met Mio support er een oplossong beschikbaar is. :)

Zelf loop ik nu ruim een week met de link en het bevalt me tot nu toe uitstekend. Ik heb (nog) geen hartslag horloge (Mijn RCX5 is verkocht) en gebruik de link nu tijdelijk stand-alone. Hierdoor zal ik dropouts niet snel merken, maar tijdens mijn trainingen kan ik dank zij het gekleurde knipperlichtje perfect mijn hartslag in de gaten houden. Het zou wel handig zijn als het lichtje iets sneller zou knipperen. Nu heb ik één flitsje in de 3 tot 5 seconde en moet ik langer dan gewenst naar de Mio kijken om de flits te zien :(

Zodra ik mijn nieuwe M400 heb zal ik hier verslag doen van mijn ervaringen met gebruik van de Mio Link als hartslagband.
DickB
Plaats reactie