Mio Link, hartslagmeting om de pols

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
DickB
Lid
Lid
Contacteer:

ma 27-10-2014 8:29

Afgelopen zondag voor het eerst met MIO Link/M400 getraind. Korte conclusie:

- Koppelen hartslag meter (Mio) met klokje (M400) ging probleemloos.
- Kort na de start probleem met de hartslagmeter, hartslag stond opeens onwaarschijnlijk hoog. Mio uit en aangezet, daarna geen problemen meer.
- Tijdens lopen geen drop-outs. Alleen toen ik iets verder van de weg iets moest doen waar hardlopers een hekel aan hebben maar wel moet gebeuren :oops: had ik een drop out. (Op mijn hartslagmeter dus :wink:)
- Ik droeg mijn Mio rechts, en mijn klokje links. (Maar gebruik Bluetooth en geen ANT+)

Al met al ben ik tevreden hoewel het mij tegen valt dat ik toch een dropout had. Ik moet nog wat experimenteren met de juiste plaats van de Mio Link en ervaren hoe 'strak' hij moet zitten. Ik wil ook nog kijken of ik het voor de Link aangenamer kan maken door een zweetband over de Link te doen. (Is het lekker donker voor hem) :P
DickB
Vroeger ook DickB op meetingpoint, maar sinds 2008 is deze NickName gekaapt. Over het algemeen sta ik niet achter de vaak ongenuanceerde bijdragen van deze DickB
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 29-10-2014 10:00

Ik vind het ook wel interessant , maar vraag me toch echt af of er ruimte genoeg is voor een Mio-bandje om mijn pols, naast de Garmin FR 310XT-unit...

Daarnaast zal ik op termijn van 1 á 2 jaar ws. toch wel een nieuw GPS-horloge moeten kopen. Tegen die tijd heeft elk horloge in het duurdere segment wel een eigen hartslagmeter?
dano schreef:
Chiel schreef:
dano schreef:Hoe breed is de MIO LINK?
Net iets smaller dan het bandje van mijn Garmin 910
thanks, dat is veel smaller dan dat ik dacht. Ik kon alleen maar op de foto's afgaan nergens info kunnen vinden over de breedte (misschien overheen gelezen). Dan toch maar eens heroverwegen om de miolink toch aan te schaffen
Afbeelding
DickB
Lid
Lid
Contacteer:

wo 29-10-2014 10:10

Appie-B schreef: Daarnaast zal ik op termijn van 1 á 2 jaar ws. toch wel een nieuw GPS-horloge moeten kopen. Tegen die tijd heeft elk horloge in het duurdere segment wel een eigen hartslagmeter?
Een ingebouwde optische hartslagmeter heeft als nadeel dat je hem (in de winter) niet over je mouw kunt dragen. Wat dat betreft heeft een externe optische band (zoals de Mio Link) de voorkeur.

Wanneer je een nieuw horloge koopt met Bluetooth ipv Ant+ is het niet nodig de Mio Link om dezelfde arm te dragen...
(Of je moet een externe optische band kiezen met een goede ANT+ ondersteuning, Mio Link is niet de enige)
DickB
Vroeger ook DickB op meetingpoint, maar sinds 2008 is deze NickName gekaapt. Over het algemeen sta ik niet achter de vaak ongenuanceerde bijdragen van deze DickB
dano
Lid
Lid

wo 29-10-2014 20:40

Appie-B schreef:Ik vind het ook wel interessant , maar vraag me toch echt af of er ruimte genoeg is voor een Mio-bandje om mijn pols, naast de Garmin FR 310XT-unit...

Daarnaast zal ik op termijn van 1 á 2 jaar ws. toch wel een nieuw GPS-horloge moeten kopen. Tegen die tijd heeft elk horloge in het duurdere segment wel een eigen hartslagmeter?
dano schreef:
Chiel schreef: Net iets smaller dan het bandje van mijn Garmin 910
thanks, dat is veel smaller dan dat ik dacht. Ik kon alleen maar op de foto's afgaan nergens info kunnen vinden over de breedte (misschien overheen gelezen). Dan toch maar eens heroverwegen om de miolink toch aan te schaffen
de garmin 310 xt is een stuk groter dan de fr620 dus kan me je twijfels wel voorstellen. Maar wellicht is de miolink over twee jaar zo verbeterd dat je deze om de andere pols kan dragen. Voor mij is horloge met hartslagsensor om de pols geen optie omdat ik het horloge in de winter bij koude over mijn kleding wil dragen
LFC for life
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

do 30-10-2014 10:06

Besteld. Ik ga gewoon kijken of en hoe het werkt.

Draag overigens nooit m'n horloge over de kleding heen, maar ik zou misschien de Mio Link wel onder m'n 310XT kunnen dragen, met een zweetbandje ertussen. ;)
Afbeelding
Chiel
Lid
Lid
Contacteer:

do 30-10-2014 10:21

dano schreef:Voor mij is horloge met hartslagsensor om de pols geen optie omdat ik het horloge in de winter bij koude over mijn kleding wil dragen
Snap deze redenering niet helemaal.
Je kunt -in combinatie met de Mio- je horloge gewoon boven je kleding dragen of om je andere pols.
De connectie werkt met een bluetooth verbinding dus ik zie het probleem niet.
to run fast, you gotta run fast!
DW-5GWZT
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

do 30-10-2014 11:13

Chiel schreef:
dano schreef:Voor mij is horloge met hartslagsensor om de pols geen optie omdat ik het horloge in de winter bij koude over mijn kleding wil dragen
Je kunt -in combinatie met de Mio- je horloge gewoon boven je kleding dragen of om je andere pols.
horloge met hartslagsensor -> horloge met ingebouwde hartslagsensor

(hier ging het even over... ;) )
Afbeelding
dano
Lid
Lid

do 30-10-2014 17:41

Chiel schreef:
Nee dat kan dus niet want de Garmin fr620 werkt alleen voor datatransport naar een smartphone met bluetooth. Andere zaken zoals bv een footpod gaan via Ant+. En juist met Ant+ schijnt de verbinding tussen de Miolink en de fr620 niet optimaal te werken en dien je deze direct naast je horloge te dragen zodat er geen interference is. Ik heb het niet zelf verzonnen dat is wat MIO adviseert en wat gebruikers ook ervaren :-)
LFC for life
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

do 30-10-2014 21:11

Appie-B schreef:Besteld. Ik ga gewoon kijken of en hoe het werkt.

Draag overigens nooit m'n horloge over de kleding heen, maar ik zou misschien de Mio Link wel onder m'n 310XT kunnen dragen, met een zweetbandje ertussen. ;)
Getest. Dat laatste werkt niet (te dik), maar de Mio Link en 310XT passen wel naast elkaar aan 1 pols. Meting lijkt ook wel goed. Tevreden met de aankoop! :)
Afbeelding
Nico033
Lid
Lid
Contacteer:

do 19-02-2015 21:06

Sinds vorige week gebruik ik ook de Mio Link. Nu een paar keer meegelopen en het werkt prima(icm de tomtom runner) Die borstband ga ik niet meer gebruiken. ☺
max09
Lid
Lid
Contacteer:

vr 20-02-2015 9:42

Gooi toch maar weer de review erop: http://bit.ly/Qja073

Sinds april 2014 draag en gebruik ik de Mio al. Ik draag de Mio naast de Garmin 910 en dat gaat prima ook al zou ik nu kiezen voor de grotere maat om nog gemakkelijker de Mio omhoog te schuiven

De Mio hoort dus niet op de pols maar hoger dan dat en redelijk strak en dan werkt het prima.

Overigens is het niet altijd de Mio die storing geeft maar kan de Garmin ook storen en rare gegevens laten zien.

Ben wel benieuwd of jullie nu ook iets dóen met de gegevens van de hartslag tijdens, voor en na training eigenlijk :)
http://www.runpower.nl

Wie zijn bestemming kent, vindt de weg - Lao Tse
DickB
Lid
Lid
Contacteer:

vr 20-02-2015 9:59

Ik gebruik de MIO-link nu sinds novemer vorig jaar, in combinatie met de M400 van Polar. Bevalt uitstekend.

En ja, ik doe er wat mee: Ik train op basis van hartslag en dus is de hartslag vooral tijdens de training onmisbaar :)
DickB
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

vr 20-02-2015 12:05

Iemand al een verschillenanalyse gemaakt tussen MioLink en reguliere hartslagband, wat betreft gemeten aantal hartslagen?

Anders zal ik dat vanmiddag eens doen. :)
Afbeelding
Nico033
Lid
Lid
Contacteer:

vr 20-02-2015 13:05

Appie-B schreef:Iemand al een verschillenanalyse gemaakt tussen MioLink en reguliere hartslagband, wat betreft gemeten aantal hartslagen?

Anders zal ik dat vanmiddag eens doen. :)

Bij mij komt de hartfrequentie gevoelsmatig overeen met mijn hartslag via de band gemeten. ( tijdens een rustige duurloop). Heb ze niet gelijktijdig gemeten, aangezien mijn hartslagband al een tijdje niet meer functioneert....dus ben wel benieuwd
Chiel
Lid
Lid
Contacteer:

vr 20-02-2015 13:24

Af en toe wordt ik helemaal gek van die Mio. De ene keer werkt ie perfect, de andere keer volledig onbetrouwbaar.
Een enkele training lijkt ie ook wel een te lage HF aan te geven, in een andere training haal ik plots hartslagen die mijn max overstijgen.
Benieuwd naar de verschillen analyse van Albert
to run fast, you gotta run fast!
DW-5GWZT
Plaats reactie