Suunto (ambit)

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
franskem
Lid
Lid
Contacteer:

wo 29-10-2014 14:42

Is er eigenlijk ook een apart draadje over suunto Ambit?

Ik twijfel tussen terug naar een Garmin 310xt aan te schaffen, of te gaan voor een Suunto Abmbit 2(S/R)

Voorkeur gaat uit naar de laatste, omdat je die ook als dag-dagelijks horloge kan dragen.
De 1e ken ik en schijnt qua bediening wat eenvoudiger te zijn (veel bediening op en vanuit het horloge zelf, terwijl de suunto veel bediening vraagt vanuit een installatie op de pc.

Nu de Polar M400 een eigen draadje heeft is het misschien een idee om elk merk eventueel type een eigen draadje te geven?
edvdburg
Lid
Lid

wo 29-10-2014 16:31

franskem schreef:Is er eigenlijk ook een apart draadje over suunto Ambit?

Ik twijfel tussen terug naar een Garmin 310xt aan te schaffen, of te gaan voor een Suunto Abmbit 2(S/R)

Voorkeur gaat uit naar de laatste, omdat je die ook als dag-dagelijks horloge kan dragen.
De 1e ken ik en schijnt qua bediening wat eenvoudiger te zijn (veel bediening op en vanuit het horloge zelf, terwijl de suunto veel bediening vraagt vanuit een installatie op de pc.

Nu de Polar M400 een eigen draadje heeft is het misschien een idee om elk merk eventueel type een eigen draadje te geven?
Of natuurlijk de nieuwe Ambit 3S, om je keuze nog wat lastiger te maken :roll: Ik heb de Ambit 2R. Zeer tevreden over. En je vat het goed samen. Garmin wat eenvoudiger en veel op het horloge in te stellen. Suunto wat complexer en via de PC in te stellen. Met instellen e.d. is echt alles mogelijk. De enige beperking waar ik nu tegenaan loop is dat er geen trilfunctie op zit. Dit vind ik wel een gemis voor zo'n horloge. De 3 heeft dit volgens mij ook niet. Garmin weet ik niet!
franskem
Lid
Lid
Contacteer:

vr 31-10-2014 15:23

OP verschillende Duitse websites is de Ambit sport3 zelfs goedkoper dan de Ambit2.

De wezenlijke verschillen tussen de 2 en de 2S is volgens mij de levensduur van de accu en een andere hoogte/barometer functie meting en de aanzienlijke prijs

Verschil tussen de 2S en de 3Sport is het ontbreken van bluetooth, een andere borstband en nog wat kleine dingen

OP dcrainmaker lees ik dat de 3 niet echt een meerwaarde heeft over de 2
franskem
Lid
Lid
Contacteer:

di 25-11-2014 13:54

Gisteren besteld en vandaag binnen gekomen de Suunto ambit 2S Graphite.
Keuze voor dit model was de aanbieding waar ik tegen aanliep.
Het hele Movescount daar moet ik nog wat wegwijs in worden, maar dat komt wel.
franskem
Lid
Lid
Contacteer:

di 25-11-2014 13:55

Oooh ja de Polar RCX3 bike (horloge, hartslagmeter, snelheidssensor-fiets) komt nu te koop
franskem
Lid
Lid
Contacteer:

za 29-11-2014 20:00

valt me op dat mijn hartslag op de Suunto lager is dan op de Polar.
Verder nu 3 trainingen gedaan met de Suunto.
Het is nog een hoop uitzoeken, maar het werkt voor alsnog super
bn040
Lid
Lid
Contacteer:

ma 01-12-2014 14:55

Ik gebruik al een tijdje een Suunto Ambit 2 voor fietsen, hardlopen en zwemmen. Zeker tevreden over, hoewel een TomTom of Garmin iets handiger zijn wat betreft interval training.
Mocht je specifieke vragen hebben, kan ik je proberen te helpen.
franskem
Lid
Lid
Contacteer:

di 02-12-2014 9:53

bn040 schreef: Mocht je specifieke vragen hebben, kan ik je proberen te helpen.
Thanks.

Ben nu met enkel de basis-training instellingen bezig.
Heb deze via movescount wel al anders ingesteld qua schermverdeling
edvdburg
Lid
Lid

di 02-12-2014 11:05

franskem schreef:valt me op dat mijn hartslag op de Suunto lager is dan op de Polar.
Verder nu 3 trainingen gedaan met de Suunto.
Het is nog een hoop uitzoeken, maar het werkt voor alsnog super
Hier nog een hulplijn. Het lastigste vond ik het instellen van eigen intervalschema's. Ook dit lukt nu goed. Dus als je daar hulp bij nodig hebt, laat maar weten.
vicky
Lid
Lid
Contacteer:

di 02-12-2014 15:48

Hier nog een zeer tevreden Suunto gebruiker.
Sommige dingen zijn wat lastiger instellen dan een garmin (o.a. intervallen), maar alles is mogelijk.
Vooral de supersnelle fix en het snelle up/downloaden waren voor mij grote pluspunten tov de garmin.
Bovendien komen er iedere keer na een update vanuit Suunto/Movescount nieuwe mogelijkheden bij.
Veel plezier met je horloge!
bn040
Lid
Lid
Contacteer:

di 02-12-2014 19:01

Voor de volledigheid; dit is de website waarmee ik iedere keer een 'custom app' maak voor mijn wisselende interval-trainingen: http://www.mytrainingplan.eu/apps/interval.html

Dit gaat bij Garmin en TomTom toch echt wel handiger...
MasterRunner
Lid
Lid

wo 03-12-2014 23:02

Laat ie geen schema toe te importeren vanuit sporttracks met de Fitness plugin?
Die heeft een optie Exporteer naar apparaat of naar bestand (tcx).
Ook voor de Garmin vind ik dat veel handiger dan op het horloge zelf liggen te werken.
edvdburg
Lid
Lid

do 04-12-2014 13:21

bn040 schreef:Voor de volledigheid; dit is de website waarmee ik iedere keer een 'custom app' maak voor mijn wisselende interval-trainingen: http://www.mytrainingplan.eu/apps/interval.html

Dit gaat bij Garmin en TomTom toch echt wel handiger...
Die site kende ik nog niet.
Ik heb zelf in een word document een interval schema uitgeschreven met je rust in tijd en de interval in afstand. De meeste trainingsschema's werken met deze combinatie. Echter de meeste suunto apps werken alleen of in tijd of in afstand maar niet in combinatie.
Ik pas iedere keer dit word documentje aan aan mijn training. Daarna plak hem in de suunto app. Works as a charm!
franskem
Lid
Lid
Contacteer:

zo 14-12-2014 12:12

Ik ben erg tevreden met de Ambit. Leer nog wekelijks bij. Binnenkort eens aan de gang met het importeren van routes.
Waar ik echter minder tevreden over ben is de hartslag sensor. Tijdens en training heb ik meerdere keren, vooral in het begin dat er heen hartslag gemeten wordt. De band zelf ziet er na 10x al niet meer uit, het lijkt alsof de rek er snel uit zal zijn.
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

do 12-05-2016 22:18

Deze week heb ik een Suunto Ambit3 Run aangeschaft. De keuze viel op dit horloge vooral vanwege de goede GPS, batterijen die lang meegaan en de navigatieondersteuning tijdens lange trals. Daarnaast heeft het horloge nog veel meer opties, maar die zal ik niet allemaal gebruiken. Die kun je echter onzichtbaar maken, zodat het interface en de bediening overzichtelijk blijven.

Het is mijn eerste uitgebreide sporthorloge, dus ik kan het niet vergelijken met eerdere horloges. De eerste kennismaking met de Suunto is goed. Het horloge is vrij groot, maar draagt prettig. Daar was ik toch wel een beetje bang voor, want ik vind het al gauw niet prettig om iets om de arm te hebben tijdens het lopen.

De bediening van het horloge zelf en via de web site is redelijk logisch ingericht en tot nu toe heb ik de handleiding bijna nog niet nodig gehad.

De GPS fix was snel, zelfs binnen in de woonkamer. Een eerste testloopje van 8km door het bos en 4x onder een viaduct door gaf weinig afwijkingen te zien op de kaart. De laatste km's liep ik met navigatie naar het vertrekpunt en dat werd duidelijk aangegeven.

De eerste ervaring is erg positief. Over een week kan ik een uitgebreide test doen tijdens een 50km trail in de Ardennen.
Plaats reactie