Kleding in de winter

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
Joete
Lid
Lid

zo 06-09-2015 13:50

Ik vroeg me af wat iedereen voor hardloopkleding in de winter gebruikt.
Ik heb afgelopen jaar een setje van de Lidl gehad, maar daarin zwete ik me te pletter. Ben nu dus op zoek naar iets anders.
Heb al het een en ander gezien. Onder andere tights van 2XU die ik erg mooi vind, en geen ritsje onderaan, maar ben bang dat die misschien te dun zijn...? Iemand daar toevallig ervaring mee?
Jeroen | Flevoland | 1984 | Bouwkundige | 4e Musketier | MudMaster 18k
Kobus
Lid
Lid
Contacteer:

zo 06-09-2015 14:14

In de huidige winters in NL red ik me prima met een lange tight, thermokleding van bv Craft (lange mouw) in combinatie met een normaal loopshirt.

Met wind doe ik een windjasje aan en een muts op.

Mijn ervaring is dat je vaak toch te warm gekleed bent...
Koen87
Lid
Lid

zo 06-09-2015 15:53

Dat is ook mijn ervaring. Ik heb als het onder het vriespunt ligt een thermoshirt met een jasje aan. Maar meestal is dit al snel te warm. Meestal is en shirt met jasje of longsleeves warm zat. Als het onder nul is en waait doe ik een korte broek over mijn tights aan ter voorkoming van blaasontsteking en/of een pijnlijke lies. Ik denk ook dat je beter meerdere dunne laagjes kunt dragen dan 1-2 lagen van niet isolerende kleding.
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

zo 06-09-2015 18:21

Ik heb een dunne lange tight, die draag ik meestal. Maar ik heb ook een dikkere tight, als het echt heel koud is, dus min 10 en wind of zo. En boven kun je idd het beste laagjes dragen, hoe kouder hoe meer laagjes.
Joete
Lid
Lid

zo 06-09-2015 18:30

De tight van de Lidl was inderdaad een hele dikke... Ik had altijd zeik natte benen van het zweet. Bovenkleding droeg ik vaak ook een thermo shirtje van Craft (afhankelijk van hoe koud met korte of lange mouw) en daar overheen een windjack.

Maar jullie adviseren dus gewoon een dunne tight te nemen? En bij echte kou misschien een thermo broek er onder?

Misschien een iets te intieme vraag :oops: Maar dragen jullie ook ondergoed onder de tight? Ik droeg tot een half jaar terug met hardlopen altijd nog katoenen ondergoed, altijd nat van het zweet. Nu had ik voor de zomer, voor onder mijn korte broek, een "compressie" onderbroek van Nike gekocht. Die onderbroek ook gewoon onder een tight dragen? Of de tight ook meteen als ondergoed dragen net als bij het fietsen? Kan me voorstellen dat dit iets te koud wordt voor de blaas?
Koen87
Lid
Lid

zo 06-09-2015 18:39

In de winter draag ik katoenen onderbroeken onder tights. Zweten doe je toch en de mate waarin valt meestalt wel mee. In het voorjaar en zomer draag ik sinds dit jaar geen ondergoed en dat bevalt prima.

Ja een normale lange tights gedurende de winter en als het echt koud is zo'n thermo-tights (met een korte broek erover aan).
kickman
Lid
Lid

zo 06-09-2015 19:05

Draag een lange tight en een thermo shirt met lange mouwen met daarover een normaal loopshirt. Ben zo'n type die het altijd snel (te) warm heeft. Gaat de temperatuur naar nul of daar onder, dan een trek ik nog een windjack aan en eventueel een lange thermo broek onder mijn lange tight aan.
Kickman (aka Hans)

Don't follow me, I'm lost too.
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

ma 07-09-2015 12:41

Thermoshirt lange mouw
Jackje zonder mouwen
Lange tight
Korte broek over tight
Buff
:wink:
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

ma 07-09-2015 13:02

Tot het vriespunt (gevoelstemperatuur) loop ik met een lange broek en een shirt lange mouw zonder iets eronder. Daaronder ga ik een extra laagje dragen, meestal in de vorm van een thermoshirt lange mouw.
Jan-Jasper
Lid
Lid

ma 07-09-2015 19:57

Bovenlichaam: shirt met lange mouwen en een thermoshirt er onder. Hoeft niet duur te zijn, Decathlon heeft prima spullen voor een paar euro.
Als het echt wat kouder wordt een dikker gevoerd shirt.

De broek is een groter probleem, ik ben een enorme zeikerd als het om mijn tights gaat. Korte lopen altijd het lekkerst maar in de winter zijn die te fris. Een dunne lange van een goed merk (ik vind Craft over het algemeen erg fijn zitten) gaat nog wel. Goedkope tights schuren in mijn kruis en wapperen rond mijn enkels.
Wordt het kouder, dan heb ik nog wel gevoerde tights. Hier is het verschil in kwaliteit helemaal groot, alleen de echt goede zijn hun geld waard.

Simpel mutsje op en gaan! soms een kolletje om mijn nek en heel soms ook nog handschoenen.
Als het regent een simpel hardloop jack erover en vooral korter en harder lopen om warm te blijven. Regen in de kou is een ramp omdat je altijd nat wordt.
Jan-Jasper heet in het echt Jan-Jasper
Joete
Lid
Lid

wo 09-09-2015 10:25

Heb gisteravond een tight van 2XU besteld. Eens kijken of die voor de winter warm genoeg is, of dat ik wat harder moet gaan rennen :lol: Anders maar lekker een thermo van Craft er bij halen ofzo. Nog wel een keer een jasje bestellen, maar dat zal de komende dagen/weken wel gaan gebeuren, die verkopen ze namelijk ook bij mijn clubje van de 4e Musketier.

Kan ik hopelijk goed de winter in :D

Bedankt voor jullie reacties en het delen van jullie ervaringen!
Bjornt
Lid
Lid

wo 25-05-2016 9:04

Sorry als ik nu ineens een oud topic omhoog krik, maar ik loop zelf al enige tijd hard en bij mij wisselt het heel erg per dag wat ik draag. Als het een warme winterdag is, heb ik bijvoorbeeld thermokleding aan die juist vocht afdrijft en met warm weer draag ik juist thermo die mij warm houdt.

ik vond wel een mooie link waarin best simpel uitgelegd wordt welke thermo wat en wanneer doet. Zelf moest ik dit namelijk helemaal uitzoeken.

http://sportable.info/thermokleding-wan ... neer-niet/[/url]
thieu
Lid
Lid

wo 25-05-2016 10:23

gewoon korte mouw en lange mouw shirtje van craft kopen.
Ik loop al meer dan 10 jaar met die shirtjes, je hebt het nooit koud in die dingen. voeren vocht perfect af en zijn onverslijtbaar.
Ik heb geen aandelen craft, dus geen reclame maar gewoon goed spul.
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 25-05-2016 11:22

als ik forumbeheerder was... zou je van mij de eerste 10 berichten geen link mogen plaatsen :twisted:

ik had vorige week overigens mijn - lijkt wel - 100 jaar oude Newline thermo shirt aan. dat spul wil maar niet kapot, en wordt ooit vast wel weer hip ;-)
10361820382159406440852219646

Lefty rulez!

GasGeben!
waves
Benefactor
Benefactor

wo 25-05-2016 14:20

LazyD schreef:als ik forumbeheerder was... zou je van mij de eerste 10 berichten geen link mogen plaatsen :twisted:
waarom zo wantrouwig!

Even het domein:

Code: Selecteer alles

sportable info
Creation Date: 2016-04-21T08:03:05Z
Registry Expiry Date: 2017-04-21T08:03:05Z
Sponsoring Registrar: Hosting Concepts B.V. dba Openprovider
Sponsoring Registrar IANA ID: 1647
Registrant Name: Andries Schollaart
Registrant Organization: Heinosoft B.V.
En wat doet heinsoft, ze zorgen voor: Bovenaan in Google te komen. Maar dat hoeft niets te betekenen.

Het is een site die gestart is in mei, maar kan toch gewoon, in mei wil ik ook weten wat ik op een winterdag moet dragen?

oke, en dan de pagina zelf bij: over ons;

Code: Selecteer alles

Bjorn
Ik ben een enthousiaste jongen met een hart voor sport. Elke sport die ik beoefen of een keer probeer wil ik altijd zo goed mogelijk uitvoeren en laat dit niet alleen terugzien in een wedstrijd, maar ook op de werkvloer. Kwaliteit staat bij mij voorop, een idee kan nog zo goed zijn maar als de uitvoering slecht is zal het nooit goed zijn.
Ik ga er van uit dat het toeval is dat Bjorn dit meld en dat dat niet dezelfde is.
Oke geen linken plaatsen voor nieuwe accounts is misschien toch wel een goed idee....

@Bjorn, dit is overigens niet de goede plek om proberen gratis reclame te krijgen, het is iets afgeschermt. Je kunt wel gewoon een banner huren op chatnrun.
Plaats reactie