Nieuw garmin horloge (fr235, fr735xt of fenix 3 hr)

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
loen
Lid
Lid

do 09-02-2017 14:02

casper schreef:Vandaag voor het eerst rondje wezen met horloge zonder hartslagband.
Gps geen probleem mee gehad. Hij had snel een fix, 5 sec ongeveer.
Hs klopte denk ik wel goed.
Scherm is ook met 4 velden goed af te lezen. Was hier toch een beetje huiverig over.
Eerste indruk is dus positief.

Wel even wennen met welke knoppen je een activiteit start en stopt....
Nog steeds even positief?
casper
Lid
Lid
Contacteer:

do 09-02-2017 14:34

loen schreef:
casper schreef:Vandaag voor het eerst rondje wezen met horloge zonder hartslagband.
Gps geen probleem mee gehad. Hij had snel een fix, 5 sec ongeveer.
Hs klopte denk ik wel goed.
Scherm is ook met 4 velden goed af te lezen. Was hier toch een beetje huiverig over.
Eerste indruk is dus positief.

Wel even wennen met welke knoppen je een activiteit start en stopt....
Nog steeds even positief?
Nog steeds positief😁

Ondertussen aardig gespeeld met de mogelijkheden. Verschil tussen de Hs waardes met of zonder band heb ik eigenlijk niet. Kortom ik mag niet klagen over de polshartslag.

Enige probleem die ik heb is het verkrijgen van de running dynamics. Bij het gebruik van de borstband moeten deze gegevens inzichtelijk worden.
Echter worden de waardes niet goed doorgegeven.
Iemand hier mss ervaring mee?
Vanavond maar eens de hrm ontkoppelen en opnieuw verbinden met de fenix.
Hopelijk helpt dit.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
jacob
Lid
Lid

vr 10-02-2017 12:01

ik loop nu bijna een jaar met de garmin forerunner 235 in het begin werkte de pols meting goed maar hoe kouder het werd hoe onbetrouwbaarder de hartslagmeting,horloge terug gestuurd naar garmin nieuwe terug gekregen! probleem bleef het zelfde :( na een beetje forums lezen kwam ik erachter dat er meer mensen met dit probleem door het koude weer,heb nu een hartslagband gekocht en het werkt perfect dus voor degene die twijfelen over polshartslag meting of gewoon een hartslagband , ik zou dan voor de hartslagband gaan veel betrouwbaarder,je ziet de topsporters ook allemaal met hartslag band dat is niet zomaar.ik ben van menig dat de polshartslag meting nog niet genoeg is door ontwikkeld om een goeie correcte betrouwbare hartslagmeting te geven.
Walt
Lid
Lid
Contacteer:

vr 10-02-2017 21:12

casper schreef:
Enige probleem die ik heb is het verkrijgen van de running dynamics. Bij het gebruik van de borstband moeten deze gegevens inzichtelijk worden.
Hopelijk helpt dit.
Neem aan dat je de gegevens bedoelt op je horloge en niet op je PC.
In ieder geval als je hrm gekoppeld is heb je toegang. Je hoeft alleen je gegevensschermen op aan te zetten. De hardloopdynamics (2 schermen) staan helemaal achteraan.
Bert74
Lid
Lid
Contacteer:

wo 15-02-2017 15:25

jacob schreef:ik loop nu bijna een jaar met de garmin forerunner 235 in het begin werkte de pols meting goed maar hoe kouder het werd hoe onbetrouwbaarder de hartslagmeting,horloge terug gestuurd naar garmin nieuwe terug gekregen! probleem bleef het zelfde :( na een beetje forums lezen kwam ik erachter dat er meer mensen met dit probleem door het koude weer,heb nu een hartslagband gekocht en het werkt perfect dus voor degene die twijfelen over polshartslag meting of gewoon een hartslagband , ik zou dan voor de hartslagband gaan veel betrouwbaarder,je ziet de topsporters ook allemaal met hartslag band dat is niet zomaar.ik ben van menig dat de polshartslag meting nog niet genoeg is door ontwikkeld om een goeie correcte betrouwbare hartslagmeting te geven.
Ik ben het met je eens dat de polsmeting van de FR235 niet goed is, vooral bij lage temperaturen. Ik heb inmiddels mijn derde FR235 (onder garantie) en ze zijn allemaal niet goed.

Toch heb ik ervaren dat er wel degelijk horloges zijn met een behoorlijke goede polsmeting. Zo is de Garmin FR225, de voorganger van de FR235, best goed. Deze is nog steeds bij mijn vrouw in gebruik. Momenteel gebruik de Scosche Rythm+ losse polsband met optische meter. Deze voldoet prima aan mijn verwachtingen.

Het ligt aan de sensor/software die fabrikanten gebruiken, die van de FR235 is duidelijk niet goed genoeg.
casper
Lid
Lid
Contacteer:

ma 20-02-2017 9:51

Walt schreef:
casper schreef:
Hopelijk helpt dit.
Neem aan dat je de gegevens bedoelt op je horloge en niet op je PC.
In ieder geval als je hrm gekoppeld is heb je toegang. Je hoeft alleen je gegevensschermen op aan te zetten. De hardloopdynamics (2 schermen) staan helemaal achteraan.
Nee tijdens het lopen blijven de velden leeg, na uploaden naar telefoon of pc staan daar de gegevens ook op nul. De cadance pakt hij heel af en toe.
Heb het bij garmin gemeld en die kwamen met een mogelijke oplossing om het horloge terug te zetten naar fabrieksinstelling en alles weer opnieuw te koppelen. Helaas dit leverde ook geen resultaat.
Nog maar eens contact zoeken met garmin....
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

ma 20-02-2017 12:14

Bert74 schreef:Ik ben het met je eens dat de polsmeting van de FR235 niet goed is, vooral bij lage temperaturen. Ik heb inmiddels mijn derde FR235 (onder garantie) en ze zijn allemaal niet goed.
Bij koud weer vernauwen de bloedvaten. Dit merk je meteen in de metingen van optische hartslagmeters. Ik las deze opmerking ergens anders en heb dit de afgelopen periode (ten tijde van de vrieskou) getest. Dat merk je heel erg goed. Met "koude armen" kreeg ik waanzinnige waardes van 170/m bij een rustige loop. Als ik dan warme handschoenen en een warme laag over het horloge droeg kreeg ik wel normale waardes.

Helaas betekent dat voor mij dat ik concessies moet doen en accepteren dat ik bij bepaalde weersomstandigheden sowieso geen goede hartslaggegevens ga krijgen.
Bert74
Lid
Lid
Contacteer:

ma 20-02-2017 13:49

Eide schreef:
Bert74 schreef:Ik ben het met je eens dat de polsmeting van de FR235 niet goed is, vooral bij lage temperaturen. Ik heb inmiddels mijn derde FR235 (onder garantie) en ze zijn allemaal niet goed.
Bij koud weer vernauwen de bloedvaten. Dit merk je meteen in de metingen van optische hartslagmeters. Ik las deze opmerking ergens anders en heb dit de afgelopen periode (ten tijde van de vrieskou) getest. Dat merk je heel erg goed. Met "koude armen" kreeg ik waanzinnige waardes van 170/m bij een rustige loop. Als ik dan warme handschoenen en een warme laag over het horloge droeg kreeg ik wel normale waardes.

Helaas betekent dat voor mij dat ik concessies moet doen en accepteren dat ik bij bepaalde weersomstandigheden sowieso geen goede hartslaggegevens ga krijgen.
Jouw punt van de koude omstandigheden begrijp ik en ervaar ik, maar mijn punt was juist dat de sensor in de FR235 het veel slechter doet dan de door mij genoemde FR225 en de Scosche.

Onder koude omstandigheden slaan de waardes van de FR235 nergens op, terwijl de optische sensoren uit de FR225 en de Scosche het goed blijven doen.
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

ma 20-02-2017 14:01

Ik denk (maar weet dit niet zeker) dat dit in de type sensor zit. De FR225 heeft volgens mij een optische sensor van Mio. De F3HR en FR235 hebben een sensor uit eigen huis. Die sensoren uit eigen huis zijn, van wat ik er over heb gelezen, gewoon minder goed.
Bert74
Lid
Lid
Contacteer:

ma 20-02-2017 16:04

Eide schreef:Ik denk (maar weet dit niet zeker) dat dit in de type sensor zit. De FR225 heeft volgens mij een optische sensor van Mio. De F3HR en FR235 hebben een sensor uit eigen huis. Die sensoren uit eigen huis zijn, van wat ik er over heb gelezen, gewoon minder goed.
Klopt zie ook mijn post van 26-12-2016. Garmin's eigen ontwikkelde sensor is gewoon niet goed. Het is wachten op de volgende generatie.
casper
Lid
Lid
Contacteer:

di 21-02-2017 0:50

Bert74 schreef:
Eide schreef:Ik denk (maar weet dit niet zeker) dat dit in de type sensor zit. De FR225 heeft volgens mij een optische sensor van Mio. De F3HR en FR235 hebben een sensor uit eigen huis. Die sensoren uit eigen huis zijn, van wat ik er over heb gelezen, gewoon minder goed.
Klopt zie ook mijn post van 26-12-2016. Garmin's eigen ontwikkelde sensor is gewoon niet goed. Het is wachten op de volgende generatie.
Is ook een beetje afhankelijk per huidtype.
Ik heb hier gelukkig geen last van. Met een paar graden onder nul zag ik geen verschil tussen de waardes gemeten aan de pols of op de borst.
endorfinejunk
Lid
Lid

zo 26-02-2017 20:36

ik kocht me een 3 tal maanden terug een fr735xt, ik kocht er ook een hrm band bij, maar die gebruik ik eigenlijk niet, de optische hartslag is accuraat genoeg voor me.

gewoon goed op letten om het horloge goed strak aan te spannen rond je pols als je loopt (zd je geen externe lichtinval hebt). na m'n training zet ik het dan weer wat losser.
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 27-02-2017 11:08

dat strakker heb ik ook wel geprobeerd, maar het bleef tobben.
heb je al geprobeerd om te intervallen? mijn ervaring is dan dat de hf-meting rustig voortkabbelt terwijl ik me de longen uit het lijf loop ;-).
tegen de tijd dat ik klaar ben met het tempostuk begint de hartslag op het klokkie dan pas op te lopen.
voor rustig duurlopen in 1 tempo gaat het wel, zonder borstband.
10361820382159406440852219646

Lefty rulez!

GasGeben!
casper
Lid
Lid
Contacteer:

di 28-02-2017 5:53

LazyD schreef:dat strakker heb ik ook wel geprobeerd, maar het bleef tobben.
heb je al geprobeerd om te intervallen? mijn ervaring is dan dat de hf-meting rustig voortkabbelt terwijl ik me de longen uit het lijf loop ;-).
tegen de tijd dat ik klaar ben met het tempostuk begint de hartslag op het klokkie dan pas op te lopen.
voor rustig duurlopen in 1 tempo gaat het wel, zonder borstband.
Tijdens mijn nachtdienst heb ik lekker intervaltraining kunnen doen.
Ik gebruikte hierbij alleen de fenix 3hr zonder borstband.
Mijn hartslag bleef tijdens het warmlopen voor mijn doen laag. Of dit kwam door de nachtdienst of door de meting van het horloge weet ik niet.
Na 10 min warming up, begonnen aan 12x 180meter (lengte van een lange gang in het gebouw waar ik werk) met 180 meter dribbelen tussendoor.
Tijdens de interval was mijn hartslag nauwkeurig, de rust tussen de intervallen werden ook goed aangegeven.

Ik herken dus niet wat jij beschrijft (gelukkig!)
Er zijn wel veel reviews te lezen met soortgelijke ervaringen.
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 28-02-2017 8:58

mooi voor jou, casper!
lijkt me prettig om de borstband niet meer nodig te hebben (al irriteert ie me nooit, maar het lijkt me gemakkelijk om 'gewoon' de deur uit te gaan, voor het likritueel en het omdoen ;-) )

maar even voor de duidelijkheid: ik heb een garmin 735xt
10361820382159406440852219646

Lefty rulez!

GasGeben!
Plaats reactie