Hybride hardloopschoen gezocht!

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
hlv_87
Lid
Lid

do 05-01-2017 14:34

Hallo,

Ik ben op zoek naar een hardloopschoen die geschikt is voor zowel een harde als zachte (bos) ondergrond. Het moet geen extreme trailrunning schoen zijn oid. De schoen moet extra grip bieden voor in het bos, maar ook nog prima om mee te lopen of een harde ondergrond.

Iemand een tip?
Maartun
Lid
Lid

do 05-01-2017 15:56

De Trail Glove van Merrell is een prima all-round schoen. Ik loop er al vier jaar op (als ik niet zonder schoenen loop).

Wel ongeschikt voor mul zand omdat hij zo laag is.

En hij heeft geen demping.
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

do 05-01-2017 16:57

Het klinkt alsof je een gewone hardloopschoen zoekt. Als je geen trailschoenen nodig hebt kan je in 99 van de 100 gevallen met een gewone hardloopschoen toe.
AdP
Lid
Lid
Contacteer:

do 05-01-2017 18:29

Ik doe 4 a 5 van de 7 trainingen in het bos en loop bijna alles op Nike Pegasus. Bevalt zowel in het bos als op de weg uitstekend.
hlv_87
Lid
Lid

do 05-01-2017 20:14

Hmm....ik loop ook op de Nike Pegasus. Ik ben al langer van plan om een wat meer trailachtige schoen aan te schaffen. Nu doe ik zaterdag met een cross mee (althans voor 60/70%) dus ik was van plan om morgen dergelijke schoenen aan te gaan schaffen aangezien het zaterdag nogal glad zal zijn vermoed ik.

Kan ik dan ook prima op de Nike Pegasus lopen? Of kost dat je extra veel kracht doordat je misschien minder grip heb? Iemand die daar iets over kan zeggen?
AdP
Lid
Lid
Contacteer:

vr 06-01-2017 8:20

hlv_87 schreef:Hmm....ik loop ook op de Nike Pegasus. Ik ben al langer van plan om een wat meer trailachtige schoen aan te schaffen. Nu doe ik zaterdag met een cross mee (althans voor 60/70%) dus ik was van plan om morgen dergelijke schoenen aan te gaan schaffen aangezien het zaterdag nogal glad zal zijn vermoed ik.

Kan ik dan ook prima op de Nike Pegasus lopen? Of kost dat je extra veel kracht doordat je misschien minder grip heb? Iemand die daar iets over kan zeggen?
Een cross loop ik altijd op spikes. Die zijn nog goedkoper dan die Pegasus :) Vooral met de Asics cross-spikes hebben we hele goede ervaringen. Als het glad is (zaterdag kan er wat sneeuw liggen) heb je met Pegasus niet genoeg grip vind ik. Bij hard opgevroren ongelijke grond vind ik ze juist weer prettig, in de training dan. Wedstrijden loop ik nooit op Pegasus, altijd op iets lichtere schoenen met meer reactiviteit, dus dunner/platter, spikes of racers. Dat ik dat blessurevrij kan komt wel weer (deels) doordat door de demping en bescherming in de training.
Salomon schoenen kom ik hier ook vaak tegen als extra-grip oplossing. We zitten natuurlijk dicht bij de Trailrunshop/Scarabee van Marc, dat helpt. Heb je die al eens geprobeerd?
hlv_87
Lid
Lid

vr 06-01-2017 9:45

Okay, maar spikes zijn alleen een optie als alles onverhard is toch? Ik heb nog nooit op spikes gelopen. Ik heb wel Asics DS Racer staan maar daar heb ik al veel kms meegelopen waardoor er nog weinig profiel overgebleven is. Ik neem aan dat ik dan beter op de Nike Pegasus kan lopen die nog vrij nieuw zijn en meer grip bieden.

Salomons heb ik nog nooit geprobeerd.
Nico033
Lid
Lid
Contacteer:

vr 06-01-2017 10:24

hlv_87 schreef:.ik neem aan dat ik dan beter op de Nike Pegasus kan lopen die nog vrij nieuw zijn en meer grip bieden.
.
Zou ik wel doen, vooral omdat de cross morgen al is en het niet handig is om dan nieuwe schoenen waar je niet eerder op gelopen hebt te proberen..
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

vr 06-01-2017 13:21

Scarabee is een absolute aanrader, maar wel vrijwel uitsluitend gericht op het trailen. De Salomons (Speedcross meestal) is ook een echte trailschoen met een fors profiel. Als je veel op lastig onverhard wil lopen zijn trailschoenen wel een aanrader. Ze zijn er overigens ook in varianten met een wat gematigder profiel. Daar kan Marc van Scarabee je alles over vertellen.

Overigens blijf ik erbij dat als je een enkele keer op onverhard loopt waarbij 30 a 40 procent verhard is je gewoon voor wegschoenen moet kiezen. Ja, je hebt dan een nadeel bij scherpe bochten en steile hellingen/afdalingen maar je kan geen schoenen kopen voor een incidenteel uitstapje vind ik. Als je echt wil crossen/trailen ligt dat natuurlijk anders.

Op gladde verharde ondergronden hebben trailschoenen trouwens nauwelijks grip. Kijk daar mee uit als de wegen glad zijn.
AdP
Lid
Lid
Contacteer:

vr 06-01-2017 14:00

Ik heb net bij RW in Eindhoven (Sander) weer een vervangend paar Pegasus gekocht in een nieuwe kleur. Zag daar ook iemand met een paar fraaie Nike cross-spikes de deur uitgaan voor een cross zondag. Zelf heb ik ook de Yaktrax nu klaargelegd voor de training morgen. Als er echt sneeuw valt kan ik dan bij PW/Arnhem glijvrij lopen. Daar moest ik dus even aan denken: als het glad is op sneeuw kom ik bij training en wedstrijd met Yaktrax beter uit de voeten dan met spikes en die kunnen zowel in het bos als op een weg met ijs/sneeuw of zelfs puur asfalt gebruikt worden. Dan wel om dunne schoenen (b.v. oude racers). Bekijk de filmpjes van Corné op http://www.starshoe.net/webshop/
hlv_87
Lid
Lid

vr 06-01-2017 15:28

Yaktrax? Die doe je gewoon om je normale hardloopschoen heen!? Lijkt me ideaal voor morgen. Welke heb jij? De Pro of Run?

Iemand een idee waar ze in Midden Nederland te koop zijn in een fysieke winkel?
AdP
Lid
Lid
Contacteer:

vr 06-01-2017 16:36

hlv_87 schreef:Yaktrax? Die doe je gewoon om je normale hardloopschoen heen!? Lijkt me ideaal voor morgen. Welke heb jij? De Pro of Run?

Ik heb de Yaktrax Pro, die zou ik als loper ook aanraden/kiezen. Gaat idd gewoon om je schoenen. Is bijna nooit nodig, maar werkt sporadisch geweldig. Je kunt Corné bellen als je ze snel wilt hebben?
hlv_87
Lid
Lid

vr 06-01-2017 16:54

AdP schreef:
hlv_87 schreef:Yaktrax? Die doe je gewoon om je normale hardloopschoen heen!? Lijkt me ideaal voor morgen. Welke heb jij? De Pro of Run?

Ik heb de Yaktrax Pro, die zou ik als loper ook aanraden/kiezen. Gaat idd gewoon om je schoenen. Is bijna nooit nodig, maar werkt sporadisch geweldig. Je kunt Corné bellen als je ze snel wilt hebben?
Breda is helaas niet in de buurt. Misschien bestel ik ze via https://www.yaktraxwinkel.nl/?etrias_ca ... 0wodGtkBDQ

Dan zijn ze er hopelijk morgen op tijd, start is pas in de middag. Of weet iemand een fysieke winkel omgeving Amersfoort/Ede/Apeldoorn/Harderwijk die ze verkoopt?
HennyV
Lid
Lid
Contacteer:

vr 06-01-2017 17:35

Starshoe zit ook in Zeist. Tussen Zeist en Amersfoort.
Kleine winkel dus eerst even bellen.
No pain, no gain

Ik ben een enthousiast amateur en geen professional. Waardeer mijn input op die manier en vraag in voorkomende gevallen advies bij een professional of gediplomeerd deskundige!
hlv_87
Lid
Lid

vr 06-01-2017 19:29

Ik heb ze online besteld, morgen bezorging. Als op de track en trace de bezorgtijd te laat is probeer ik het bij Starshoe Zeist.
Plaats reactie