Massage stick voor na het lopen

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
Plaats reactie
RubenV
Site Admin
Site Admin

vr 10-04-2020 8:30

Hoi,

Momenteel gebruik ik tussen mijn training loopjes enkel een foam roller.
Nu overweeg ik om ook gebruik te maken van een massage stick.
Ik vroeg me af of iemand van jullie hier al ervaring mee heeft?

Groeten Ruben
MasterRunner
Lid
Lid

za 11-04-2020 7:17

Ik heb hem best een tijd gebruikt. Hoe effectief die was vind ik heel lastig om aan te geven.
Laten we het op ondersteuning houden, ik heb er geen wonderen van gezien.

Wat bij mij met afstand het beste aansloeg: Triggerpoint massage op de plek zelf, niet "rollend". Dat kun je zelf doen als je de techniek beheerst (wat op zich goed te leren is) en er zijn hulpmiddelen als de theracane en de vierpoot, de laatste heb ik van mijn fysio gekocht.
zie https://www.fasciashop.nl/webshop/trigg ... pmiddelen/

Maar nog beter vond ik mijn fysio die ook sportmasseur is. Zo effectief als zij de pijnpunten weer vrij kon krijgen, kreeg ik zelf nooit voor elkaar. Zelfs al kun je met de vierpoot dezelfde plek behandelen door hem tegen die plek aan te drukken of hem op de vloer te zetten en die plek er tegen aan te drukken, haar behandeling sloeg veel beter aan. Ik vermoed dat je dan voor de rest veel meer ontspannen kunt liggen op de massagetafel terwijl die plek aangepakt wordt.
Ik heb er altijd heel veel baat bij gehad. Af en toe heb ik het ook laten doen in de week voor een stevige wedstrijd (in het midden van, niet aan het eind net voor de wedstrijd).

Nu ik even geen wedstrijden doe, pak ik af en toe de roller en de stok, bij haar kan ik nu zo wie zo niet terecht ivm het corona virus.
Plaats reactie