Welke app gebruiken jullie?

Schoenen, kleding, accessoires, aanbiedingen, te koop aangeboden/ gevraagd
Gebruikersavatar
Dick
Site Admin
Site Admin
Berichten: 9533
Lid geworden op: vr 24-10-2003 1:00
Locatie: Arnhem
Contacteer:

vr 23-10-2020 11:45

Dick schreef:
wo 21-10-2020 16:10
MasterRunner schreef:
wo 21-10-2020 11:30
Dick schreef:
di 20-10-2020 12:33
Ziet er goed uit.
Dick
Deze podcast over Trenara is erg leuk/informatief
https://www.looppraat.nl/looppraat-21-trenara/
...
Ik zal eens luisteren.
Interessant om de jongens van Trenara te horen. Ik beluister ook wel wat beperkingen. Ze hanteren nml maar één trainingsmethode en dat is Polarized trainen. Dat is wat ze geleerd hebben op hun opleiding. Maar er zijn ook andere bewezen methodes zoals de treshold trainingen, of een combi van die twee (wat Jack Daniels toepast).

Wat er niet inzit, maar wel op hun verlanglijst, is een ervaren intensiteit van de training. Ik gebruik dat veel in mijn schema's om te weten hoe iemand in zijn vel zit. Het is een subjectief meetinstrument tegenover de objectievere meting als tempo en hartslag. Dat subjectieve is juist de kracht van deze zgn EMI of RPI.

Een paar jaar geleden bedacht ik ook dat er een app moest komen voor gepersonaliseerde trainingsschema's. Ik had daar ook iemand bij nodig. Niet gevinden. ;-)
Gebruikersavatar
MasterRunner
Lid
Lid
Berichten: 4932
Lid geworden op: di 23-11-2004 1:00

vr 23-10-2020 18:37

Dick schreef:
vr 23-10-2020 11:45
Interessant om de jongens van Trenara te horen. Ik beluister ook wel wat beperkingen. Ze hanteren nml maar één trainingsmethode en dat is Polarized trainen. Dat is wat ze geleerd hebben op hun opleiding. Maar er zijn ook andere bewezen methodes zoals de treshold trainingen, of een combi van die twee (wat Jack Daniels toepast).
Mee eens. Heb met Grete wel eens een gesprek/discussie hier over gehad en hoe zij er tegen aan keek en hoe zij tot een schema kwam.
Ze "pakte" eigenlijk overal wat van en combineerde dat op een manier die zijn verantwoord vond. Ik vond haar trainingen ook erg gevarieerd. En af en toe, waarbij ze keek of de persoon dat aan zou kunnen, stopte ze er een keiharde training in. Dat deed ze maar 1 of 2x per jaar. Maar dat stond nooit in het groepsschema. Ik heb er echt van genoten. Bij dat schema werd je als wedstrijd atleet "geacht" thuis 2x functionele kracht te doen. Ze had de oefeningen in kaart gebracht (met de belangrijkste foto's v/d uitvoering), gericht op opbouwende frequenties, en niet op veel gewicht (max 2 kg hand haltertjes). Ik begon ca 19:45 thuis altijd, pakte het journaal horend op de achtergrond mee en was dan ca 20:30 klaar.....
Wat er niet inzit, maar wel op hun verlanglijst, is een ervaren intensiteit van de training. Ik gebruik dat veel in mijn schema's om te weten hoe iemand in zijn vel zit. Het is een subjectief meetinstrument tegenover de objectievere meting als tempo en hartslag. Dat subjectieve is juist de kracht van deze zgn EMI of RPI.
De EMI heb ik ook bijgehouden. Grete had bij veel atleten er niet altijd zo'n goede ervaring mee, bij mij pakte het goed uit. Kan dus nogal persoonlijk zijn. Mss is er literatuur over de correlatie en hoe je dat verbeteren kunt?
Een paar jaar geleden bedacht ik ook dat er een app moest komen voor gepersonaliseerde trainingsschema's. Ik had daar ook iemand bij nodig. Niet gevinden. ;-)
Lijkt me ook best lastig om zo iemand te vinden, ik zou dat ook niet 123 weten. Je moet toch behoorlijk wat skills samenbrengen in die 2 personen en dan nog over de lijn eens zijn en dan ook nog een lange adem hebben om het uit te voeren, te lanceren en het in de lucht te houden. En zo'n financiële achterban die wel een gokje durft te wagen... das tuurlijk super handig/noodzakelijk.

Zal binnenkort nog eens op hun site kijken naar de vorderingen.
Fijn weekend.
Plaats reactie